چگونه موهای قوی تری داشته باشیم و چه چیزی باعث رشد سریع تر مو های شما می‌شود؟

تلاش برای رشد هرچه سریع تر مو هایتان انتظار و صبر زیادی را می‌طلبد. در حالی که مو سریعترین بافت در بدن انسان است، نرخ متوسط رشد آن 0.5 تا 1.7 سانتی متر در ماه است. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است.

رشد سریع تر مو

به گفته متخصصان پوست، آرایشگران مشهور، متخصصان مراقبت از پوست و متخصصان زیبایی موسسه Good Housekeeping Beauty Lab ، این موارد درمان‌های خانگی هستند که باعث رشد سریع تر مو های شما می‌شود.

1. موهای خود را مرتباً اصلاح کنید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد اما اگر می‌خواهید موهای بلندی داشته باشید که واقعاً سالم باشند باید مرتباً موهای خود را اصلاح کنید. مایکل دوئناس آرایشگر مشهور در لس آنجلس توضیح می‌دهد: “در حالی که کوتاه کردن مو باعث رشد سریع‌ تر مو های شما نمی‌شود اما از شر نوک‌هایی که موهای شما را شکننده می‌کنند خلاص می‌شوید. موی شکننده می‌تواند باعث آسیب تار مو و ریختن موهایتان شود.”

2. رژیم غذایی مناسب داشته باشید

داشتن موهای بلند و قوی فقط به این بستگی ندارد که کدام محصول را روی موهای خود استفاده می‌کنید. فرانچسکا فوسکو پزشک متخصص پوست در نیویورک توضیح می‌دهد: “برای تقویت و رشد مو، باید موهایتان را از داخل تغذیه کنید.” اما چه غذاهایی باعث رشد سریع تر مو می‌شود؟

غذاهایی که پروتئین بالایی دارند از جمله گوشت، ماهی، لوبیا، آجیل و غلات کامل در رژیم غذایی خود استفاده کنید. حتی اگر عاشق گوشت نیستید یا گیاه‌خوارید سعی کنید رژیم غذایی سرشار از پروتئین را برای رشد مو خود در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3 . یک ویتامین سالم برای مو را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی نیاز مو و بدن شما را تامین نمی‌کند، یک مکمل می‌تواند برای موی شما کمک‌کننده باشد. دنبال مولتی ویتامینی باشید که فرموله شده باشد و برچسب «برای مو، پوست و ناخن» داشته باشد. این مکمل‌ها حاوی ویتامین‌های مهمی مانند بیوتین و C و B هستند که می‌توانند سلامت مو شما را تضمین کنند. ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر به شما کمک می‌کند تا موهای سالم‌تری داشته باشید:

ویتامین A

ویتامین C

ویتامین E

فلز روی

آهن

اسیدهای چرب امگا 3

4. کمتر شامپو بزنید و بیشتر آبرسانی کنید

اینکه هر چند وقت یکبار موهایتان را شامپو می‌زنید بر سلامت موهایتان تأثیر می‌گذارد. شامپو کردن موهایتان دو تا سه بار در هفته به روغن‌های طبیعی‌ مو اجازه می‌دهد تا به موهایتان نفوذ کنند و به آن‌ها اجازه آبرسانی و ترمیم مو را می‌دهد.

لیانا زینگارینو، آرایشگر مشهور در شهر نیویورک می‌گوید: “ماسک حاوی دارچین می‌تواند گردش خون شما را تحریک کند و موهای شما را بلندتر و قوی‌تر کند.”

5.  روشن کردن موهای خود را کنار بگذارید

تغییر رنگ موهایتان از رنگ تیره به بلوند روشن می‌تواند بین شما و موی بلندی که می‌خواهید، فاصله بیندازد. وقتی کوتیکول مو در اثر بلوند کردن آسیب می‌بیند، موهای شما دچار دوشاخگی و شکستگی بیشتری می‌شود. در نتیجه هرچه مواد شیمیایی کمتر باشد، موهای شما بهتر رشد می‌کند.

6.  موهایتان را بیش از حد حالت ندهید

از حالت دادن بیش از حد موهای خود دست بردارید. اگر می‌خواهید از آب گرما استفاده کنید، دما آب را کم کنید و همیشه از محافظ حرارت استفاده کنید. در غیر این صورت حرارت مستقیم باعث وز شدن و آسیب دیدگی موهایتان می‌شود.

7. دوش خنک بگیرید و روی مراقبت از موی خود تمرکز کنید

دوش آب گرم می‌تواند پوست شما را کم آب و موهای شما را خشک کند. هنگام پاکسازی و استفاده از محصولات مراقبتی دمای آب را کم کنید. در زمان شامپو زدن موهایتان را با انگشتان نه با ناخن‌هایتان ماساژ دهید تا باعث گردش خون بیشتری شود.

8. محافظت از مو در برابر آسیب فیزیکی

موها به خصوص در هنگام خیس شدن مستعد شکنندگی بیشتری هستند بنابراین قبل از شامپو کردن، موهایتان را باز کنید. اگر مجبورید موهایتان را در حالت خیس باز کنید، این کار را به روش درستی انجام دهید: از ریشه تا انتها موی خود را نرم‌کننده بزنید و از یک شانه با دندانه‌های پهن یا برس نرم‌ برای کاهش اصطکاک موهایتان استفاده کنید.

9. روی روبالشی ابریشمی بخوابید

داشتن موهایی بهتر در طول شب امکان پذیر است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که روبالشی خود را عوض کنید. ابریشم می‌تواند به جلوگیری از گره خوردن و شکستگی مو شما کمک ‌کند. هرچه موهای شما کمتر دچار شکنندگی شود، سالم‌تر می‌شود و رشد بیشتری خواهد داشت.

شما از چه راهکاری برای رشد بهتر و سریع تر موهایتان استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.