دانسته هایی در مورد نحوه مدیریت استرس در مردان و زنان که نسبت به هم متفاوت است

مدیریت استرس در مردان و زنان متفاوت است. محققان می‌گویند که زنان بیشتر احتمال دارد علائم فیزیکی مانند سردرد و ناراحتی معده را به دلیل استرس از خود نشان دهند. همچنین، زنان بیش از مردان دچار استرس بیش از حد می‌شوند اما بیایید ببینیم که هر دو جنس واقعاً به چه چیزی نیاز دارند تا بتوانند این استرس را مدیریت کنند.

مردان و زنان به دلیل هورمون‌ها به استرس واکنش متفاوتی نشان می‌دهند

3 چیز در واکنش ما به استرس نقش زیادی دارد، کورتیزول، اپی نفرین و اکسی توسین. در زنانی که استرس دارند، کورتیزول و اپی نفرین وارد جریان خون می‌شود و اکسی توسین از مغز آزاد می‌شود و این باعث پررنگ شدن احساسات می‌شود. در مردان، اکسی توسین در مقادیر بسیار کمتری ترشح می‌شود، بنابراین احساسات کمتری درگیر می‌شود.

مدیریت استرس

زنان و مردان واکنش متفاوتی به استرس دارند

مطالعات نشان داده است که زنان در هنگام استرس تمایل دارند از خود و عزیزانشان مراقبت کنند. ایمنی بیشتر برای آنها برابر است با استرس کمتر. ایجاد و حفظ شبکه دوستان، به عنوان یک درمان استرس برای زنان عمل می‌کند.

مردانی که مقادیر کمتری اکسی توسین ترشح می‌کنند، در هنگام استرس واکنش «جنگ یا گریز» دارند، به این معنی که یا آن را تخلیه می‌کنند و از آن گذر می‌کنند یا با آن مبارزه می‌کنند.

استرس در مردان و زنان

نکته اصلی در مورد راه‌های کاهش استرس، حفظ تعادل در آن‌هاست. طبق تحقیقات، از خودگذشتگی در روابط استرس بسیاری از زنان است. از طرفی برای مردان، “برنده شدن به هر قیمتی” دلیل اصلی استرس آن‌ها می‌تواند باشد.

مردان و زنان در هنگام استرس به فعالیت‌های متفاوتی نیاز دارند

کاهش استرس

طبق تحقیقات زنان بیشتر از مردان گفته‌اند که برای کنترل استرس مطالعه می‌کنند. همچنین، آنها ترجیح می‌دهند با فعالیت‌‌هایی مانند گذراندن وقت با دوستان یا خانواده استرس خود را کم کنند. مردان به احتمال زیاد ورزش می‌کنند و به موسیقی گوش می‌دهند تا احساس بهتری داشته باشند.

زنان بیشتر از مردان گفته‌اند به عنوان راهی برای مدیریت استرس غذا می‌خورند، در حالی که مردان برای کنترل آن ورزش می‌کنند.

وقتی از زنان پرسیده می‌شود که برای بهتر کردن حال و اراده خود باید چه چیزی را تغییر دهند، زنان بیشتر از مردان گفته‌اند که به خستگی کمتر، انرژی بیشتر و زمان بیشتری نیاز دارند. مردان می‌گویند که به تشویق کمتری از طرف دوستان یا خانواده نیاز دارند و در عوض به پول بیشتری نیاز دارند.

چه فعالیتی به شما در مدیریت استرس کمک می‌کند؟ چه چیزهایی برای شما استرس زا هستند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar amin گفت:

    حق میگه دعوای هر دردی رو میشه توی ورزش پول پیدا کرد
    شما با داغونترین حال ممکن برو باشگاه اگه حالت میزون نشد
    اگه 100 تا درد هم داری یه اسم ام اس واریز چند میلیونی بیاد حداقل 30% این دردها ریزش پیدا میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.