روز مجردها

11 نوامبر روز مجردها و آغاز بزرگترین حراج اینترنتی جهان در کشور چین

همه‌ی ما در تقویم‌های میلادی هر ساله به مناسبت‌های مختلفی برمی‌خوریم، مانند: روز پدر، دختر، مادر، ولنتاین، روز زنان خانه‌دار و بسیاری مناسبت‌های دیگر. اما یکی از جالبترین این مناسبت‌ها روز مجردها می‌باشد، که شاید قدمتی بیست ساله داشته باشد و از سال 1990 به تقویم‌ها و بخصوص تقویم چینی‌ها اضافه شده است.

روز مجردها

در سال 1990 دانشگاه نانجینگ برای ارج گذاشتن به مجردی، این روز را پایه‌گذاری کرد تا افرادی که مجرد هستند، کمبودی در زندگی احساس نکرده و از روزهای مجردی خود لذت ببرند.

این روز یک روز ویژه در بین جوانان مجرد چینی است که در آن بیرون می‌روند، خرید می‌کنند و همینطور خوردن سیب‌زمینی سرخ کرده را که شبیه عدد یک است را فراموش نمی‌کنند.

 از طرفی نیز می‌توان اینچنین گفت که، روز مجردها در واقع در پاسخ به روز عشاق شکل گرفته است. مجردها هر ساله، این روز خاص را که از 4 عدد یک در تقویم میلادی تشکیل شده است را جشن گرفته و هدیه دریافت می‌کنند. چون عدد یک نماد تک و تنها بودن است و از طرفی نیز نماد شانس چینی‌ها بشمار می‌رود بهمین دلیل به روز مجردها نسبت داده شده است.

روز مجردها

جالب است بدانید، این روز همچنین به روزی خاص برای ازدواج تبدیل شده است. تعداد ازدواج‌های ثبت شده در این روز در کشور چین بیش از سایر روزهای عادی و سایر مناسبت‌های ویژه است. روز مجردها کم‌کم راهی برای خود در بین فرهنگ‌های مختلف جهان گشوده است و چند سالی است که به جز چین مجردهای سایر کشورهای دنیا نیز این روز را جشن می‌گیرند.

چینی‌ها و رکورد خریدهای اینترنتی در روز مجردها

روز مجردها

یکی از ویژگی‌های این روز جالب برای مجردها تخفیف بالای مغازه‌ها می‌باشد. سایت اینترنتی علی‌بابا که ابداع کننده‌ی خریدهای اینترنتی این روز جالب در سراسر چین است، اعلام کرد در یک ساعت اول 13میلیارد دلار فروش داشته است، سایت علی‌بابا روز مجردان پارسال  30 میلیارد دلار فروش داشته اشت. پس معلوم است روز مجردها برای کارمندان پست با کار زیادی همراه می‌باشد، زیرا آنها باید میلیون‌ها بسته‌ی پستی را در یکروز به دست مشتریان برسانند.

روز مجردها

تخفیف‌های آن‌چنانی روز مجرد‌ها در هر صورت سود فراوانی را نصیب خریدار و فروشنده می‌کند. اگر در آخر این روز به مراکز خرید بروید به احتمال زیاد دست خالی برمی‌گردید، فرقی نمی‌کند گوشت و مرغ و دیگر اقلام خوراکی باشد یا لوازم منزل و لباس . تقریبا همه چیز به فروش می‌رسد و این یعنی گردش مالی میلیاردی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان.

روز مجردها

مجردهای چینی در این روز حتی توانستند رکورد فروش بلک فرایدی و سایبر ماندی را در کل دنیا شکست دهند. البته دور از انتظار نیست کشور چین با جمعیت یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیونی بتواند رکورد جهانی خرید آنلاین را بشکند.

سخن پایانی

امیدواریم این فرهنگ جالب روزی نچندان دور به ایران برسد و مجردهای ایرانی نیز بتوانند با خریدهای  مورد علاقه‌ی خود از بهترین برندها با تخفیفات ویژه از شرایط سخت خود مقداری دور شوند و به ارزشمند بودنشان برای این جامعه پی ببرند. و هیچ کمبودی در خود احساس نکنند تا خدایی نکرده گرفتار معضل افسردگی و سرخوردگی شوند.

بخصوص اگر پدر یا مادر مجردی هستند که با مشکلات و حرفهای عجیب و واکنش‌های نچندان جالب همنوعان خود روبرو شده‌اند، بدین ترتیب انگیزه‌ای شود تا حدودی از دلزدگی و انزوا در جامعه خلاص شوند. زیرا آنان نیاز به توجه بیشتری در تمامی موارد نسبت به سایرین دارند، چونکه مسئولیت فرزندانی را دارند که باید به تنهایی از پس بزرگ کردنشان برآیند، تا بتوانند فرزندانی خوب در آینده تحویل کشور خود دهند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar حمید گفت:

    عالی بودش. به درد ما مجردها می خوره!

  2. Avatar دلی گفت:

    فقط همینو کم داشتیم 😂😂😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.