دلایلی که در رژیم غذایی خود به روغن نارگیل بیشتری نیاز دارید

در حالی که روغن نارگیل یک ماده شگفت‌انگیز برای پخت و پز است، دارای فواید باورنکردنی است که به شما در رسیدن به سلامت کلی کمک می‌کند. زمان آن رسیده است که روغن نارگیل را از کابینت ‌ها بیرون بیاورید و آن را در همه جا از حمام تا میز کارتان و در کیف‌های مسافرتی خود به همراه داشته باشید زیرا متوجه می‌شوید که استفاده از این روغن طبیعی در رژیم غذایی چقدر ارزشمند است.

استفاده ار روغن نارگیل در رژیم غذایی چه مزایایی دارد؟

روغن نارگیل در رژیم غذایی

1. توانایی سوزاندن کالری

آیا تا به حال سعی کرده‌اید هر کاری که از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا خوش‌اندام شوید اما بدنتان با شما همکاری نمی‌کند؟ کاهش وزن می‌تواند یک چالش بزرگ باشد و روغن نارگیل محصولی است که همیشه در کنار شماست.

روغن نارگیل در واقع به دلیل تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCT) که در روغن وجود دارد به شما کمک می‌کنند تا کالری بیشتری نسبت به قبل از مصرف روغن بسوزانید و ممکن است به کاهش چربی حتی در سرسخت‌ترین مناطق مانند شکم کمک کند.

2. دیابت

روغن نارگیل می‌تواند با کنترل قند خون بدن شما و همچنین افزایش حساسیت به انسولین به دیابت کمک کند. توجه به این نکته مهم است که مصرف بیش از حد روغن نارگیل می‌تواند اثرات منفی در دیابتی‌ها داشته باشد، بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مقدار مناسبی از آن مصرف شود.

3. محافظت در برابر آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب پر از مواد افزودنی هستند که برای پوست شما همیشه مفید نیستند. وقتی در فروشگاه به دنبال ضد آفتاب می‌گردید و می‌بینید که برخی از آنها حاوی روغن نارگیل هستند، این واقعاً چیز خوبی است! روغن نارگیل توانایی محافظت از پوست شما در برابر 20 درصد اشعه‌های خورشید را دارد. اما برای محافظت از پوست خود فقط به روغن نارگیل اعتماد نکنید. برای محافظت بیشتر حتما باید علاوه بر این روغن از ضد آفتاب استفاده کنید.

4. مراقبت از پوست

فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است که آن را به یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده تبدیل می‌کند و همچنین به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای آکنه نیز مناسب می‌باشد. روغن نارگیل منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و در واقع در سلول‌ها نفوذ می‌کند و پوست را از آلودگی و سموم پاک می‌کند و در عین حال به پوست اجازه تنفس می‌دهد.

5. ایمنی

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. این بدان معناست که به بدن شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بسازد که آماده است نه تنها با سرماخوردگی بلکه با انواع عواملی که شما را در بستر بیماری قرار می‌دهند، مبارزه کند.

6. عضله سازی

تاثیر روغن در عضله سازی

روغن نارگیل ترشح انسولین را در بدن شما افزایش می‌دهد و یکی از خواص انسولین رساندن مواد مغذی به عضلات است. گنجاندن روغن نارگیل در شیک پروتئینی خود بعد از تمرین راهی عالی برای افزودن این روغن به رژیم غذایی شما است.

7. مو

افزودنی‌هایی مانند پارابن می‌تواند به مو و سلامتی شما آسیب ‌برساند، به همین دلیل است که انتخاب محصولات ارگانیک می‌تواند برای سلامت موهای شما معجزه کند. روغن نارگیل اساساً یک محصول مو است که توسط طبیعت ساخته شده‌است. نه تنها از موهای شما محافظت می‌کند، بلکه پروتئین و در ادامه مواد مغذی را به موهای شما اضافه می‌کند تا موهای شما بدرخشد!

8. التیام بخشیدن

روغن نارگیل با تشکیل یک لایه شیمیایی (طبیعی) پوست شما را التیام می‌بخشد و از کبودی‌ها و بریدگی‌های شما در برابر هر گونه تهدید خارجی عفونت از جمله قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند. وقت آن است که روغن نارگیل را به جعبه کمک‌های اولیه خود اضافه کنید!

