5 غذای زمستانی

5 غذای زمستانی که باید در لیست برنامه غذایی همه قرار داشته باشد

در فصل سرما سطح انرژی، متابولیسم و حتی غذا در بدن انسان تغییر می‌کند و خوردن هات چاچکلت و پوشیدن لباس‌های گرم کافی نیست. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که 5 غذای زمستانی لیست پایین را به چرخه غذایی خود در این فصل اضافه کنید.

رژیم غذایی سالم مختص فصل خاصی نیست و اگر در فصل سرما تمایل شما به خوردن خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند کوکی و شکلات داغ زیاد می‌شود، بدانید که تنها نیستید. اما بهتر است که برای آنکه نیازی به دکتر و درمان و یا ورزش‌های اضافی برای آب کردن چربی‌های بدن خودتان نداشته باشید، 5 غذای زمستانی پیشنهادی ما در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه هات چاکلت – نوشیدنی خوشمزه برای روزهای سرد

5 غذای زمستانی سالم و مقوی

1. سبزیجات ریشه‌دار

سبزیجات ریشه‌دار

سبزیجات تازه در هوای سرد به سختی قابل تهیه است، چرا که زمین سرد مانع رشد محصولات می‌شود. اما سبزیجات ریشه‌دار مانند هویج، چغندر و شلغم می‌توانند در برابر سرما مقاومت کنند و بنابراین این محصولات در فصل زمستان تازه به فروش می‌رسند و شما می‌توانید از مزایای آن بهره ببرید. هویج حاوی بتا کاروتن و شلغم حاوی ویتامین C و A است.

2. بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر

بلغور به دلیل ارزش غذایی بالا یک وعده صبحانه کامل در بسیاری از کشورها به حساب می‌آید، اما این ماده غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی زیادی است. بغوز سرشار از زینک (مورد نیااز برای سیستم دفاعی بدن) و فیبر محلول (برای سلامت قلب) است. در کشور ما معمولاً بلغور جو دو سر را تنها افرادی مصرف می‌کنند که دچار سرماخوردگی شده باشند، در حالیکه مصرف آن به طور مرتب بسیار مفید است.

3. سوپ

سوپ

سوپ یک غذای کانل زمستانی است تا زمانی که خامه، گوشت قرمز و نمک را از آن دور نگاه دارید. سوپ سبزیجات، سوپ مرغ و قارچ از مفیدترین سوپ‌هایی هستند که در فصل زمستان می‌توانید آنها را مصرف کنید.

4. تن ماهی

تن ماهی

تن ماهی یک غذای نیمه آماده ساده است که می‌تواند جایگزین خوبی برای غذاهای چرب و پرشکر باشد. ماهی منبع خوبی برای ویتامین D به حساب می‌آیند و در فصل زمستان که کمتر از همیشه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، یک منبع غذایی حاوی ویتامین دی برای سلامت استخوان‌ها ضروری است. کمبود این ویتامین باعث تضعیف استخوان و حتی خطر بیماری قلبی می‌شود.

5. بروکلی و گل کلم

 بروکلی و گل کلم

خوردن این سبزیجات سیستم دفاعی بدن شما را در برابر بیماری‌های زمستانی بالاتر می‌برد. کلم بروکلی و گل کلم هر دو حاوی ویتامین C بالایی هستند که باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. اگر در زمستان این سبزیجات تازه فروخته نمی‌شوند، نگران نباشید، بروکلی و گل کلم منجمد به همان اندازه مغذی هستند.

شما کدامیک از غذاهای لیست بالا را به طور مرتب در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.