نکاتی برای مدیریت روابط خود با فرزند بالای 18 سال در خانه

زندگی با فرزندان بالاتر از 18 سال می‌تواند خوب باشد اما بدون ارتباط مناسب، به‌راحتی اوضاع خانه می‌تواند تنش‌زا شود. در اینجا نحوه مدیریت روابط با فرزند بالای 18 سال در خانه را با شما به اشتراک می‌گذاریم. بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده از سال 2021، حدود 1 نفر از هر 3 آمریکایی بین 18 تا 34 سال با والدین خود زندگی می‌کنند.

مدیریت روابط با فرزندان بزرگسال در خانه

فرزندان بالای 18 سال در ایالات متحده و سراسر جهان با آمار رو به رشد، برای مدت طولانی در خانه خانواده خود زندگی می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل تغییر شرایط اقتصادی، از جمله افزایش هزینه‌های زندگی، پس از مدتی زندگی مستقل، به زندگی با والدین خود باز می‌گردند.

مت لاندکوئیست، روان درمانگر می‌گوید: اگر با فرزندان بزرگسال خود زندگی مشترک دارید، معمولاً درگیری در مورد سبک زندگی و عوامل دیگر را تجربه می‌کنید. از آنجایی که فرزندان شما اکنون بزرگ هستند، قوانینی که شما در دوران نوجوانی برای آن‌ها می‌گذاشتید، احتمالاً دیگر عمل نمی‌کند.

چند نکته برای مدیریت روابط فرزند بالای 18 سال در خانه:

1. در اسرع وقت با آن‌ها صحبت کنید

اگر دیدید که فرزندتان بعد از مدتی زندگی مستقل به خانه شما بازگشته است در اسرع وقت در مورد قوانین اساسی و انتظاراتی که از او دارید، صحبت کنید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • قراره باهم شام بخوریم؟
  • هزینه غذا و زندگی به چه شکلی پرداخت می‌شود؟
  • اجاره به چه شکلی پرداخت می‌شود؟
  • چه کسی ظرف‌ها را می‌شورد؟
  • تا کی قراره با هم زندگی کنید؟

درگیری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که برای مدت طولانی با هم هستید. به همین دلیل است که این سوالات کلیدی هستند، حتی اگر در حال حاضر همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

2. در مورد مشکلات احتمالی و راه حل‌های آینده بحث کنید

همچنین ایده خوبی است که از قبل درباره اینکه چه چیزی ممکن است در آینده اشتباه پیش برود و چگونه با آن برخورد خواهید کرد، صحبت کنید. درگیری‌های خانوادگی اغلب در مورد موارد زیر است:

  • پول
  • فضای اشتراکی
  • تمیز کردن
  • هر چند وقت یک بار با هم وقت گذارندن
  • چگونگی برقراری ارتباط
  • استفاده از مواد مخدر در خانه

3. شفاف باشید

قوانین را مشخص کنید. به عنوان مثال: “هر بار که با هم بیرون می‌رویم، هر شخصی دنگ خود را می‌پردازد.”

پارامترهایی را که موافق هستید یادداشت کنید و آنها را در یک ایمیل بنویسید یا بر روی در یخچال بچسبانید تا همه بتوانند آن را ببینند.

4.  به تناسب تغییر شرایط انتظارات هم تغییر می‌کند

شرایط تغییر می‌کند، بنابراین طبیعی است که انتظارات شما هم تغییر کند. برای ارزیابی دوباره اینکه چه چیزی خوب پیش می‌رود و چه چیزی باید تغییر کند، درخواست‌ها و انتظارات خود را ماهیانه چک کنید و در صورت نیاز تغییرشان دهید.

به عنوان مثال، اگر ایده اولیه این بود که فرزند بالغ شما تا زمانی که شغل یا موقعیت زندگی متفاوتی پیدا کند با شما زندگی کند، اگر این اتفاق نیفتد، مهم است که با او صحبت کنید.

نحوه مدیریت روابط خانوادگی

پویایی خانواده، تعامل منظم بین اعضای خانواده است و یک عامل مهم است که در احساس امنیت روابط شما و فرزندتان و همچنین سطح استرس شما تاثیر می‌گذارد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

به یاد داشته باشید که در حال حاضر همه شما بالغ هستید

هنگامی که فرزند بالغ شما در خانه با شما زندگی می‌کند، مهم است که بپذیرید او دیگر کودک نیست و این نحوه تعامل شما با آنها و انتظارات شما از آنها را تغییر می‌دهد.

برای ظهور دوباره احساسات و رفتارهای قدیمی آماده باشید

ممکن است گاهی در موقعیتی، رفتار‌های قدیمی از جانب فرزندتان دوباره برگردد و تحمل آن برای شما سخت باشد. باید انتظار این موقعیت را داشته باشید.

بدانید چه زمانی باید موقعیت تنش‌زا را ترک کنید

ممکن است گاهی در موقعیت طاقت‌فرسا با فرزندتان باشید. اگر متوجه می‌شوید که این موقعیت باعث می‌شود بیش از حد استرس داشته باشید و آنطور که فکر می‌کردید اوضاع پیش نمی‌رود، اشکالی ندارد که زندگی مشترک را متوقف کنید.

چه زمانی در مدیریت روابط با فرزند خود به دنبال کمک حرفه‌ای باشید:

برخی از مردم درمان را به عنوان آخرین راه چاره وحشتناک می‌دانند اما لازم نیست قبل از کمک گرفتن از یک درمانگر، وضعیت وخیم بشود. گاهی اوقات یک یا دو جلسه خانواده درمانی می‌تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت کند.

داشتن فرزندان بالغ در خانه می‌تواند چالش برانگیز باشد. برقراری ارتباط درست و مکرر و تعیین قوانین و انتظارات روشن، راهی عالی برای قرار گرفتن همه اعضای خانواده و زندگی با هم در یک محیط است.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.