نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد

نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد و نحوه برخورد او با مسائل

شما در جایگاه قضاوت، شخصیت یک فرد را در زندگی واقعی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به نحوه راه رفتن و صحبت کردن آن‌ها توجه دارید؟ یا به دنبال جزییات کوچک‌تری هستید؟ مطمئنا همیشه موارد ظریف بااهمیتی در رفتار افراد وجود دارد که با کمی توجه بیشتر می‌توان شناختی نسبی از شخصیت و افکار آن‌ها داشت. در ادامه با همراهی دینو از نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد و نحوه برخورد او با مسائل آگاه شوید و ارتباطات خود را به درستی گسترش دهید.

نکات کوچک رفتاری

آیا برای شناخت شخصیت افراد، به سراغ موارد بزرگ و کلی می‌روید یا نکات کوچک رفتاری برای شما اهمیت دارند؟ جالب است بدانید که در حقیقت گفته می‌شود، همیشه قضاوت اول اشتباه است و شما عموما با چیزی بیشتر از آن چه در برداشت اول شاهدش بودید، مواجه هستید. با این حال، شما می‌توانید در همان دیدار اول شخص مورد نظر خود را از لحاظ رفتاری بررسی کنید و شناخت دقیق را به تعاملات بعدی خود واگذار نمایید. در این بخش فهرستی از نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید بینش خود را بهبود ببخشید. توجه به این نکات به خصوص برای انتخاب شریک تجاری، همسر، دوست و یا همراهان زندگیتان ضروری است.

نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد

1. چگونه استدلال می‌کند؟

شما باید توجه داشته باشید که وقتی اختلافی با عزیزی بروز می‌کند، آیا شخص مورد نظر شما به مخاطب خود حمله می‌کند یا سعی در برطرف کردن مشکل دارد؟ افراد مثبت و کسانی که برای برقراری ارتباط مناسب هستند، عموما برای حل مشکل به وجود آمده بحث می‌کنند و قصد منتقل کردن احساس بد به دیگران را ندارند.

2. احساسات او چند بار تغییر می‌کند؟

شاید به نظر شما فردی وجود داشته باشد که از مسائل کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت، عصبانی می‌شود. باید بدانید که این فرد قابل اطمینان نیست؛ چرا که در حالت ایده آل، شخصی که قادر است احساسات خود را کنترل کند، می‌تواند مشکلات خود را مدیریت نماید. این موضوع به شما در مورد پایداری عاطفی شخص مورد نظرتان اطلاعات می‌دهد.

3. در برابر شنیدن پاسخ منفی چه عکس‌العملی دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد، توجه به واکنش او زمانی است که با پاسخ «نه» مواجه می‌شود. توجه داشته باشید که او در این زمان به عدم پذیرش خود توسط دیگران چه واکنشی نشان می‌دهد؟ ممکن است او مانند یک کودک از شنیدن این پاسخ ناراحت شده و کج خلقی کند و همچنین معتقد باشد که باید به هر چه می‌خواهد برسد. این رفتار به شما می‌گوید که فرد تا چه حد واقع‌بین و خودپسند است. حقیقت این است که یک شخص رئالیست تا حد ممکن نسبت به رد شدن آرام خواهد بود.

4. چقدر سریع به سوالات مختلف پاسخ می‌دهد؟

این نکته می‌تواند به شما بگوید که آیا فردی ساکت است یا پرحرف؟ درون‌گرا است یا برون‌گرا؟ همچنین مشخص می‌کند این فرد تا چه حد متفکر و خودآگاه است.

5. آیا اهل شایعات است؟

اگر ببینید که بیشتر اوقات فرد مورد نظر شما در حال صحبت درباره شایعات است، بدانید که او شایستگی برقراری ارتباط با شما را ندارد. البته به خاطر داشته باشید که شایعات خوب نیز وجود دارند؛ بنابراین، نباید سریعا درباره کسی قضاوت کنید. در قدم اول روی محتوای شایعات تمرکز کنید. آیا درست هستند؟ و یا می‌توانند سازنده و مفید باشند؟ پاسخ این سوالات به شما می‌گوید که مخاطبتان چقدر متفکر و مثبت‌اندیش است.

6. چگونه نسبت به تغییر برنامه‌ها واکنش نشان می‌دهد؟

این یک حقیقت انکارناپذیر است که برنامه‌ها همیشه ثابت باقی نمی‌مانند و طبق شرایط زمانی ممکن است حتی در آخرین لحظه نیز تغییر کنند. این که یک فرد در برابر این تغییر چگونه واکنش نشان می‌دهد، بیانگر این موضوع است که آیا او در زندگی انعطاف پذیر هست یا خیر؟ البته شاید شما به افراد منضبط بیشتر علاقه‌مند باشید. انتخاب با شما است.

