نرخ دیه سال ۱۴۰۰

نرخ دیه سال ۱۴۰۰ برای ماه‌های عادی و ماه‌های حرام

قوه قضاییه در پایان هر سال نرخ‌ دیه سال جدید را مشخص می‌کند و برای سال ‌۱۴۰۰، دیه انسان براساس ارزش ۱۰۰ نفر شتر، در ماه‌های عادی ۴۸۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۶۴۰ میلیون تومان تعیین شد. در ادامه جزییات بیشتر را در زمینه نرخ دیه سال ۱۴۰۰ در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نرخ دیه سال ۱۴۰۰

همانطور که می‌دانید نرخ دیه هر سال برای قتل عمد یا غیرعمد تغییر می‌کند و این موضوع بر برخی از موضوعات مختلف کشور به خصوص بیمه تاثیر می‌گذارد. اکنون که دیه انسان در ماه‌های عادی به ۴۸۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده، نرخ بیمه‌‌ی شخص ثالث نیز تا ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش خواهد داشت. در نهایت این تغییرات و افزایش نرخ، از اول فروردین ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد و لازم‌الاجرا خواهد بود.

نرخ دیه سال ۱۴۰۰

شایان ذکر است که نرخ‌ دیه در سالی که گذشت یعنی سال ۱۳۹۹، در ماه‌های عادی ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان بوده است و می‌توان گفت که دیه سال ‌۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱.۴۵ برابر شده است. ماه‌های حرام نیز شامل ماه‌های ذی القعده، ذی الحجه، رجب و محرم هستند که به تاریخ شمسی سال ۱۴۰۰ از ۲۲ خرداد تا ۱۶ شهریور و از ۱۴ بهمن تا ۱۳ اسفند ماه‌های حرام برای پرداخت دیه خواهند بود. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بالاترین حقوق ماهانه‌ی جهان برای مردم سوئیس تصویب شد!
بیشتر بخوانید: خط فقر ۱۰ میلیونی و فشاری که روز ‌به ‌روز بر مردم کشور وارد می‌شود
بیشتر بخوانید: آیا قرار است که بیمه شخص ثالث در سال آینده رقمی نجومی داشته باشد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar روزای روشن گفت:

    چقدر خوبه هرکس در جمعی حاضر بشه و فعالیت داشته باشه که مورد محبت قرار بگیره نه اینکه صرفا سرشو توی هر سوراخی فرو کنه و مهمان ناخوانده باشه، پیشنهاد من به شما فعالیت در حوزه علمیه و موارد مشابه هست دوست من.
    نه شما از این مردم هستید و نه این مردم از شما .اینکه جان امثال من ارزشی پایین تر از یک کراس اور چینی رده متوسط داره و هنگام اجتناب ناپذیری تصادف راننده بین یک انسان و یک خودرو انتخابش غیر انسانی هست در این روزگار دغدغه ی امثال ما مردم هست نه شما که از ما نیستین.
    پس خواهشا به نظرات ما مردم عادی و دغدغه های ما مردم عادی احترام بگذارید و در محافل مناسب خودتون حضور پیدا کنین.
    متشکرم.

  2. Avatar صادق گفت:

    چقدر خوبه که هر کسی فقط در زمینه ای نظر بده که تخصصش رو داره.
    نه شما قانون ، حقوق و شرعیات رو میدونید و نه ما.
    پس خواهشا درباره چیزهایی که به عموم مردم مربوط نمیشه ، ازشون نظر نخواهید.
    متشکرم.

    • Avatar مصطفی گفت:

      چقدر خوبه که جوری وانمود میکنید انگار اونی که نظرش حاکمه، توی همه زمینه ها تخصص داشته؛ و زمانی که خودتون رو مدعی العموم جا زدید خیلی راحت مردم رو میبُرید میزارید کنار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.