آبرسان و مرطوب کننده پوست شبیه هم نیستند – در اینجا دلیل آن آمده است

شاید برای شما هم جای سوال باشد که تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ مرطوب ‌کننده‌ ها سدی روی پوست به وجود می‌آورند و رطوبت را مسدود می‌کنند و پوست را نرم‌تر می‌کنند. آبرسان ها رطوبت هوا یا پوست شما را جذب می‌کنند و آن را در دام خود نگه می‌دارند. هر دو کار مشابهی انجام می‌دهند اما اثرات متفاوتی دارند. شاید فکر کنید آبرسانی چیزی است که فقط افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند باید نگران آن باشند. اما آبرسانی به پوست درست مانند آبرسانی به بدن است. بدن شما برای رسیدن به بهترین حالت به هیدراته نیاز دارد، بدون توجه به نوع پوست شما.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

مرطوب ‌کننده‌ ها ترکیباتی بر پایه روغن هستند مانند وازلین یا روغن معدنی و روغن‌های گیاهی. آنها از خروج آب جلوگیری می‌کنند و باعث حفظ رطوبت و مانع از خشکی پوست می‌شوند.

آبرسان‌ها بر پایه آب هستند، مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک که آب را از پوست شما جذب می‌کند و آن را روی پوست شما نگه می‌دارد. مهم است که بدانیم آبرسان و مرطوب کننده متفاوت عمل می‌کند و آنچه که انتخاب می‌کنید در سلامت پوست شما تاثیر دارد.

آیا آب مرطوب کننده خوبی است؟

آب به تنهایی یک ماده به اندازه کافی قوی برای مرطوب نگه داشتن پوست شما نیست. همچنین به احتمال زیاد زمانی که از حمام بیرون می‌آیید، همراه با روغن‌های طبیعی پوست شما تبخیر شده است. در واقع، هر چه بیشتر پوست خود را بدون استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان بشویید، احتمال خشک شدن پوست شما بیشتر می‌شود.

کدام محصول برای پوست شما بهتر است؟

هزاران محصول مختلف در بازار وجود دارد، از روغن‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها و پمادها اما حقیقت این است که اکثر آنها هردو کار را انجام می‌دهند. بیشتر لوسیون‌ها و محصولات پوستی دارای ترکیبات انسدادی، نرم‌کننده و ترکیبات مرطوب‌کننده هستند، پس به طور همزمان مرطوب و آبرسانی می‌کنند.

فرم خاصی که یک محصول به صورت ژل، روغن، کرم و غیره به خود می‌گیرد واقعاً بر عملکرد محصول تأثیر نمی‌گذارد و این مواد درون محصول است که اهمیت دارند. گاهی اوقات پوست شما فقط به یک مرطوب‌ کننده یا آبرسان نیاز دارد و گاهی اوقات به هردو.

اگر پوست خشکی دارید، از یک مرطوب کننده غلیظ استفاده کنید

اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام طول سال خشک است و تمایل به پوسته پوسته شدن دارد، به احتمال زیاد این کم آبی به خاطر آب و هوا نیست که باعث خشکی پوست شما شده است. در واقع پوست شما رطوبت را به سختی حفظ می‌کند.

برای این کار، باید از یک مرطوب کننده غلیظ استفاده کنید تا رطوبت را در پوست شما مهر و موم کند. مرطوب‌کننده غلیظ به جلوگیری از خروج آب از پوست شما کمک می‌کند و با فرمول مناسب، مواد مغذی‌ای را که پوست شما برای شکوفا شدن تمام زمستان به آن نیاز دارد، فراهم می‌کند.

اگر پوست شما واقعا خشک است، بهترین راه حل چیست؟ برای پوست بسیار خشک، استفاده از وازلین بهترین است. اما اگر کسی نمی‌خواهد از وازلین استفاده کند، شی باتر، روغن کانولا و یا روغن سویا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

اگر پوست کم آبی دارید، از یک آبرسان استفاده کنید

اگر پوست شما کم آب است، باید به طور فعال آب را به پوست خود اضافه کنید. به دنبال یک سرم آبرسان با اسید هیالورونیک باشید که دوز مناسبی از آبرسانی را به پوست شما می‌دهد.

موادی که می توانید مصرف کنید: اسید هیالورونیک، آلوئه ورا، عسل

از داخل به بیرون هیدراته کنید

  • سعی کنید آب زیاد بنوشید. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب برای هیدراته ماندن بدن و پوستتان در طول روز بنوشید.
  • غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، توت فرنگی و خیار را اضافه کنید. این مواد می‌توانند به پوست و بدن شما آبرسانی لازم را برای رسیدن به بهترین حالت بدهند.

اگر پوست چربی دارید، آبرسان ها و مرطوب کننده‌های بر پایه آب را امتحان کنید

فقط به این دلیل که نوع پوست شما چرب است به این معنی نیست که پوست شما کم آب نیست. اگر پوست شما کم آب باشد، در واقع می‌تواند مشکلات چربی شما را تشدید کند. افرادی که پوست چربی دارند، پوست آن‌ها رطوبت بیشتری را حفظ می‌کند. با خروج رطوبت از پوست، پوست کم آب می‌شود و باعث تولید چربی بیشتر پوست می‌شود.

این یک چرخه معیوب است و تنها راه شکستن آن این است که به پوست خود آبرسانی و رطوبت لازم را بدهید. به دنبال آبرسان ها و مرطوب کننده های مبتنی بر آب باشید. محصولات بر پایه آب روی پوست سبک هستند و منافذ شما را مسدود نمی‌کنند.

وقتی صحبت از هیدراته نگه داشتن پوست می شود، کدام بهتر است: آبرسان یا مرطوب کننده؟

پاسخ هر دو است و بستگی به پوست شما دارد.

حتی استفاده همزمان از مرطوب کننده و آبرسان ضرری ندارد. فقط با استفاده از آبرسان‌هایی مانند هیالورونیک اسید ابتدا پوست خود را هیدراته کنید، سپس با یک مرطوب ‌کننده برپایه روغن‌های گیاهی، پوست خود را مرطوب کنید یا می‌توانید به دنبال محصولی باشید که هر دو را انجام دهد. ماسک‌های صورت گزینه‌ای عالی برای آبرسانی و مرطوب‌کردن پوست شما هستند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.