خواب خوب شب

خواب خوب شب : چرا باید قبل از نیمه شب بخوابیم؟

بهترین زمان خواب یکی از بحث‌هایی است که متخصصان تحقیقات زیادی در این راستا انجام داده‌اند. خواب خوب به هضم بهتر غذا و سطح بالای سلامت کمک خواهد کرد و بر خلق و خوی فرد تاثیر مثبت خواهد داشت. به همین دلیل طبق تحقیقات مختلف مشخص شده است که بهترین زمان خواب خوب شب قبل از نیمه شب است. اگر قبل از نیمه شب بخوابید مغز شما به خواب عمیق فرو خواهد رفت و استرس روز از بین می‌رود در نتیجه آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

چگونه خواب خوب شب را تجربه کنیم؟

اگر بعد از نیمه شب بخوابید، احتمالا ساعت‌های مهم استراحت را از دست خواهید داد و در طول روز نشاط نخواهید داشت. اگر قبل از نیمه شب بخوابید در واقع خواب خوب شب را تجربه خواهید کرد، بدنتان سلامتی و جوانی را تجربه خواهد کرد و از لحاظ روحی، عاطفی و جسمی در بهترین وضعیت قرار خواهید گرفت. در واقع بهترین مراحل خواب خوب شب قبل از نیمه شب صورت خواهد گرفت.

خواب خوب شب

بهترین زمان برای خواب حدود ساعت ۱۰ شب است که درجه حرارت بدن و سطح کورتیزول شما شروع به کاهش پیدا می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به رویایی عمیق بروید. این زمان خواب برای سلامت زنان نیز توصیه می‌شود. در نتیجه اگر قبل از ۱۲ شب به رخت خواب بروید و در ساعت ۱۰ شب بخوابید، خواب رم یا تجربه‌ی دیدن رویا را خواهید داشت. خواب REM یک خواب عمیق‌تر بوده که در اوایل شب در بدن و مغز اتفاق می‌افتد و خاصیت ترمیم بدن و مغز را خواهد داشت. در نتیجه بهترین تصمیم برایتان این خواهد بود که از ساعت ۹:۳۰ تصمیم بگیرید بخوابید و تا ۱۰:۱۰ پس از انجام کارهای قبل خواب به خواب عمیق و رویایی فرو روید. کافی است تا یک بار این موضوع را امتحان کنید و شب زود بخوابید تا تفاوت خواب را با شب‌های دیگر احساس کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar joie گفت:

    خیلی ممنونم از پست های عالیه این وب‌سایت

  2. Avatar FarzamGD گفت:

    ممنون.
    مفید بود 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.