8 علامت هشداردهنده در قسمت‌ های مختلف بدن که نباید نادیده بگیرید

بدن ما به طرق مختلف با ما صحبت می‌کند، اما ما همیشه به آن گوش نمی‌دهیم. در واقع، بدن نه تنها ‌‌‌‌‌‌‌قادر است با ما ارتباط برقرار کند، بلکه ترفندهای مخفی خود را نیز دارد. در مواقع اضطراری، بدن حتی می‌تواند از طریق تغییرات مختلف و علامت های هشداردهنده با ما صحبت کند. مثلاً چشم‌های ما می‌توانند ناگهان تغییر رنگ دهند یا برجستگی‌هایی در مکان‌های خاصی ظاهر شوند. در این موارد، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که توجه داشته باشیم و سریع عمل کنیم.

در این مطلب، قصد داریم پیام‌ها و علامت های هشداردهنده ای که بدن برای شما ارسال می‌کند را به نوعی بررسی کنیم.

8 علامت هشداردهنده در بدن

1. رنگ پوست مایل به زرد

رنگ پوست مایل به زرد

رنگ پوست مایل به زرد، که بیشتر به دلیل زردی و مشکلات کبدی ایجاد می‌شود، یکی از علامت‌ های هشداردهنده است. سطوح بالای بیلی روبین (یک رنگدانه صفرا) باعث می‌شود بدن شما نتواند آن را به عنوان مواد زائد دفع کند. در نتیجه، پوست و سفیدی چشم‌ها رنگ زرد به خود می‌گیرند.

2. نقاط سفید روی ناخن

این نقاط ممکن است پس از آسیب ناخن یا در نتیجه جویدن آن ظاهر شوند. با این حال، اگر هیچ یک از این موارد برای شما صادق نیست و همچنان با این عارضه روبرو هستید، ممکن است یک مشکل سلامتی پنهان وجود داشته باشد. در این حالت، بیشتر اوقات، کمبود روی، کلسیم یا پروتئین را می توان مقصر دانست.

3. ترک خوردن گوشه‌های لب

ترک‌ها یا تاولهای گوشه های لب به دلایل زیادی ظاهر می.شوند. ممکن است دچار کم آبی شده باشید یا در معرض نور خورشید قرار بگیرید. علاوه بر این، در بعضی موارد یک خمیر دندان یا رژ لب معمولی که اغلب استفاده می‌کنید نیز می تواند مقصر باشد.

4. چماقی شدن ناخن‌ها

علامت هشداردهنده بدن : چماقی شدن ‌‌‌‌‌‌ناخن‌ها

ناخن‌های خمیده در اطراف انگشتان در افرادی که مشکلات مزمن ریوی دارند، رایج‌ است. همچنین این علامت ممکن است به دلیل برخی از بیماری‌های گوارشی نیز ظاهر شود. اگر این مشکل به موقع درمان نشود، ناخن‌ها بزرگ شده و به سمت پایین خم می‌شوند.

5. آفت دهان

زخم‌های دردناک داخل دهان ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی یا استرس عاطفی ایجاد شود. علاوه بر این، می‌تواند در ارثی نیز باشد، بنابراین ممکن است مستعد آن باشید. کمبود ویتامین B-12 یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است باعث ظاهر شدن این زخم‌ها شود.

6. برآمدگی پلک

علامت هشداردهنده بدن، برآمدگی پلک

به جوش‌های کوچک روی پلک گل‌مژه می‌گویند. این برجستگی‌ها معمولاً خیلی نزدیک به مژه‌ها رشد می‌کنند. آنها پلک‌زدن را برای شما دردناک می کنند و در بعضی موارد ممکن است خارش داشته باشند. اگر دیابت یا پوست خیلی خشک دارید، به احتمال زیاد با این برجستگی‌ها روی پوست خود روبرو خواهید شد. علاوه بر این، این مورد ممکن است نشانه‌ای از این باشد که باید برس‌های آرایش خود را تغییر دهید.

7. حلقه دور قرنیه

علامت هشداردهنده بدن، حلقه دور قرینه

اگر نگاه دقیق‌تری به قرنیه بیندازید و حلقه‌ای مایل به آبی، خاکستری یا سفید در اطراف آن مشاهده کنید‌، به آرکوس سنیلیس مبتلا هستید. این حلقه‌ها در واقع رسوبات چربی هستند. سطوح بالای کلسترول باعث می‌شود که این حلقه دور قرینه شما ظاهر شود. همه افراد در نهایت و با افزایش سن درگیر این عارضه خواهند شد، اما اگر در جوانی متوجه آنها شدید، باید حتماً پیگیری کنید‌.

8. زبان رنگ روشن

زبان قرمز نه تنها نشانه عفونت، بلکه آکنه و کمبود ویتامین است. یکی دیگر از دلایل احتمالی مخملک است که می‌تواند زبان شما را رنگ پریده اما دارای لکههای قرمز روشن کند. علاوه بر این، تبخال دهان نیز ممکن است منجر به رنگ روشن زبان شود.

کدام این موارد را حداقل یک بار تجربه کرده‌اید؟ آیا راه‌حلی برای پیشگیری از آنها می‌شناسید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.