7. مقصر کیست؟

آیا فرد مورد نظر شما در پذیرش تقصیر خود خوب رفتار می‌کند؟ این موضوع بسیار مهم است که وقتی شخصی مقصر است، درباره اشتباه خود اعتراف کند و سعی نکند آن را به شخص دیگری نسبت دهد. این نوع رفتار نشان می‌دهد که فرد چقدر مسئولیت‌پذیر و صادق است و تا چه حدی به دیگران اهمیت می‌دهد.

8. نگرش او به بداقبالی چیست؟

از او بپرسید و به پاسخ او دقت کنید. ببینید که نگرش او به بداقبالی چیست و چگونه با موارد این چنینی برخورد می‌کند. این نکته به شما نشان می‌دهد که فرد چقدر همدل است و به دیگران اهمیت می‌دهد. احساس همدردی با افراد غریبه‌ای که ناتوان هستند، نشانگر یک فرد دلسوز است.

9. کجا زندگی می‌کند؟

نه، اشتباه نکنید. منظور ما آدرس یک شخص نیست؛ بلکه درباره تمرکز افکار و اندیشه‌های او صحبت می‌کنیم. شما باید به گفته‌های او توجه کنید و ببینید که مربوط به گذشته، حال و یا آینده هستند. شما متوجه خواهید شد که شخص پشیمان است یا دلتنگ. حتی ممکن است یک مشکل عاطفی در او پیدا کنید که نیازمند کمک روانشناس است.

10. چرا با شما یا دوستان خود ارتباط برقرار می‌کند؟

این نکته که ممکن است دوست شما صرفا برای منافع شخصی خودش دوستی با شما را انتخاب کرده است، می‌تواند ناراحت کننده باشد. هدف او ممکن است صرفا یک سواری رایگان با وسیله نقلیه شما باشد. به این مورد توجه داشته باشید که آیا شخصی واقعا از بودن با دیگران لذت می‌برد و یا به خاطر آن چه که از آن‌ها به دست می‌آورد، همراه است.

11. آیا احساسات دیگران را در نظر می‌گیرد؟

توجه به احساسات دیگران هنگام تصمیم‌گیری، می‌تواند نشانه این باشد که آیا یک شخص به مردم اهمیت می‌دهد و باملاحظه است و یا خودخواه بوده و فقط به خودش فکر می‌کند.

12. آیا سخنان او توسط دیگران غالبا توهین قلمداد می‌شود؟

با اشاره به نکته بالا، این مورد نشان می‌دهد که شخص چقدر خودخواه است. در غیر این صورت، احتمالا بسیار صادق است و در عین حال بی‌تدبیر. به همین دلیل حرف‌های او توسط دیگران، توهین به حساب می‌آیند.

13. چقدر دقیق و وقت‌شناس است؟

به تلاش یک فرد برای حاضر شدن به موقع و سر وقت رسیدن به قرار خود توجه کنید. این رفتار نشان می‌دهد که آیا او برای دیگران احترام قائل است یا خیر. همچنین معلوم می‌شود چه مقدار نسبت به قوانین متعصب است.

14. چقدر به ظاهر خود اهمیت می‌دهد یا محیط اطرافش را به چه صورتی نگه می‌دارد؟

شما باید به ظاهر و پوشش شخص مورد نظرتان توجه داشته باشید. آیا لباس او مرتب و تمیز است؟ آیا اتاق یا ماشین خود را منظم نگه می‌دارد؟ این نکته غالبا نشانگر چگونگی سازماندهی شرایط توسط یک فرد در زندگی است. میزان درهم و برهم بودن اطراف او به طور کلی میزان آشفتگی ذهنی او را نشان می‌دهد.

15. چه نوع هاله‌ای دارد؟

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که وقتی فرد وارد یک اتاق می‌شود، حضور او چه تاثیری بر دیگران می‌گذارد؟ آیا افراد داخل اتاق ساکت می‌شوند یا او نادیده گرفته می‌شود؟ آیا جوی که ایجاد می‌شود سنگین و پرتنش است یا سبک و شاد؟ در نتیجه به یاد داشته باشید که شما با توجه به هاله افراد می‌توانید شخصیت دلخواه خود را انتخاب کنید.

نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت افراد از نظر شما چه مواردی هستند؟ آیا مواردی وجود دارند که بخواهید به فهرست ما اضافه کنید؟ به ما بگویید که دوست دارید با چه کسانی معاشرت کنید و یا به فرزندان خود اجازه می‌دهید با چه شخصیت‌هایی در ارتباط باشند؟ معیار شما برای تعیین این که یک نفر خوب است یا نامناسب، چیست؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Life Hack

بیشتر بخوانید: بازی‌های ذهن فریبکار: 30 حقیقت روانشناسی عجیب درباره ناخودآگاه ما

بیشتر بخوانید: نکاتی موثر برای بخشش دیگران حتی زمانی که این کار برایتان بسیار دشوار است

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.