9. ضد پیری

فواید روغن نارگیل

در حالی که پیری کاملاً طبیعی و اجتناب ناپذیر است، هیچ اشکالی ندارد که بخواهیم روند پیری خود را به هر طریقی کند کنیم. یک راه آسان برای شروع، مصرف مواد غذایی و استفاده از محصولات پوستی است که پوست ما را تا زمانی که ممکن است شاداب و شفاف نگه می‌دارد. می‌توانید روغن نارگیل را به عنوان سرم روی صورت خود تا دو بار در روز بمالید.

10. استرس

روغن نارگیل مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده‌ای است که آن را برای ماساژ صورت یا بدن ایده آل می‌کند. این روغن را با حرکات دایره‌ای روی صورت خود بمالید و از اضافه کردن کمی اسانس به آن برای آرامش بیشتر نترسید. برای کمک به مدیریت استرس، این کار را بخشی از برنامه معمول خود قرار دهید.

11. لب

اغلب اوقات به نظر نمی‌رسد که بالم لب به اندازه کافی لب‌های خشک را هیدراته نگه دارد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به دنبال یک ماده طبیعی و مرطوب کننده باشید که مشکلات خشکی لب شما را حل کند.

این جایی است که روغن نارگیل وارد می‌شود. این روغن جاذب است و تمام عناصر مرطوب‌کننده را در خود دارد. سعی کنید مقدار کمی از آن را در یک ظرف کوچک دربسته بریزید و با خود به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز دوباره از آن استفاده کنید. اکنون دیگر نیازی به نگرانی در مورد لب‌های ترک‌خورده نیست!

12. تورم زیر چشم

روغن نارگیل در واقع به اندازه کافی ملایم است که برای کاهش تورم و افزایش رطوبت در این ناحیه از صورت مناسب باشد و می‌تواند به التهاب و درمان پف ناشی از تورم زیر چشم کمک کند. روغن نارگیل را به آرامی زیر چشمان خود ماساژ دهید و اجازه دهید پوست شما تمام فواید آن را جذب کند.

13. لایه برداری

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل برای لایه‌برداری پوست بسیار مناسب است و به دلیل مزایای مرطوب کنندگی، در پایان حمام یا دوش پوست شما را صاف و خنک می‌کند. بعلاوه، به اندازه کافی ملایم است که بتوانید از آن به صورت روزانه استفاده کنید.

شما از روغن نارگیل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar عملیات جهانی ...رسییدن رویا و هیجان گفت:

    اگر دلی نگاه کنیم حق با اکراین…
    اگر از محاسباتی بریم حق با پوتین…………..و شهدا زایشگاه و شهدا اکراین
    همش به خاطر زانسکی ………… وقتی یک کشوری از خشم ماه ها نیرو لب مرز میزار باید مزاکره کرد و جامعه جهانی باید درک کند و همه چیز مساوی بزاره
    که برای مساوی کردن به نظرم به طور ازمایشی در ایران
    مردم یک استان خانه هایشان بدن به استان دیگه به مدت چند سال و این در گردش باشه این کار تا درک و اعدالت بیاد
    و در کشورها هم همین طور قاره اروپا مردمش برند قاره افریقا به مدت چند سال یعنی خانه هاشان جابه جا کنند ………..البته چون بعضی خانه گران قیمت و بعضی ارزان این تقسیم خانه ها با قرعه کشی جابه جا کنند
    مثلا میشه کشور مکزیک با ایران چند سال مرمشان خانه هاشان عوض کنند
    نه بخرند و بفروشن عوض کنند به مدت چند سال
    این طوری همه جهان می بینند و همه همدیگر درک می کنند و هم خرد و فرهنگ اسلام و دین تبیلیغ میشه هم این مسافرت ها از جنگ ها جلوگیری می کند فقط نیاز به زبان انگلیسی یک نفر این نظریه من به سازمانها و اندیشیکده ها بده و شاید اگر کسی این بده اگر به فرض نظریه من انجام شد و دیدند درست گفتم ان زمان جایزه نوبل میشه برد چون به نظریه ای که درست از اب در بیاد جایزه نوبل می دهند ………….مشکل این نظریه به خاطر یک افرادی که مخالف و هم دولت ها است کافی برای ان سری از افراد جهان که این راه دوست دارند این نظریه انجام شه ………………………….و یکی از مشکلات این نظریه ترس چون کسی از ایران یک خانه در مکزیک بدند دیگه نخواد دواره برگرده و ترس که ماندگار بشه ان فرد در مکزیک و اگر مشکلاتی این نظریه داره بگین ……..بیشتر این نظریه برای جهان در نظر گرفته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.