7 نکته تخصصی برای کوچک کردن منافذ پوست

منافذ پوست به دلیل ضعیف شدن پوست در سن بالا و کاهش تولید کلاژن و الاستین ممکن است باز‌ شود و از طرف دیگر این منافذ باز محل مورد علاقه باکتری‌ها، آلودگی‌ها و چربی‌ها هستند. جمع شدن گردوخاک و آلودگی و چربی در این منافذ به پوست آسیب می‌رساند و باعث ایجاد جوش‌های سرسفید یا سرسیاه در پوست می‌شود. که در اینجا راه حل‌هایی برای کوچک نگه داشتن آن داریم پس با ما همراه باشید:

روش‌های کوچک کردن منافذ پوست

1. شکر تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید

منافذ باز پوست

خوردن شکر تصفیه شده و غذای سرخ شده در مقیاس زیاد ممکن است منافذ شما را مسدود کند زیرا تولید سبوم به دلیل سطح انسولین، افزایش می‌یابد. شما به راحتی می‌توانید با جایگزین کردن موادی مانند شکر قهوه‌ای به جای قند‌های تصفیه شده از این مشکل جلوگیری کنید.

2. از ورقه‌های جذب روغن به صورتم مداوم استفاده نکنید

مشکل مسدود شدن منافذ

کارشناسان می‌گویند که ورقه‌های روغن حتی می‌تواند برای پوست شما ضرر داشته باشد. شما با این ورقه‌ها فقط علائم ظاهری را درمان می‌کنید در حالی که علت اصلی حل نشده‌است. علاوه بر این، این ورقه‌ها می‌تواند چربی‌های ضروری پوست را از بین ببرد و باعث افزایش تولید چربی برای جبران چربی‌های از دست رفته شود.

3. از محصولات مراقبت پوست با عصاره چای سبز استفاده کنید

روغن چای سبز

محصولات مراقبت پوست با عصاره چای سبز پوست را تسکین می‌دهد و از آن محافظت می‌کند. آن‌ها همچنین تولید سبوم و پیری را کاهش می‌دهد. استفاده از آن برای همه انواع پوست اشکالی ندارد مگر این که به آن حساسیت داشته باشید. و همچنین در استفاده از روغن چای سبز خالص روی پوست خود مراقب باشید.

4. آرایشتان را در طول روز با مواد پودری تثبیت نکنید

استفاده نکردن از مواد پودری

اگر تمام روز از مواد آرایشی پودری استفاده می‌کنید، ممکن است به سادگی منافذ خود را مسدود کنید. علاوه بر این، این محصولات حاوی تالک هستند که می‌تواند چشم و بینی شما را تحریک کند. همچنین کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از یک برس پفی و کرکی استفاده کنید تا مسدود شدن منافذ را به حداقل برسانید.

5. از محصولات با ترکیبات غیر کومدون زا استفاده کنید

جوش‌های سرسیاه

قبل از خرید محصولات مراقبت از پوست، مطمئن شوید که حاوی مواد کودوژنیک (عامل مسدود کردن منافذ و ایجاد جوش) نیستند. این شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، شی باتر است. روغن کرچک، روغن شاهدانه، روغن جوجوبا و روغن معدنی، کمتر احتمال دارد منافذ شما را مسدود کنند.

6. از پاک‌کننده اسید سالیسیلیک استفاده کنید

پاک کننده اسید سالیسیلیک

مطالعات نشان داده‌است که استفاده از یک پاک‌کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است به باز کردن منافذ شما کمک کند. برخی از پاک‌کننده های حاوی اسید سالیسیلیک به اندازه کافی ملایم هستند که می‌توان حتی هر روز از آنها استفاده کرد.

 7. از پاک کننده‌های ژلی استفاده کنید

ژل شست و شو صورت

بهتر است از پاک‌کننده ژلی به جای لوسیون استفاده کنید که در پاکسازی سبوم اضافی خوب عمل می‌کنند و این منجر به حداقل رساندن ظاهر منافذ بزرگ می‌شود.

شما از چه راه کاری برای مسدود نشدن منافذ و کوچک نگه‌داشتن آن استفاده میکنید؟ کدام اشتباهات باعث افزایش چربی پوست و مسدود شدن منافذتان شده‌است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    مفید بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.