7 اشتباهی که والدین در زمان برگشتن کودکان به مدرسه باید از آن دوری کنند

برگشتن کودکان به مدرسه می‌تواند برای فرزندان و والدین استرس‌زا باشد و داشتن یک شروع آرام بسیار مهم است. واکنش‌های بیش از حد احساسی و آماده نبودن، می‌تواند این موقعیت را برای شما و فرزندتان سخت‌ کند. برگشتن کودکان به مدرسه می‌تواند برای هردو طرف سخت باشد و اجتناب از این اشتباهات راه را برای شما آسان‌تر می‌کند.

اشتباهات والدین در هنگام برگشتن کودکان به مدرسه:

اشتباهات رایج در زمان برگشتن کودکان به مدرسه

1. ترک تحصیل بیش از حد احساسی در مدرسه

بسیاری از بچه‌ها، وقتی برای اولین بار به مدرسه می‌روند یا پس از یک تابستان فوق العاده به مدرسه برمی‌گردند، شروع به گریه می‌کنند و احساسات زیادی از خود نشان می‌دهند. آنها نمی‌خواهند از والدین خود که به عنوان فضای امن آنها هستند، جدا شوند. با این حال این فقط بچه‌ها نیستند که می‌توانند احساساتی شوند، بلکه والدین هم باید فرزندان کوچک خود را رها کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که استرس و اضطراب خود را کنترل کنید زیرا بچه‌ها این احساسات را درک می‌کنند و به روشی مشابه واکنش نشان می‌دهند. همچنین ماندن در مدرسه تا زمانی که کودک شما گریه اش بند بیاید، کارساز نخواهد بود زیرا اضطراب او افزایش می‌یابد. فقط بگویید «خداحافظ»، سوار ماشین شوید و اشک‌هایتان را پشت فرمان پنهان کنید. یک استراتژی خوب این است که قبل از زمان حضور در مدرسه از مدرسه دیدن کنید تا فرزندتان بتواند با محیط آشنا شود.

2. کمک نکردن به بچه‌ها در انجام تکالیف یا مدیریت زمان

آموزش استقلال به فرزندانتان بسیار مهم است اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد، مدتی زمان و تلاش شما را می‌طلبد. در ابتدا کودکان به راهنمایی نیاز دارند تا یاد بگیرند که چگونه زمان خود را مدیریت کنند و تکالیف خود را انجام دهند. به عنوان والدین، باید به آنها یاد دهید که نمی‌توانند همه چیز را به لحظه آخر بسپارند.

حتی دانش آموزان دبیرستانی ممکن است در ابتدای سال تحصیلی نیاز به نظارت و کمک داشته باشند. شما ممکن است یک معلم نباشید اما می‌توانید به عنوان یک والد به اندازه خودتان به آن‌ها کمک کنید.

3. فرافکنی ترس‌های خود بر روی کودکان

وقتی زمان رفتن به مدرسه می‌رسد، والدین به اندازه فرزندانشان یا بیشتر اضطراب دارند. یکی از اشتباهاتی که آنها مرتکب می‌شوند این است که نگرانی‌های خود را به فرزندان خود منتقل می‌کنند بدون اینکه متوجه آسیبی باشند که می‌تواند ایجاد کند.

اگر احساس می‌کنید که استرس شما در بازگشت به مدرسه بسیار زیاد است، می‌توانید با یک درمانگر صحبت کنید. آنها به شما کمک می‌کنند تا اضطراب خود را آرام کنید و آن را به فرزندتان منتقل نکنید. مهم است که بدانید چرا سطح اضطراب شما اینقدر بالاست و راهی برای بررسی و حل آن پیدا کنید تا مشکلی برای فرزندتان به وجود نیاید.

4. نخریدن لوازم مورد نیاز کودک

اغلب والدین فکر می‌کنند که دقیقاً می‌دانند فرزندانشان برای مدرسه به چه چیزی نیاز دارد. با این حال این ممکن است برای کودک شما مناسب نباشد، زیرا آنها باید بدون داشتن وسایل زیادی در مدرسه شرکت کنند. اگر مطمئن نیستید که فرزندتان به چه چیزی نیاز دارد، می‌توانید با مدرسه یا معلم تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید.

همچنین به خاطر داشته باشید که لوازم مد روز و پر زرق و برق همیشه بهترین گزینه نیستند. فقط به این دلیل که روی برخی از مدادها تصویری از شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک شما وجود دارد، به این معنی نیست که کیفیت و کارایی آن مداد هم خوب باشد. ممکن است تیز کردن آن با آن همه پلاستیک روی آن بسیار سخت باشد.

5. پر کردن برنامه‌های کودکان با فعالیت‌های مختلف

اشتباهی که برخی از والدین مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند هر چه کودک فعالیت بیشتری انجام دهد، بعداً در زندگی موفق‌تر و پربارتر خواهد شد، بنابراین هر روز هفته را با فعالیت‌های متعددی پر می‌کنند که کودک را خسته می‌کند. بله فعالیت‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند اما نباید تمام وقت آزاد فرزندتان را بگیرند.

زمان استراحت به همان اندازه که برای بزرگسالان اهمیت دارد برای کودکان هم اهمیت دارد. آنها به زمانی نیاز دارند تا بتوانند در اتاق خود بنشینند و بازی مورد علاقه خود را انجام دهند. بهترین راه حل این است که از کودک بپرسید چه فعالیت‌هایی را دوست دارد انجام دهد و برنامه‌ای تنظیم کنید که در طول سال تحصیلی یکسان باشد.

6. صحبت بد درباره کادر آموزشی جلوی بچه‌ها

بدترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند این است که با کارکنان آموزشی در مقابل فرزندان خود صحبت کنند. کودکان باید بتوانند نظرات خود را در مورد افراد شکل دهند و از شخص دیگری نخواهند که به آنها بگوید چه احساسی داشته باشند. این کار می‌تواند تنش زیادی را در کلاس ایجاد کند و نقش منفی در آموزش کودک داشته باشد. مطالعات نشان داده است معلمانی که رابطه خوبی با والدین کودک دارند، مایلند تلاش بیشتری برای آموزش این کودک انجام دهند. اگر احساسات متفاوتی داشته باشید اشکالی ندارد، اما حفظ رابطه خوب با کادر آموزشی می‌تواند برای فرزند شما بسیار مفید باشد.

7. از دست دادن روزهای اول مدرسه

در روزهای اول مدرسه، قوانین، انتظارات و روابط جدید بین بچه‌ها و معلمان شکل می‌گیرد. بهتر است همه بچه‌ها همزمان به هم معرفی شوند تا اینکه یک تازه وارد به کل کلاسی معرفی شود که قبلاً ارتباطشان با هم شکل گرفته است. بچه‌ها آنقدر سریع با هم دوست می‌شوند که از دست دادن فقط یک هفته از مدرسه می‌تواند به این معنی باشد که بسیاری از بچه‌ها قبلاً دوستان دیگری پیدا کرده‌اند.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.