6 راه برای حفظ فرم بدن در دوران بارداری

در حالی که افزایش وزن در دوران بارداری کاملاً طبیعی است اما راه‌های آسانی وجود دارد که با آن وزن زیادی اضافه نمی‌کنید و اگر غذاهای سالم و تمرینات سبک اما منظم را در پیش‌ بگیرید حتی می‌توانید در دوران بارداری نیز فرم بدن خود را حفظ کنید.

ما در دینو نکات ساده و قابل انجامی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما در حفظ تناسب اندام در دوران بارداری کمک کند.

نکاتی برای حفظ فرم بدن در دوران بارداری:

1. هنگام بلند شدن به پهلو بغلتید

حفظ تناسب در دوران بارداری

همانطور که شکم شما در طول بارداری روز‌ به‌ روز بزرگتر می‌شود، جلوگیری از بزرگ‌ شدن شکم تقریبا غیرممکن است، این به دلیل رشد کودک درون شکم شما و تمام تغییرات هورمونی بدن در طول بارداری است. اگرچه این بزرگی شکم کاملا طبیعی است اما می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد و حتی بعد بادرداری نیز ممکن است شکم شما بزرگ بماند. برای جلوگیری از رشد بیش از حد شکم سعی کنید وقتی از رختخواب بلند می‌شوید یا می‌نشینید ابتدا به پهلو بغلتید. این به این معنی است که برای بلند شدن به طور مستقیم بلند نشوید و ابتدا به پهلو بغلتید و سپس بلند شوید یا بنشینید.

2. بطری آب خود را در دسترس قرار دهید.

هیدراته ماندن

نوشیدن آب کافی برای سلامت شما ضروری است و می‌تواند به شما در کنترل وزن و حفظ فرم بدن در دوران باداری کمک کند. هیدراته ماندن در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا آب به تشکیل جفت کمک می‌کند. اگر با نوشیدن آب کافی مشکل دارید، بطری‌ای بخرید که از نوشیدن آن لذت می‌برید و هر جا که می‌روید آن را با خود ببرید.

3. از طرز فکر «خوردن برای دو نفر» اجتناب کنید

غذای سالم در دوران بارداری

اگرچه ممکن است کنترل هوس‌های بارداری سخت باشد، اما نباید کالری دریافتی طبیعی خود را دو برابر کنید. در حالی که وسوسه انگیز است که فکر کنید فقط به دلیل باردار بودن می‌توانید هر چیزی بخورید اما پس از زایمان همچنان باید علاوه بر وزن خود وزن کودک را نیز کم کنید! در واقع، از سه ماهه دوم بارداری شما فقط به حدود 300 کالری در روز بیشتر از میزان دریافتی طبیعی خود نیاز دارید.

4. بزرگترین وعده غذایی خود را در زمان ناهار بخورید

بارداری می‌تواند خسته‌کننده باشد و ما کاملاً درک می‌کنیم که ممکن است شما در شب به شدت احساس گرسنگی کنید. اما برای این که از اضافه‌وزن غیر ضروری جلوگیری کنید، بهتر است بزرگترین وعده غذایی خود را در زمان ناهار بخورید. پایبندی به ناهار سالم و مغذی و شام سبک به شما کمک کند به راحتی افزایش وزن خود را مدیریت کنید.

5.  زمانی را به ورزش اختصاص دهید

باردار بودن به این معنا نیست که باید روزهای خود را دراز کشیده روی مبل بگذرانید، مهم نیست که چقدر وسوسه انگیز به نظر می‌رسد! ورزش سبک و منظم به شما کمک می‌کند خلق و خوی خود را تقویت کرده و وزن خود را کنترل کنید. اگرچه برخی از فعالیت‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند اما می‌توانید از پیاده‌روی و سایر ورزش‌های کم‌تأثیر لذت ببرید.

6. نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید

ضرر نوشابه در دوران بارداری

خوردن فست فود و نوشیدن نوشابه‌های شیرین هیچ کمکی به سلامتی شما نمی‌کند. نوشابه‌ها دارای مواد مغذی کم و کالری بالایی هستند و اگر آنها را زیاد بنوشید، ممکن است چندکیلویی وزن اضافه کنید!

چه چیزی به شما در حفظ فرم بدن و تناسب اندام در دوران بارداری کمک کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.