روستای کندوان تبریز

هشتگ از یکی از 3 روستای صخره‌ای جهان، روستای کندوان تبریز می‌گوید

در پنجمین قسمت از مجموعه هشتگ قصد داریم تا در مورد روستای تاریخی کندوان تبریز که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است با شما صحبت کنیم.

روستای کندوان و همه جذابیت‌هایش

روستای کندوان یکی از 3 روستای صخره‌ای در جهان به حساب می‌آید که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش در لیست آثار ملی ثبت شده است. با وجود قدمت چند هزار ساله‌ای که این روستا دارد، برخلاف 2 روستای صخره‌ای دیگر، مردم همچنان در آن سکونت دارند. جالب است بدانید که در ساخت روستای کنـدوان هیچ گونه مصالحی به کار نرفته است و تمامی خانه‌های آن از کندن صخره‌ها و با ابتدایی‌ترین ابزارها به وجود آمده است. دمای هوای این خانه‌ها به صورت طبیعی در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم است. اما برای آنکه با جزئیات بیشتری از این روستا آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم پنجمین برنامه هشتگ را تماشا بفرمایید:

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    این جا واقعا قشنگ و بی نظیره و آبش فوق العاده سبک و عالیه. خواص درمانی ای ک داره کاملا درسته ولی واقعا حیف ک بهش رسیدگی نمیشه و از لحاظ بصری، مشاغلی ک اطرافش شکل گرفتن، جذابیت منطقه رو تحت تاثیر قرار دادن و امکانات رفاهی و بهداشتی جالبی نداره. امیدوارم بیشتر دیده بشه و مورد اهمیت قرار بگیره.
    قسمت جالب این روستا اینه ک خونه هاش با زاویه خاصی ساخته شدن و تا نزدیکی ورودی روستا، اصلا قابل تشخیص نیستن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.