دانشمندان در جستجوی جهان معکوس

دانشمندان در جستجوی جهان معکوس هستند که می‌تواند روبروی ما وجود داشته باشد

دانشمندان در جستجوی جهان معکوس هستند. آن‌ها معتقدند اگر چنین جهانی وجود داشته باشد، آزمایش‌های آینده ذرات زیراتمی، می‌توانند آن را آشکار کنند. در ادامه همراه دینو باشید.

در جستجوی جهان معکوس

به گفته «جکسون گیبس» (Jackson Gibbs) در NBC News، یک جهان معکوس می‌تواند همان قدر واقعی باشد که جهان ما هست. اخیرا در آزمایشگاه ملی Oak Ridge در شرق تنسی، فیزیکدان «لیا بروسارد» (Leah Broussard) در تلاش برای باز کردن پورتالی به جهان موازی است. او این کار را «نوسان» می‌نامد. چیزی که می‌تواند او را به سمت «ماده معکوس» هدایت کند. بروسارد قصد دارد تابستان امسال با انجام آزمایشاتی، یک پرتو از ذرات زیراتمی را از یک تونل 50 فوتی، به پایین بفرستد. این ذره قرار است از یک آهنربای قدرتمند عبور کرده و به یک دیوار غیرقابل‌نفوذ وارد شود. اگر تنظیمات درست باشند و اگر جهان همکاری کند، بعضی از این ذرات به نسخه‌های آینه تصویر خود تبدیل می‌شوند. آن‌ها از طریق دیوار به تونل منتقل خواهند شد و اگر این اتفاق بیافتد، بروسارد اولین شواهد وجود جهان معکوس را کشف کرده است.

در جستجوی جهان معکوس - لیا بروسارد فیزیکدان آزمایشگاه ملی Oak Ridge در شرق تنسی

ماده معکوس

بروسارد معتقد است که جستجوی اولیه‌اش برای دنیای آینه دشوار نخواهد بود. اگر او به طور واضح حتی یک ذره معکوس را تشخیص دهد، دگرگونی بسیار بزرگی رخ می‌دهد. این کشف، ثابت می‌کند که جهان قابل مشاهده ما، تنها نیمی از آن چیزی است که در جهان خارج وجود دارد. همچنین قوانین شناخته شده فیزیک، تنها نیمی از مقادیر وسیع‌تر قوانین هستی می‌باشند. او در ادامه از اکتشاف ذهن هالوژنیک خود می‌گوید:

این حقیقت بسیار حیرت‌انگیز است. با فرض بر این که جهان معکوسی وجود دارد، قوانین فیزیک و تاریخ نیز در آن معکوس خواهند بود. شما یک نسخه آینه از خودتان را خواهید دید. نظریه فعلی اجازه می‌دهد که شما با امکان وجود اتم‌ها و سنگ‌های معکوس روبرو شوید. شاید حتی سیارات و ستاره‌های معکوسی نیز وجود داشته باشند. به طور خلاصه، آن‌ها می‌توانند کل دنیای سایه را تشکیل دهند. در واقع ما خودمان هستیم؛ اما، تقریبا به طور کاملا متفاوت. این یک آزمایش بسیار ساده است که ما با استفاده از تجهیزات و منابع موجود در Oak Ridge آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اگر چیز جدیدی پیدا کنیم، بازی کاملا تغییر می‌کند.

در جستجوی جهان معکوس  -در تلاش برای باز کردن یک پورتال به جهان موازی

ده ثانیه‌ای که فیزیک را لرزاند

همانند بسیاری از ماموریت‌های علمی بزرگ، شکار ماده معکوس از یک رمز و راز کوچک مبهم رشد کرده است. از آغاز دهه 1990، فیزیکدانان آزمایش‌های بسیار دقیقی را برای مطالعه این که چگونه نوترون‌ها – ذرات موجود در هسته اتم‌ها – به پروتون‌ها تبدیل می‌شوند (همان فرآیند رادیواکتیویته) انجام داده‌اند که نتایج عجیبی را در بر داشته‌اند. محققان دریافتند نوترون‌هایی که در پرتوهای ذرات ایجاد می‌شوند – مشابه آن چه که بروسارد به کار خواهد برد – قبل از «فروپاشیدن» به پروتون‌ها تا 14 دقیقه و 48 ثانیه به طور متوسط دوام می‌آورند. همین طور دریافتند نوترون‌هایی که در یک بطری آزمایشگاهی ذخیره شده بودند، در عرض 14 دقیقه و 38 ثانیه، کمی سریع‌تر تجزیه شدند. ده ثانیه اختلاف، ممکن است مهم به نظر نرسد؛ اما، تفاوت واقعی باید صفر باشد. با این توضیح که تمام نوترون‌ها دقیقا همانند هستند و رفتار آن‌ها نباید حتی ذره‌ای بستگی به محل و چگونگی بررسی شدنشان داشته باشد.

