یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

آیا یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مناسب است؟

همان طور که می‌دانید یوگا بیشتر از این که صرفا یک ورزش باشه، نوعی نگاه به زندگی و ابزاری موثر برای رشد فیزیکی، ذهنی و معنوی شما است. این رشته به شما امکان می‌دهد تا بهترین نسخه از خودتان را خلق کنید و به خودشناسی برسید. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مناسب است؟ در ادامه با دینو همراه باشید تا به سوال شما پاسخ بدهیم.

یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

آیا یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مناسب است؟

ورزش یوگا انواع مختلفی دارد و هر کدام از سبک‌های آن مناسب یک سری از افراد است. این ورزش در کنار آرامش روحی و روانی، برای شما از لحاظ فیزیکی نیز می‌تواند موثر باشد. در پاسخ به این سوال که: «آیا آیا یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مناسب است؟»، باید بگوییم که انواع فعال‌تر یوگا قطعا به همراه چربی سوزی و تحرک بیشتر بوده و می‌تواند به شما در رسیدن به اندام ایده آل کمک کند. در ادامه نگاهی به سایر جنبه‌های این ورزش روحی می‌پردازیم:

یوگا و تمرکز حواس

جنبه‌های ذهنی و معنوی یوگا بر توسعه ذهن و آگاهی تمرکز دارد که این موضوع باعث افزایش آگاهی شما در سطوح مختلف می‌شود.

یوگا و خواب بهتر

تمرین یوگا می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. به احتمال زیاد اگر کمی صبور باشید، می‌بینید که با تمرین مداوم یوگا می‌توانید شب‌ها راحت‌تر و عمیق‌تر بخوابید.

یوگا و کالری سوزی

در حالی که یوگا به طور سنتی یک ورزش هوازی در نظر گرفته نمی‌شود؛ اما، انواع خاصی از یوگا وجود دارد که نسبت به سایرین فیزیکی‌تر هستند. سبک‌های فعال و شدید یوگا به شما کمک می‌کند بیشترین کالری ممکن را بسوزانید و از افزایش وزن جلوگیری نمایید. آشتانگا، وینیاسا و یوگای قدرتی نمونه‌هایی از انواع بیشتر فیزیکی یوگا هستند.

هر چند وقت یکبار برای کاهش وزن باید یوگا انجام داد؟

برای کاهش وزن تا جایی که ممکن است یوگا را تمرین کنید و در تمرینات خود مداومت داشته باشید. شما می‌توانید حداقل 3 تا 5 بار در هفته به مدت حداقل 1 ساعت یک تمرین فعال‌تر و شدیدتر را شروع کنید. در روزهای دیگر، تمرین خود را با یک کلاس آرام‌تر و ملایم‌تر متعادل کنید. کلاس‌های هاتا، یین و یوگای ترمیمی گزینه‌های عالی برای این منظور هستند. اگر مبتدی هستید، به آرامی شروع کنید – با یک تمرین 20 دقیقه‌ای به میدان بروید و از همان جا شروع به تمرین کنید. این ورزش به شما امکان می‌دهد قدرت و انعطاف پذیری بدن خود را افزایش دهید و از صدمات احتمالی جلوگیری کنید. بهترین روش برای کاهش وزن توسط یوگا این است که هر هفته 1 روز کامل استراحت کنید. سپس تمرینات یوگای خود را با فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا ترکیب کنید تا فواید بیشتری برای قلب و عروق شما داشته باشد.

اگر می خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید، به خود و تمرینات خود متعهد بمانید. تغییرات کوچک و تدریجی ایجاد کنید و اهداف متوسطی را تعیین کنید تا به احتمال زیاد به آن‌ها پایبند باشید. همان طور که تمرین و آگاهی خود را عمیق‌تر می‌کنید، ممکن است به طور طبیعی جذب غذاهای سالم و روش‌های زندگی متفاوتی شوید. با این که در این ورزش تضمینی برای کاهش وزن وجود ندارد، اما قطعا برای خوش فرم شدن شما این ورزش عالی است. باید بدانید که نتایج مثبت شما ممکن است بسیار فراتر از کاهش وزن باشد. پس بهتر است به تکرار تمرینات خود وفادار بمانید.

نظر شما درباره یوگا برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب چیست؟ آیا شما هم از طرفداران این ورزش معنوی هستید؟ تجربیات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Health Line

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.