جاده‌های گازوئیلی کندوان

جاده‌های گازوئیلی کندوان که به عمد لیز شده‌اند، همچنان قربانی می‌گیرند! مسئول کیست؟

داستان خطرات جاده “کندوان” را تقریباً تمامی ایرانیانی که دست‌کم یک‌بار از آن عبور کرده‌اند، می‌دانند. این جاده با پیچ‌های خطرناک، نزدیکی به دره، سربالایی و سرپایینی‌های خطرناک و متعدد، و البته پهنای نه چندان زیاد، همواره تصادف‌های بسیاری را به خود دیده و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است. اما در این مطلب قصد داریم به جاده‌های گازوئیلی کندوان بپردازیم.

جاده‌های گازوئیلی کندوان!

چند سالی است که در پی گذر از جاده کندوان، یدک‌کش‌های فراوانی را مشاهده خواهید دید؛ این یدک‌کش‌ها وظیفه حمل خودروهای تصادفی، معیوب و دچار ایراد را بر عهده دارند. آنها را تا چالوس و یا تهران و کرج، یدک کرده و البته هزینه این جابه‌جایی نیز چندان پایین نخواهد بود.

یکی از مسائلی که سال‌های متوالی در بین رانندگان این جاده مطرح می‌شود، لیز یا همان سُر بودن این جاده‌های خطرناک، خصوصاً در برخی از پیچ‌ها است. در زمستان و در نگاه نخست، می‌توان بارش‌های برفی را دلیل اصلی چنین مسئله خطرناکی دانست؛ اما در پشت پرده این ماجرا، چیز دیگری نهفته است که بسیاری از مقامات و بخش‌های پاسخگو از پرداختن به آن فراری هستند و آن جاده‌های گازوئیلی کندوان است.

جاده‌های گازوئیلی کندوان

لیز می‌خوریم و با یدک‌کش و آمبولانس به راه ادامه می‌دهیم!

در مطلب خطرات تصادفات جاده‌ای ایران، به این مسئله پرداختیم که بخش بزرگی از تصادفات را بی‌احتیاطی رانندگان ایرانی رقم می‌زند؛ اما در جاده کندوان شاید هرچقدر که به قوانین احترام گذاشته و راننده ماهری باشید، به باد فنا بروید!

در طول سال‌های اخیر گزارش‌های مردمی بسیاری در مورد لیز بودن غیرعادی جاده‌های کندوان مطرح شده است؛ بسیاری از رانندگان پس از لیز و یا همان سرخوردن و توقف اجباری که احتمالاً در پی بروز صدمات و تصادفات است، موادی نظیر “گازوئیل” را بر روی سطح جاده مشاهده کرده‌اند. ریختن روغن و گازوئیل بر روی جاده، باعث لیز خوردن خودروهای بسیاری شده است.

گزارش‌های مردمی بسیاری در این زمینه وجود داشته و حتی متأسفانه این مسئله همچنان در حال قربانی گرفتن است. بسیاری از مردم و رانندگان، یدک‌کش‌های متعددی که در جاده مستقر هستند را متهم به ریختن این مایعات خطرناک در جاده می‌کنند که به صورت عمدی، باعث بروز مشکلات برای خودروها شده و از این طریق به کاسبی خود رونق می‌بخشند. به‌هرحال قضاوت در این مورد کمی عجیب و غیرمعمول است اما با توجه به گزارش‌های بسیار زیاد مردمی و تجربه‌های بالا، از صحت آن مطمئن هستیم. بااین‌وجود بسیار عجیب است که ارگان‌های مسئول نظیر وزارت راه و نیروی انتظامی، به‌صورت جدی بدان ورود نمی‌کنند!

امتیاز: 5.0 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar سایه گفت:

    سلام به ملت عزیز و شریف .عزیزان سالهاست که این اتفاق داره میافته و همه به یقین رسیده اند بارها شکایت شده خیلی جان ها در این محدوده به ناحق گرفته شده خیلی خانواده ها داغدار شده اند یعنی کثیفترین ضایعترین نوع درامد زایی است که متاسفانه از دید نیروی انتظامی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات کشور از دید همه پنهان میماند کار انقدر علنی است که اصلا این قضایا حتی برای مدتی هم تعطیل نمیشود یعنی انقدر ترس نابکاران زیاد شده که نه از شکایت نه از تهدید از هیچ چیز نمیترسند و باز ادامه میدهند چون میداننددکه به قول دوستمان سبیل هایی که میبایست چرب شود چرب شده

  2. Avatar علی گفت:

    چون وزارت راه و نیروهای انتظامی عزیز در اون منطقه سیبل شون چرب شده .شتر دیدی ندیدی

  3. Avatar جواد گفت:

    40سال است به دنبال مقصر میگردیم ولی او همینجاست !!
    افسوس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.