زندگی در جهان معکوس

«بنجامین گرینشتاین» (Benjamin Grinstein) متخصص فیزیک ذرات در دانشگاه کالیفرنیا، سن‎دیگو این احتمال را بررسی کرده است که برخی از نوترون‌ها به صورت غیرمنتظره به ذرات دیگر از پروتون‌ها فرو می‌ریزند؛ اما، تا به حال هیچ دلیل قاطعی را برای ادعای خود پیدا نکرده است. جهان معکوس، توضیح ظریف‌تر و تا حدودی عجیب و غریب‌تری را در این باره ارائه می‌دهد. یک دهه پیش، «آناتولی سربرف» (Anatoli Serebrov) از موسسه فیزیک هسته‌ای پترزبورگ در روسیه این ایده را مطرح کرد که نوترون‌های عادی گاهی اوقات به جهان آینه می‌روند و به نوترون‌های آینه تبدیل می‌شوند. به نظر می‌رسد که برخی از نوترون‌ها به سادگی ناپدید می‌شوند. بروسارد توضیح می‌دهد:

چون برخی از نوترون‌ها در حالی که محققان آن‌ها را مطالعه می‌کردند از تجهیزات آزمون ناپدید شدند، این باعث می‌شود طول عمر نوترون اشتباه به نظر برسد. نقاط اتصال را ببندید و به یک نتیجه‌گیری دور دست یابید. آزمایشات نوترونی ممکن است اشتباه به نظر برسد چون فیزیکدان‌ها ناخواسته پورتالی را به جهان معکوس باز کرده‌اند.

نظر شما درباره جستجوی جهان معکوس چیست؟ آیا محققان در جستجوی خود قادر به اثبات وجود آن خواهند بود؟ در نظرات ما را همراهی کنید.

منبع: NBC News

بیشتر بخوانید: انفجار رادیویی سریع اسرارآمیز از کهکشانی با فاصله 3.6 میلیارد سال نوری ردیابی شد

بیشتر بخوانید: ایده‌های شگفت‌انگیز هنرمندان قرن نوزده برای آینده

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۸ دیدگاه

  1. Avatar وحیده گفت:

    من خواب دیدم در دنیای معکوسم و دارم سرچ میکنم آیا همچین دنیایی هست که به این مطلب رسیدم

  2. Avatar امیر گفت:

    شما می تونید به فکر کردن درباره اله کلنگ کل این موضوع درک کنید

  3. Avatar Mahdi گفت:

    اگه جهان موازی معکوس وجود داشته باشه پس زمان هم توی اونجا معکوسه و اگه اینطور باشه ما نمی تونیم اونجا زندگی کنیم ولی شایدم فقط چپ و راست بودن و جلو و عقب بودن فرق کنه مثل یه آینه این دو احتمال وجود داره

  4. Avatar MPD گفت:

    او در ادامه از اکتشاف ذهن هالوژنیک خود می‌گوید:
    درست متوجه شدم؟
    هالوژنیک؟
    hallucinogenic
    توهم زا؟

  5. Avatar بهنام گفت:

    ضد ماده و ماده معکوس احتمالا بعد از اینها یه شکل دیگه از ماده با یه اسم دیگه همه اینها نشون دهنده اینه که در این هستی و نیستی بشریت به وسیله یه کبریت (علم) قصد داره تا پرده از تمام راز و رمز کائنات و کیهان برداره مثل این میمونه که بخوای با یه جرقه از سنک چخماخ هسته بزرگترین کهکشانها رو برای 1ملیارد سال نور و انرژی بدی
    ولی مسیر بشریت به سمتیه که بلاخره متوجه میشه که فیزیکی که میشناسه محدود و ناکارآمده و به سمت پذیرفتنه دیدگاه متافیزیکی روی میاره و اونزمان لحظه ایه که شکله دیگه ای از تکامل بشر بوقوع می پیونده تکاملی با سرعتی فراتر از سرعت نور و فرارت از قوانین فیزیک تکاملی در لحظه و در یک آن و خارج از زمان و مکان و در ابعاد بالاتر پله پله به سمت بالا
    ما زبالا ایم و بالا میرویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.