خشکسالی

ذخیره آب انگلستان تا سال 2025 به پایان خواهد رسید – بحرانی به اسم “آب”

رئیس سازمان محیط زیست انگلستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که ذخیره آب انگلستان در 25 سال آینده به اتمام خواهد رسید. او دلیل این موضوع را افزایش جمعیت این کشور، مدیریت ضعیف آب و تغییرات آب‌وهوایی عنوان کرده است.

هشداری جدی برای ذخیره آب انگلستان

 James Bevan مدیر آژانس محیط زیست گفته است که انگلستان وضعیت خطرناکی خواهد داشت و به کام مرگ خواهد رفت و با کمبود شدیدی روبه‌رو خواهد شد مگر آنگه تغییراتی اتخاذ شود و میزان اتلاف آب کاهش پیدا کند. او در کنفرانس آب در لندن درخصوص وضعیت ذخیره آب انگلستان گفت:

Jaws of Death (اصطلاحی که برای شرایط خطرناک استفاده می‌شود) نقطه‌ای خواهد بود که به آن خواهیم رسید، مگر آنکه دست به کار شویم و یک سری از چیزها را تغییر دهیم. ما آب کافی برای خدمات و نیازهایمان نداریم. ما نیاز داریم که اسراف و اتلاف آب به چیز غیرقابل قبول در جامعه تبدیل شود، درست مانند سیگار کشیدن در کنار صورت یک کودک یا پرت کردن کیسه پلاستیکی به دریا. ما به این نیاز داریم که هر کسی برای میزان مصرف آب خود مسئولیت پذیر باشد.

ذخیره آب انگلستان

زنگ خطری برای همه کشورها

کمبود آب در حال حاضر بیش از 40 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و انتظار میرود که این رقم با توجه به تغییرات آب‌وهوایی بیشتر هم شود. براساس پیش‌بینی سازمان ملل تا سال 2025 از هر چهار نفر، یک نفر با بحران کمبود آب مواجه خواهد بود و این یک رقم وحشتناک است. جمعه، روز جهانی آب در جهان است و به مناسبت همان روزهای مقامات دولتی کشورهایی مانند برزیل، آفریقای جنوبی و استرالیا در خصوص بحران آب به شهروندان خود هشدار دادند و اعلام کردند که در اثر این مشکل ممکن است مردم در تهیه غذا، شست‌وشو، رشد مواد غذایی و کسب‌وکار خود دچار بحران شوند.

کمبود آب

جیمز باون گفته است که میزان حجم آب رودخانه‌های بریتانیا تا سال 2025 به نصف خواهد رسید و اثرات کمبود آب در بخش‌های بسیاری از کشور به‌خصوص جنوب شرقی با جمعیت بالاتر خود را نشان می‌دهد. آژانس محیط زیست انگلستان در اولین گزارش خود در سال 2018 پیرامون ذخیره آب گفته است یک فرد معمولی در انگلستان روزانه 140 لیتر آب استفاده می‌کند. در حالیکه جمعیت در آن موقع 75 میلیون بود، انتظار می‌رود که تا سال 2025 به 67 میلیون نفر برسد و این رقم ذخیره آب انگلستان را 25 ساله آینده به پایان خواهد رساند.

به‌نظر شما باوجود خشکسالی که در چند منطقه ایران مشاهده می‌شود، ذخیره آب کشور تا چند سال باقی خواهد ماند؟

بیشتر بخوانید: تصمیم بریتانیا در راستای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar آرمان گفت:

    با توجه به اینکه بیشترین اتلاف آب در ایران مربوط به بخش کشاورزی است،تجهیز زمین های کشاورزی و باغهای میوه به جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا جهت مصرف بهینه آب،کاشت محصولاتی که آب کمتری مصرف می کنند، در بخش شهری نیز نوسازی سیستم فرسوده لوله کشی آب، وضع قوانینی که جلوی اسراف آب توسط شهروندان را بگیرد، آموزش مصرف صحیح آب در مدارس،دانشگاه ها و رسانه های اجتماعی و…

  2. Avatar امیر رضا گفت:

    بهترین راه حل طراحی مجدد آبریزگاهها است مثل شیرهای دستشویی و ظرفشویی و وسایل شستشو ، اینها طراحی غلط دارند و با دیدگاهی ابتدایی طراحی شده اند و مؤلفه صرفه جویی در آنها لحاظ نگردیده .

  3. Avatar مهراد گفت:

    برای ایران خیلی قبلتر از این حرفاس همین الانم استارتش خوردع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.