قدرت و توان ذهن و راه حل‎هایی برای بهره گیری حداکثری از آن

قدرت و توان ذهن و راه حل‎هایی برای بهره گیری حداکثری از آن مبحث مورد بحث ما در این مطلب است. اتفاقات روزمره زندگی، مشکلات روحی، روانی و فکری را در قرن حاضر با رشدی عجیب روبه رو کرده است که بسیاری از آن‎ها ناشی از نحوه برخورد و ارتباط گیری مردم با یکدیگر است. همه چیز و همه مشکلات و حتی موفقیت‎های روحی و روانی ناشی از یک چیز است و آن هم مغز است. به‌درستی که مغز شما کنترل کننده همه زندگی، عوامل بیرونی و درونی خود است؛ پس برای موفقیت و فرار از شر همه آنچه که تا به امروز شما را اذیت می‎کرده یا زندگیتان را با اختلال مواجه کرده، به فکر خود مراجعه کنید تا بتوانید موفق شوید.

افراد باهوش دوستان کمتری دارند

یکی از بارزترین شاخصه‎های فکری یعنی ضریب هوشی در نحوه برخورد شخص نمایان می‎شود. گاهی با افرادی روبه رو می‎شویم که اخلاق معمولی ندارند، یا رفتارشان به هیچ وجه مشابه دیگران نیست و به نوعی خاص و ویژه جلوه می‎کنند. این دسته از افراد معمولا به دلیل ضریب هوشی و نوع تفکراتشان قدرت تمرکز کمتری دارند و گاهی در ارتباط گیریشان دچار مشکل می‎شوند. همیشه اینگونه نیست که افرادی با دوستان کمتر، از مشکلات روحی رنج می‏‎برند. آنها به دلیل مشغله‎های زیاد فکری خود کمتر درگیر مسائل عاطفی یا دوستانه می‎شوند و به همین خاطر دوستان کمتری دارند.

درمورد آرزوهایتان صحبت نکنید

سعی کنید درمورد اولویت‎هایتان و آرزوهایتان صحبت نکنید. آنها را تنها در فکر خود مرور کنید و اجازه ندهید با زبان آوردن آن‎ها انرژی ساطع شده از انگیزه و فکر خود را نابود کنید. در تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده‎اند وقتی فرد در مورد هدف و آرزویش حرف میزند دچار خلا انگیزه می‎شود و نمی‎تواند انگیزه قبلی را دیگر داشته باشد و به واقع دچار نوعی ارضای انگیزه می‎شود. زمانی که سیستم فکر را درگیر آرزوهایتان نکنید دیگر میل و رغبتی هم برای آن وجود ندارد؛ پس سعی کنید همه آنچه را که برایش تلاش می‎کنید را به فکرتان بسپارید و با آن بازی کنید و خیال پردازی کنید.

ذهن و قدرت آن را دست کم نگیرید.

برای تقویت ذهن یک زبان خارجی بیاموزید

دانستن یک زبان خارجی باعث می‎شود قدرت تحلیل شما به طرز عجیبی بالا رود و فضایی برای شما ایجاد کند تا از زوایایی دیگری نیز به زندگی بنگرید. بسیاری، یادگیری یک زبان دیگر را به همین علت دنبال می‎کنند تا تمام مغز خود را درگیر کنند و به نوعی یک ورزش و چالش بسیار مفید را برای مغزشان انجام دهند. دانستن زبان خارجی یک تاثیر بسیار مهمتری نیز در زندگی دارد و آن هم قدرت کنترل بر احساسات و عواطف شما در مواقع ضروری است.

با بهره گرفتن از ذهن افکار مثبت و منفی را به بالانس بکشانید

شاید تا به حال به افکار روزانه خود به طور ریز توجه نکرده باشید، اما بدانید که حدود ۸۰ درصد از تفکرات هر فرد معمولی افکار منفی هستند. پس شما خیلی هم با دیگران متفاوت نیستید اگر به یک بیماری بد یا یک اتفاق وحشتناک در طول روز فکر می‎کنید و خیال می‎کنید که دچار مشکلی روحی هستید. اما با همه این اوصاف سعی کنید به مرور این ۸۰ درصد را کمتر کنید و افکار مثبت و منفی را به توازن بکشانید چرا که زندگیتان را همان افکار می‎سازد. در علم ژنتیک به این باورند که افکار شما ژن شما را تشکیل می‎دهد؛ به واقع این افکارتان هستند که شما را پرورش می‎دهند و می‎توانند شما را به بیماری، موفقیت، شکست، افسردگی و یا هر چیز دیگری تبدیل کنند. تفکرات شما ژن شما را تشکیل می‎دهند و این ژن همان تشکیل دهنده نسل‎های بعدی شماست.

برای آرامش ذهن خود خیرات کنید

گاهی اخبار را دنبال می‎کنیم و خبری از ساخت یک مدرسه یا بیمارستان را توسط خیرین می‎بینیم تنها به جنبه‎های سطحی آن می‎نگریم. حتی شاید خیال بدی نیز در مورد خیرین از جمله ریا و … به فکرمان خطور کند. اما واقعیت چیز دیگری است؛ بسیاری از خیرین کار خیر را در وهله اول برای شادی و آرامش خود انجام می‎دهند. یک کار خیر آنچنان آرامش و تفکرات مثبتی به شما القا می‏‎کند که حتی نمی‎توانید تصورش را هم بکنید. به همین علت است که از گوشه کنارمان می‎بینیم که موسسه‎ها و سازمان‎های خیریه متفاوتی شکل گرفته و هر روز در حال کمک و دستگیری مستضعفین هستند.

امتیاز: 4.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.