‌با خطرناک ترین ورزش‌ های سال 2023 آشنا شوید- براساس رتبه بندی

خطرناک ترین ورزش هایی که در حال حاضر انجام می‌شود، آنهایی هستند که بیشترین طرفدار را دارند. بسته به جایی که ورزشکاران مهارت خود را نشان می‌دهند، ورزش می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است فکر کنید این ورزش‌ها فقط از نظر ظاهری خطرناک هستند اما اینطور نیست. آنها با توجه به آمار صدماتی که به ورزشکاران هر ساله وارد می‌شود، رتبه بندی می‌شوند.

بر اساس جدیدترین داده‌های آماری، در زیر لیستی از خطرناک ترین ورزش های جهان را مشاهده می‌کنید:

خطرناک ترین ورزش های جهان:

10. بیس جامپینگ

بیس جامپینگ

میزان آسیب دیدگی: 25 ورزشکار سالانه مجروح می شوند

در حالی که این ورزش تا حدودی شبیه به غواصی در آسمان است، تنها تفاوت آنها این است که افراد به جای پرتاب کردن خود از هواپیما، این کار را از ساختمان‌های بلند انجام می‌دهند. بر اساس منابع مختلف، میزان آسیب 0.2-0.4٪ در هر پرش است و انتظار می‌رود که از هر 60 شرکت‌کننده، یک نفر به طور مرگبار مجروح شود.

بسیاری از بیس جامپرها به دلیل عملکرد نادرست بال‌سویت‌ها آسیب می‌بینند و همچنین هنگام پرش و فرود با برخورد شدید اجسام یا سایبان مواجه می‌شوند. شایع‌ترین آسیب‌های مرتبط با این ورزش، پیچ خوردگی مچ پا، شکستگی، ضربه مغزی جزئی سر، یا زانوهای کبود است.

9. لژ سواری

لژ سواری

میزان آسیب: به طور متوسط سالانه 407 مصدوم

در این ورزش، ورزشکاران روی یک تخته بلند دراز می‌کشند و روی یخ، پیست‌ها یا جاده‌ها سر می‌خورند. این ورزشکاران اغلب به دلیل سرعت بالای حرکت تخته مستعد آسیب هستند که باعث از دست دادن تعادل می‌شود.

اگرچه این ورزش هنوز تعداد زیادی مرگ و میر به همراه نداشته است، اما ورزشکاران اغلب با صدمات شدیدی مواجه می‌شوند که آن را به یکی از خطرناک ترین ورزش هایی تبدیل می‌کند که تا کنون رتبه‌بندی شده است.

8. ژیمناستیک

ژیمناستیک

میزان آسیب: 100000 مصدوم در سال

ژیمناستیک به دلیل نیاز به تعادل، قدرت، انعطاف پذیری، چابکی، هماهنگی و استقامت بسیار مشهور است. به عبارت دیگر، این ورزش استفاده زیاد از عضلات بدن را به تصویر می‌کشد.

با وجود اینکه تعداد کمی از مرگ و میرها از زمان شروع آن ثبت شده است، برخی از آسیب‌های شایع شامل شکستگی مچ دست، آسیب غضروف و پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) است.

7. مسابقه‌های جمعی

مسابقه جمعی

میزان آسیب دیدگی: تقریباً 1.2 در 1000 شرکت کننده در هر مسابقه

اشکال مختلفی از مسابقه وجود دارد، چه بر روی اسب، اتومبیل، موتور سیکلت یا دوچرخه. همه این‌ ورزش‌ها از خطرناک ترین ورزش‌ هایی هستند که می‌توان به آن پرداخت. در واقع طبق آمار، هر هفته ده اسب در اثر مسابقه می‌میرند.

البته در مسابقات اغلب از تدابیر ایمنی استفاده می‌شود اما احتمال آسیب‌دیدگی و تصادف در مسابقات بسیار زیاد است. شکل دیگری از مسابقه، مسابقه دوچرخه سواری است که گفته می‌شود سالانه حدود 84000 مصدوم ثبت می‌کند.

6. موج سواری

موج سواری

میزان آسیب: از هر 1000 ورزشکار سالانه 2.2 نفر آسیب می‌بینند

موج سواری در جریان قوی اقیانوس یا دریا، ورزشی است که به دلیل عمقی که ورزشکاران باید طی کنند، در بین خطرناک ترین ورزش های جهان طبقه بندی می‌شود که منجر به صدمات مرگبار متعددی می‌شود.

