هر آنچه که باید در مورد انواع سرم و کاربردشان بدانید

در این مطلب درباره انواع سرم ها و تاثیراتی که روی پوست و موی شما دارند، صحبت می‌کنیم و این که آیا ارزش سرمایه گذاری دارند؟ چگونه به کاهش نگرانی‌های پوستی ما کمک می‌کنند؟ سرم‌های مخصوص مو چطور؟

سرم چیست؟

وقتی سرم‌ها را در برنامه روزانه پوستی خود قرار می‌دهیم، می‌توانیم از آبرسانی و روشن‌کنندگی گرفته تا کاهش پرپیگمانتاسیون و بهبود بافت پوست بهره‌مند شویم. سرم مو نیز همین فواید را دارد. سرم مو، ویژگی‌های مو را از بافت و درخشش گرفته تا شادابی تقویت می‌کند. همه سرم‌ها بیس و پایه یکسانی ندارند و افراد می‌توانند بر اساس عواملی از جمله ژنتیک، الگوی فر، تراکم، تخلخل، آب و هوا و موارد دیگر، سرمی را پیدا کنند که برای موهایشان کار کند.

انواع سرم صورت

انواع سرم

مهم است سرمی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. شاید شما می‌خواهید پوستی درخشان‌تر داشته باشید. شاید بخواهید علائم قابل مشاهده پیری را کاهش دهید یا بدنبال پوست نرم‌تری پس از سال‌ها مشکل آکنه هستید. مشکل شما هرچه که باشد، در اینجا رایج‌ترین سرم‌هایی که توسط متخصصان پوست توصیه می‌شود، آورده شده‌است:

سرم ویتامین C

سرم ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، به عنوان آنتی اکسیدانی عمل می‌کند که به محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

چه کاری انجام می‌دهد: رادیکال‌های آزاد در آلودگی یافت می‌شوند و در کدر و بی‌روح شدن پوست تاثیر گذارند. همچنین  در چین و چروک پیری تاثیر دارند. سرم ویتامین C از پوست شما محافظت می‌کند و ظاهری درخشان‌تر و سالم‌تر به شما می‌دهد.

چه کسانی به آن نیاز دارند: همه! متخصصان این سرم را به عنوان یک سرم صبحگاهی توصیه می‌کنند، بنابراین می‌تواند برای محافظت از منافذ پوست شما در طول روز در برابر اشعه ماوراء بنفش، رادیکال‌های آزاد و سایر اثرات محیطی کار کند.

سرم رتینول

سرم رتینول که بدون نسخه موجود است، از مشتقات ویتامین A است.

چه کاری که انجام می‌دهد: سرم رتینول به جوان سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. سرم رتینول با ریزش سلول‌های مرده پوست و جایگزینی سلول‌های جدید و سالم، به انواع نگرانی‌های پوستی از آکنه و جای زخم گرفته تا خطوط ریز، چین و چروک و سنتز کلاژن کمک می‌کند در نتیجه پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تری خواهید داشت.

چه کسی به آن نیاز دارد: همه! برخلاف سرم ویتامین C، سرم رتینول باید قبل از رفتن به رختخواب روی پوست خشک و تمیز استفاده شود. برای بهترین نتیجه، از یک سرم آنتی اکسیدان و یک مرطوب کننده بدون روغن بعد از سرم استفاده کنید تا از خشکی بیش از حد جلوگیری شود.

سرم اسید هیالورونیک

یکی دیگر از محصولاتی که با پیری مبارزه می‌کند، سرم اسید هیالورونیک است که باعث آبرسانی و رطوبت پوست شما می‌شود.

چه کاری انجام می‌دهد: اسید هیالورونیک ظاهر خطوط و چین و چروک‌های ظریف را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند قرمزی و تحریک پوست را تسکین دهد. هیالورونیک اسید با آبرسانی بیشتر و محافظت از سد چربی پوست، به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.

چه کسی به آن نیاز دارد: برای کسانی که به طور طبیعی پوست چرب و مستعد آکنه دارند، سرم اسید هیالورونیک می‌تواند راه حلی عالی باشد، زیرا چربی ندارد.

انواع سرم های مو

سرم مو

سرم‌های مختلف مو به کمک می‌آیند تا موخوره، خشکی پوست سر و سایر مشکلات ازار‌دهنده را کاهش دهند.

سرم موی‌های وز

این محلول مایع، وز ناشی از رطوبت یا عوامل دیگر را کاهش می‌دهد.

چه کاری انجام می‌دهد: سرم‌ موهای وز می‌تواند به عنوان یک راه حل سریع برای درمان وزی مو استفاده شود. این سرم‌ها به عنوان حالت‌دهنده عمل می‌کنند و در عین حال از براقیت و درخشندگی مو در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنند.

چه کسی به آن نیاز دارد: هر کسی که با موخوره سر و کار دارد. بسته به بافت موهایتان، ممکن است بیشتر از دیگران با موخوره درگیر باشید و بخواهید به جای استفاده فصلی، روزانه از این سرم استفاده کنید.

سرم موهای مجعد

اگر فرهای ظریف‌تری دارید، سرم‌های سنگین ممکن است موها را سنگین کنند. اگر فرهای ریزی دارید، برخی از سرم‌ها قدرت کافی برای تاثیری گذاری بر روی موهای شما را ندارند – پیدا کردن سرمی که بهترین سازگاری را برای موهای مجعد داشته باشد، کلیدی است.

چه کاری انجام می‌دهد: سرم موی مجعد به فرم دادن تارهای موی شما کمک می‌کند و در مجموع  فر موهای شما را مشخص‌تر‌ و یکدست‌تر می‌کند.

چه کسی به آن نیاز دارد: دختران فرفری! هرکسی که می‌خواهد فرهای مشخص‌تر، صاف‌تر و قوی‌‌تری داشته باشد، باید این سرم را به روتین خود اضافه کند.

سرم مو مخصوص مو‌های سیم تلفنی

اگر موهای سیم تلفنی دارید، ممکن است به کمی سرم برای باز کردن موهایتان نیاز داشته باشید. این سرم‌های مو بهتر است به عنوان محصول نهایی استفاده شوند تا بهترین اثر خود را بگذارند.

چه کاری انجام می‌دهد: این سرم می‌تواند تارهای مو را بدون سنگین کردن آنها صاف کند و گره‌های در هم پیچیده شده را باز کند.

چه کسی به آن نیاز دارد: هرکسی که موی سیم تلفنی دارد و یا می‌خواهد به موی خود شکل و حالت دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای زدن سرم، لایه‌های موهایتان را جدا کرده و از یک سرم سبک و بدون روغن استفاده کنید. سرم را به موهای اطراف صورت نزنید زیرا این موها ضعیف‌تر هستند و سریع می‌ریزند.

آیا شما از سرم پوست یا مو استفاده می‌کنید؟ چه تاثیراتی بر پوست و موهایتان داشته‌است؟ نظرات خود را باما به اشتراک بگذارید.

.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.