شاه شب

با شاه شب واقعی آشنا شوید؛ موجودی تازه کشف شده در غرب استرالیا

نام گونه‌های جدید جانوری می‌تواند از هر چیزی الهام گرفته شده باشد. مثلا در این مورد خاص، نام گذاری گونه‌ای از زنبورها که به تازگی کشف شده است بر اساس یکی از شخصیت‌های سریال محبوب گیم آف ترونز، یعنی شاه شب انجام شده.

دانشمندان استرالیایی اخیرا به گونه‌ای زنبور برخورده‌اند که ویژگی‌های مشابهی با شخصیت معروف نایت کینگ یا شاه شب در سریال گیم آف ترونز دارد. برای مثال این زنبور تنها در زمستان پیدا می‌شود و فقط در یک منطقه در غرب استرالیا زندگی می‌کند. اما مهمترین وجه تشابه این زنبور با نایت کینگ قسمت سر آن است. پوشش مودار این حشره در قسمت سر، شبیه به تاج استخوانی‌ای است که شاه شب در سریال به سر داشت. به دلیل همین تشابهات، این زنبور که از خانواده زنبورهای چاق و پرموی استرالیایی است، پارامونویوس نایت کینگ (Paramonovius Nightking) نام گرفته.

پارامونویوس نایت کینگ

ژوانکون لی، دانشجوی دکتری، که با سازمان ملی علوم استرالیا همکاری می‌کند کسی است که این نام را انتخاب کرده. او یکی از طرفداران جدی گیم آف ترونز است. به گفته آقای لی نام این حشره به این دلیل از شخصیت نایت کینگ در سریال فانتری گیم آف ترونز گرفته شده که همه نمونه‌های آن تنها در زمستان یافت شده‌اند و بدن آنها همیشه دارای پوششی بی رنگ و یخ زده است.

البته این اولین بار نیست که نام یک گونه جانوری از گیم آف ترونز الهام گرفته شده. پیش از این نیز یک گونه تازه کشف شده عنکبوت‌های برزیلی بر اساس شخصیت لرد واریس (Varys) که با لقب عنکبوت در سریال شناخته می‌شد نام گذاری شده بود. همچنین برت رتکلیف دانشمند انگلیسی، نام سه گونه سوسک را بر اساس نام اژدهاهای دنریس تارگرین، یعنی دروگون، رگال و ویسریون نام گذاری کرده بود.

بیشتر بخوانید: عنکبوت‌ها و نکاتی شگفت انگیز و خارق‌‌العاده از دنیای آن‌ها

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.