علاوه بر این، برخی از امواج بزرگی که در طول موج سواری اتفاق می‌افتد، می‌تواند ورزشکاران را تا ارتفاع 20 تا 50 فوتی، معادل 6.2 تا 15.5 متر پایین ببرد. در نتیجه برخی از شایع‌ترین آسیب‌ها شامل صورت، پاها، سر، پشت، شانه‌ها و بازوها اتفاق می‌افتد.

5. راگبی

راگبی

میزان آسیب: به طور متوسط 1200 آسیب در سال

وزش راگبی به انرژی زیادی نیاز دارد. با این حال یک نکته جالب در مورد آن این است که در بین بازی‌های بسیار لذت بخش و پولی در سراسر جهان قرار گرفته است. شاید به این دلیل است که این ورزش چقدر می‌تواند کشنده باشد.

بله، تماشای این ورزش فوق‌العاده هیجان‌انگیز است اما این ورزش با خود ضربه‌های شدید مغزی که بازیکنان برای توپ تلاش می‌کنند یا آسیب‌های عضلانی همسترینگ، رگ به رگ شدن مچ پا و آسیب دیدگی شانه را به همراه دارد.

4. گاو سواری

گاو سواری

میزان آسیب دیدگی: به طور متوسط 32.2 آسیب در 1000 ورزشکار

هشت ثانیه اول این بازی خطرناک ترین زمان برای ورزشکاران به حساب می‌آید و فقط چند ورزشکار شجاع آن را بازی می‌کنند. گاو سواری با توجه به سنت‌های هر کشور متفاوت است. این ورزش از فوتبال و راگبی خطرناک‌تر است.

گاو سواری منجر به صدمات قابل توجهی، عمدتاً ضربه مغزی می‌شود. خوشبختانه، هر چقدر هم که این جراحات کشنده باشد تا سال 2023 تنها سه مورد مرگ ثبت شده است.

3. اسکی هلیکوپتر

هلیکوپتر

جراحات در اسکی هلیکوپتر تنها درصورتی اتفاق می‌افتد که ورزشکاران هوشیار نباشند و دقت کافی نداشته باشند. تعداد زیادی از آسیب‌های عضلانی و اسکلتی اغلب در اسکی هلیکوپتر استاندارد است.

یک بار در آلاسکا یک هلیکوپتر سقوط کرد و پنج نفر از جمله ثروتمندترین مرد جمهوری چک کشته شدند. علاوه بر این، نگرانی اصلی در مورد این ورزش سقوط بهمن است.

2. بوکس

بوکس

بوکس یکی از خطرناک ترین ورزش‌ها به خصوص برای کودکان است. اگرچه تجهیزات ایمنی و دستکش‌های محافظ برای جلوگیری از صدمات ساخته شده‌اند. اما هنوز صدماتی که به ورزشکاران وارد می‌شود غیرقابل اجتناب است. در واقع درست از زمان تأسیس بوکس در سال 1890 تا به امروز، تعداد قربانیان 1876 نفر بوده است.

1. کوهنوردی

کوهنوردی

میزان صدمات هر ساله به طور متوسط بین 3023 تا 3816 مصدوم بوده است.

کوهنوردی خطرناک ترین ورزش دنیا در حال حاضر است. علاوه بر این این ورزش چالش‌برانگیزترین ورزشی است که یک ورزشکار باید با آن مقابله کند و برای شروع هنگام بالا رفتن از کوه‌ها، باید با شرایط آب و هوایی شدید کنار بیاید.

بر اساس منابع مختلف آنلاین، در هر 10000 ساعت کوهنوردی، 5.6 آسیب برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد. هر ساله حدود 30 مرگ ثبت می‌شود و برخی از ورزشکاران برای سال‌ها در بالای کوه‌ها گم می‌شوند.

مسابقات ورزشی سرگرم‌کننده است اما حقیقت این است که انجام آن می‌تواند کشنده هم باشد. برخی از خطرناک‌ترین ورزش‌های امروزی در جهان، آن‌هایی هستند که همه فکر می‌کنند می‌توانند آن را انجام دهند، در اینجاست که ورزش می‌تواند به جای سرگرمی آسیب بیشتری به همراه داشته باشد.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.