این عادات روزانه شما را به فرد شادتری تبدیل می‌کند

تا به حال افرادی را دیده‌اید که معمولا شادتر و پر انرژی‌تر از دیگران هستند؟ با این 11 عادت روزانه شما هم می‌توانید به فرد شادتری تبدیل شوید که از زندگی خود راضی است.

11 عادت روزانه برای فرد شادتری بودن:

فرد شاد در زندگی

1. سپاسگزاری کنید

ساده‌ترین راه برای شروع روز خود شکرگذاری است. نعمت‌های خود را بشمارید نه چالش‌ها و مشکلات را. این شکرگذاری می‌تواند چیز کوچکی مانند خوردن صبحانه‌ای خوشمزه باشد. این عادت مغز شما را آموزش می‌دهد تا روی چیزهای مثبت تمرکز کند و به تدریج، چیزهای بیشتری را متوجه می‌شوید که باید سپاسگزار آن باشید. این دیدگاه مثبت می‌تواند چالش‌های زندگی شما را آسان‌تر کند.

2. بدن خود را حرکت دهید

ورزش فقط برای تناسب اندام نیست بلکه یک کمک‌کننده به شادی درونی است. وقتی بدن خود را حرکت می‌دهید، اندورفین ترشح می‌شود (هورمون‌های احساس خوب) که می‌تواند در مود شما تاثیرگذار باشد.

شما نیازی به دویدن ماراتن یا ورزش‌های سنگین ندارید. چیزی به سادگی ۱۰ دقیقه پیاده روی صبحگاهی، یک جلسه یوگا کوتاه یا حتی رقصیدن با آهنگ مورد علاقه‌تان می‌تواند کمک‌کننده باشد. فعالیت بدنی منظم می‌تواند استرس را کاهش دهد، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و حتی به خواب بهتر شما کمک کند.

3. با طبیعت ارتباط برقرار کنید

آیا تا به حال بعد از گذراندن وقت در طبیعت احساس شادی و آرامش بیشتری پیدا کرده‌اید؟ خوب، این یک تصادف نیست. هوای تازه، صدای جیر جیر پرندگان و نور خورشید که از میان برگ‌ها عبور می‌کند، روحیه شما را بهتر می‌کند. انگار تمام نگرانی‌هایتان برطرف شده است.

پیشنهاد می‌کنم گذراندن مدتی در بیرون از منزل را به عادت تبدیل کنید. این کار می‌تواند به سادگی خوردن قهوه در پارک، راه رفتن با پای برهنه روی چمن یا حتی مراقبت از گیاهان باشد. این عمل ساده می‌تواند ذهن شما را شارژ کند.

4. زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید

در این عصر دیجیتال، ما دائماً با اعلان‌ها و پیام‌ها بمباران می‌شویم. در حالی که فناوری مزایای خود را دارد، زمان بیش از حد صفحه نمایش می‌تواند بر خلق و خو شما تأثیر بگذارد. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله روان‌شناسی اجتماعی و بالینی منتشر شده است، محدود کردن استفاده از رسانه‌های اجتماعی به 30 دقیقه در روز منجر به بهبود قابل توجهی در بهزیستی می‌شود. از این زمان برای شرکت در فعالیت‌هایی استفاده کنید که واقعاً شما را خوشحال می‌کند. از اینکه واقعا چقدر وقت آزاد دارید شگفت زده خواهید شد!

5. مهربانی را تمرین کنید

مهربانی مانند بومرنگ است. هر چه بیشتر آن را به دنیا پرتاب کنید، بیشتر به سمت شما باز می‌گردد. تمرین مهربانی نه تنها باعث می‌شود دیگران احساس خوبی داشته باشند، بلکه باعث می‌شود ما هم احساس خوبی داشته باشیم. در واقع، کارهای محبت آمیز هورمونی به نام اکسی توسین آزاد می‌کند که به کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب کمک می‌کند.

گاه کمک به همسایه در خرید مواد غذایی، تعریف و تمجید از یک دوست یا حتی لبخند زدن به یک غریبه در خیابان می‌تواند در شما موجی از رضایت ایجاد کند و شما را به فرد شادتری تبدیل کند.

6. خواب خود را در اولویت قرار دهید

اگر ساعات خواب منظم و مناسبی نداشته باشید، خلق و خوی و سطح انرژی شما پایین می‌آید. خواب بدن و ذهن شما را شارژ می‌کند. به جای استفاده از گوشی و شبکه‌های مجازی، مراسمی برای قبل خواب خود تدارک ببینید. می‌توانید یک شمع روشن کنید، به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید یا کتاب بخوانید.

