8 ویژگی بدنی خاص که فقط تعداد کمی از مردم دنیا دارند

هر فرد ویژگی منحصر به فردی دارد که او را خاص می‌کند. با این حال، در همه ما شباهت‌هایی داریم که ما را به عنوان یک گونه به هم متصل می‌کند. انسان‌ها به دلیل اجداد مشترک و ترکیب ژنومی از نظر ژنتیکی 99 درصد یکسان هستند. اما این تفاوت یک درصدی می‌تواند منجر به تنوع فوق‌العاده در ظاهر شود. از انگشت شست انعطاف‌پذیر گرفته تا دودست بودن از جمله ویژگی هایی بدنی خاص هستند که از این تفاوت ناشی می‌شود.

در این مطلب، قصد داریم چند مورد از این ویژگی‌هایی بدنی خاص که موجب تنوع و منحصربه‌فرد بودن افراد می‌شوند را با شما به اشتراک بگذاریم.

8 مورد از ویژگی های بدنی خاص

1. انگشت شست دو مفصلی

یک سوراخ کوچک در نزدیکی گوش

انگشت شست دو مفصلی یا هیچ هایکر یک شست متحرک (یا بسیار انعطاف پذیر) است که می‌تواند بیش از دامنه حرکتی طبیعی خود به سمت عقب خم شود. این ویژگی کمیاب بدن می‌تواند در زندگی واقعی مفید باشد، به خصوص برای نوازندگانی که فلوت، ویولن یا پیانو می‌نوازند.

2. انگشتان پا

Syndactyly یا انگشتان بافته‌شده، سندرمی است که در آن پوست بین دو یا چند انگشت پا توسط استخوان یا غضروف به هم می‌پیوندد. این مورد شایع‌ترین عارضه مادرزادی دست است که از هر 2000 نوزاد در یک نوزاد اتفاق می‌افتد. علت دقیق این ویژگی نامشخص است. با این حال، اعتقاد بر این است که این وضعیت ناشی از کندی غیرعادی رشد و نمو جوانه‌های انگشت در هفته‌های 7 و 8 بارداری است.

3. موهای قرمز طبیعی

تنها حدود 2 درصد از جمعیت جهان موهای قرمز طبیعی دارند. این ویژگی در اسکاتلند، ایرلند و ولز بسیار بیشتر از هر جای دیگر روی زمین دیده می‌شود. ژن مو قرمزها مغلوب است. این بدان معناست که هر دو والدین باید یک نسخه از آن را داشته باشند تا فرزندانشان آن را به ارث ببرند.

4. نقاط کوچک روی زبان

نقاط کوچک روی زبان، یک سوراخ کوچک در نزدیکی گوش

زبان انسان با پاپیلاها پوشیده شده است که مجموعه‌ای از جوانه‌های چشایی هستند. نقش آنها این است که به ما کمک کنند طعم غذاهایی که می‌خوریم را بچشیم. برخی از افراد جوانه‌های چشایی و گیرنده‌های بیشتری دارند و می‌توانند طعم‌ها را با شدت بیشتری حس کنند. بنابراین حس طعم آنها قوی‌تر است. به این افراد Supertaster‌ گفته می‌شود. آنها به طعم‌های تلخی مانند اسفناج، قهوه و شکلات حساس هستند.

5. دودست بودن

فردی که دودست است می‌تواند از هر دو دست به یک اندازه استفاده کند. این اصطلاح از کلمه لاتین “ambidexter ” گرفته شده است که به معنای کسی است که هر دو دستش بخوبى در فرمان او باشند. تنها 1 درصد از مردم این ویژگی بدنی نادر را دارند. از مشهورترین آمبی‌ها در تاریخ می‌توان به لئوناردو داوینچی، بن فرانکلین و آلبرت انیشتین اشاره کرد.

6. قلب سمت راست

به طور معمول، قلب در سمت چپ بدن قرار دارد. با این حال، یک بیماری نادر به نام دکستروکاردیا ممکن است باعث شود یک فرد قلب سمت راست داشته باشد. این مورد یک اختلال نادر است که کمتر از 1٪ از جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گاهی اوقات با جراحی قابل درمان است.

7. دو ردیف مژه

دیستیشیازیس یک بیماری نادر است که در آن فرد مژه‌های اضافی دارد. اگر بخواهید از نزدیک به کسی تحت تاثیر این ویژگی است، نگاه کنید، به جای یک ردیف مژه، دو ردیف مژه خواهید دید. مجموعه مژه‌های اضافی گاهی اوقات حتی می‌توانند شبیه مژه‌های معمولی به نظر برسند، اما این مژه‌ها اغلب کوتاه و کلفت هستند و بسته به جایی که روی پلک قرار دارند، طول و ضخامت آن‌ها متفاوت است.

8. یک سوراخ کوچک در نزدیکی گوش

یک سوراخ کوچک در نزدیکی گوش، ویژگی بدنی خاص

وجود یک سوراخ کوچک در نزدیکی گوش یک بیماری نادر است که به آن گودال پیش گوش می‌گویند. این مورد می‌تواند در یک یا هر دو گوش رخ دهد. البته، اغلب در سمت راست دیده می‌شود. ابن سوراخ معمولاً خوش‌خیم است و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.