4 مرحله برای پوشاندن جوش به صورت حرفه‌ای و طبیعی

گاهی اوقات قبل دیدار با دوستانتان، قرار کاری یا مهمانی و عروسی متوجه دیدن یک جوش روی پوست صورتتان می‌شوید و نمی‌دانید با این جوش چه کاری باید بکنید. در این مطلب نظر متخصصان مراقبت از پوست و آرایش را در مورد نحوه پوشاندن طبیعی جوش‌های بدن و صورت با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نحوه پوشاندن جوش: راهنمای گام به گام

پوشاندن جوش به صورت طبیعی

مرحله 1: پاکسازی، مرطوب کردن و درمان

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم برای پوشاندن جوش مرتکب می‌شوند این است که ابتدا پوست خود را تمیز و مرطوب نمی‌کنند. یک پوست تمیز و خشک، پوشاندن جوش را بسیار ساده‌تر می‌کند و به بهتر شدن نتیجه نهایی کمک می‌کند. با استفاده از یک شوینده ملایم که روغن و کثیفی پوست را به صورت غیرتهاجمی تمیز می‌کند مانند فوم، شروع کنید. می‌توانید با میسلار واتر یا تونر آب‌رسان هم این کار را انجام دهید.

در مرحله بعد، می‌توانید از اسید سالیسیلیک برای ناحیه جوش استفاده کنید یا اگر جوش کیستیک است، از کیسه یخ یا حوله داغ برای کم کردن تورم آن استفاده کنید.

مرحله 2: از یک فونداسیون آرایشی سبک استفاده کنید

اگر می‌خواهید از کرم‌های زیرساز استفاده کنید، از یک محصول با پوشش سبک تا متوسط استفاده کنید. سعی کنید فقط جوش خود را بپوشانید و لازم نیست بقیه پوست خود را هم با کرم بپوشانید. در زمان استفاده از کرم پودر و کانسیلر، همیشه از یک اسفنج یا برس آرایشی تمیز استفاده کنید. این به تمیز نگه داشتن ناحیه جوش کمک می‌کند که می‌تواند انتقال باکتری‌های کثیف در سراسر صورت شما را کم کند و در نهایت پوست را شفاف‌تر نگه دارد.

مرحله 3: با یک برس کوچک روی کانسیلر ضربه بزنید

در این مرحله مقدار کمی کانسیلر برای پوشاندن جای جوش تاثیرگذار است. بهتر است از یک برس آرایشی کوچک یا حتی یک گوش پاک‌کن استفاده کنید تا بتوانید مقدار کانسیلری که می‌خواهید را کنترل کنید. اگر ته جوشی که دارید تیره یا بنفش است، بهتر است از یک کانسیلر با ته‌رنگ هلویی‌ استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن کانسیلر به پوستتان، آن را نمالید و فقط ضربه بزنید. اجازه دهید کمی خشک شود و در صورت نیاز یک لایه دیگر اضافه کنید. آن را با ضربه زدن پخش کنید تا روی پوستتان طبیعی به نظر برسد.

مرحله 4: استفاده از تثبیت‌کننده

اجازه دهید کانسیلر کاملا خشک شود، سپس از یک کرم یا اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید تا مواد آرایشی در جای خود ثابت شود. در نتیجه کانسیلر در تمام طول روز روی پوست صورتتان باقی می‌ماند و خشک یا پوسته پوسته نمی‌شود.

نکاتی که برای درمان جوش که باید آن را در نظر بگیرید:

  • برای پوستی بهتر و بهبود سریع‌تر جوش‌ها بهتر است به این نکات توجه کنید:
  • از محصولات فیک استفاده نکنید زیرا مواد تشکیل‌دهنده آن می‌تواند باعث آسیب و تحریک پوستتان شود.
  • از آرایش بسیار سنگین بر روی جوش بپرهیزید و اجازه تنفس به پوستتان را بدهید.
  • همیشه قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را با یک شوینده ملایم تمیز و آبرسانی دنبال کنید.
  • می‌توانید از پچ جوش هیدروکلوئیدی استفاده کنید، این پچ‌ها سبوم و چرک را از منافذ بیرون می‌کشد و اندازه و قرمزی جوش را م می‌کند.
  • درمان لکه‌ای با اسید سالیسیلیک یا گوگرد هم یک گزینه عالی است.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.