7. نواقص خود را در آغوش بگیرید

همه ما به عنوان یک انسان نواقصی داریم و همیشه در تلاش هستیم که آن را تغییر دهیم. نویسنده این مطالعه می‌گوید:“مدت‌ها کمالگرا بودم. احساس می‌کردم در یک مسابقه بی‌پایان هستم و همیشه سعی می‌کردم بهتر باشم یا بهتر عمل کنم. اما تنها کاری که این تلاش بی‌پایان می‌کند این است که خوشحالی شما را از شما می‌گیرد.

روزی که تصمیم گرفتم عیب‌هایم را در آغوش بگیرم، زندگی برایم شروع شد. متوجه شدم که این نواقص ما هستند که ما را منحصر به فرد می‌کنند و ما را انسان می‌سازند. از سرزنش کردن خود به خاطر هر اشتباه یا نقص کوچکی دست بردارید. در عوض، یاد بگیرید که خودتان را همانطور که هستید دوست داشته باشید و بپذیرید این کار وزنی را از روی شانه‌های شما برمی‌داردو شما را تبدیل به فردی شادتر و رهاتر می‌کند.

8. منفی گرایی خود را محدود کنید

منفی نگری می‌تواند یک دزد واقعی شادی باشد و می‌تواند از منابع مختلفی باشد مانند اخبار، شایعات یا حتی افکار خودمان. یک تحقیق نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض تنها سه دقیقه اخبار منفی در صبح، شانس داشتن یک روز بد را تا 27 درصد افزایش می‌دهد؟ این تاثیر قابل توجهی در روز شما دارد!

زمان آن رسیده است که منفی‌ها را در زندگی خود محدود کنید. اکانت‌هایی را که احساس خوبی در شما ایجاد نمی‌کنند آنفالو کنید، از شایعات پرهیز کنید، روی اخبار مثبت تمرکز کنید و خودگویی مثبت را تمرین کنید. اطراف خود را با مثبت‌اندیشی پر کنید. در انتها متوجه افزایش زیادی در سطح انرژی خود خواهید شد.

9. یک سرگرمی را دنبال کنید

آیا چیزی را می‌شناسید که باعث شود چشمان شما برق بزند و قلب شما کمی تندتر بزند؟ آن کار را بیشتر انجام دهید. من همیشه به نقاشی علاقه داشتم. اما در برهه‌ای از زندگی آن را کنار گذاشتم. یک روز تصمیم گرفتم دوباره قلموهایم را بردارم و این کار چه لذتی برای من داشت! مثل برقراری ارتباط مجدد با یک دوست قدیمی. حالا هر هفته زمانی را به نقاشی اختصاص می‌دهم. نقاشی درمان من است و هر بار که قطعه‌ای را تمام می‌کنم، موج شادی و رضایت وجودم را پر می‌کند.

بنابراین هر چه ممکن است سرگرمی شما باشد، مانند باغبانی، نواختن ساز، پخت و پز یا نوشتن، برای آن وقت بگذارید.

10. نه گفتن را یاد بگیرید

ما نمی‌توانیم همیشه همه چیز را برای همه انجام دهیم. با این حال، بسیاری از ما با «نه» گفتن مشکل داریم. ما بیش از حد متعهدیم، به خودمان بیش از حد فشار می‌آوریم و خودمان را بیش از حد مسیول می‌دانیم. در نهایت احساس غرق شدن و ناراحتی می‌کنیم.

من همیشه بله می‌گفتم، فکر می‌کردم این باعث می‌شود مردم بیشتر مرا دوست داشته باشند. نه گفتن یکی از سخت‌ترین و در عین حال رهایی‌بخش‌ترین کارهایی بود که انجام دادم.

به خود اجازه دهید «نه» بگویید. سلامت روانی شما بر جلب رضایت دیگران مقدم است. ممکن است در ابتدا ناراحت‌کننده باشد اما در دراز مدت نتیجه می‌دهد.

11. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

در این عصر رسانه‌های اجتماعی، افتادن در دام مقایسه آسان است. ما پست و استوری دیگران در فضای مجازی را می‌بینیم و احساس می‌کنیم در زندگی عقب افتاده‌ایم. آن تصاویر عالی تمام داستان را بیان نمی‌کنند. همه افراد مشکلات و چالش‌های خود را دارند، فقط آنها را در اینستاگرام پست نمی‌کنند.

دفعه بعد که خود را در دام مقایسه گرفتار کردید، به خود یادآوری کنید که شما در سفر منحصر به فرد خود هستید و تنها کسی که باید خودتان را با آن مقایسه کنید، دیروزتان است.

به نظر شما چه موارد دیگری نیاز است تا به فرد شادتری در زندگی تبدیل شویم؟

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.