ایده تم عروسی ویکتوریایی

ایده تم عروسی ویکتوریایی و المان های مهم این سبک خاص و مجلل

همه ما برای مهم‌ترین روز زندگی مان رویاپردازی‌های ویژه‌ای داریم که شاید در عمل نتوانیم به حالت ایده آل ذهنی خود برسیم. برای داشتن یک مراسم عالی در روز عروسی، نیاز داریم به جزییات و نکات مهمی توجه کنیم که شاید در ظاهر بی اهمیت به نظر برسند. اولین مورد انتخاب سبک و استایل مورد علاقه ما برای برگزاری مراسم است. اگر شما هم به جزییات دقیق و تجملات زیاد به همراه یک لباس عروس مجلل علاقه دارید، سبک ویکتوریایی مناسب شما خواهد بود. در ادامه شما را با ایده تم عروسی ویکتوریایی و المان های مهم این سبک خاص و مجلل آشنا می‌کنیم. با دینو همراه باشید.

ایده تم عروسی ویکتوریایی

پایه و اساس سبک ویکتوریایی به طور کلی در ظرافت و پیچیدگی است. این اصول با انتخاب لباس مناسب برای عروسی با الهام از عناصر سنتی و مجلل شروع می‌شود و با جزییات دقیق ظروف و تزیینات مربوط به سفره و پذیرایی از مهمانان به پایان می‌رسد. در این مطلب با نکات مهم و ایده تم عروسی ویکتوریایی همراه ما باشید.

لباس عروس

اولین چیزی که در مورد لباس‌های عروسی دوران ویکتوریایی باید بدانید این است که آن‌ها دارای یک نیم تنه فیت و کمر کوچک بودند که با دامن‌های بسیار بزرگ و سنگین در پایین تنه پوشیده می‌شد. لباس‌های عروسی ویکتوریایی همیشه جلوه‌ای لوکس بودن و زندگی سلطنتی به شما می‌دهند. جنس اصلی این لباس‌ها ساتن و توری سفید و کار شده است که ظاهر رمانتیک و گران قیمتی به لباس می‌بخشد. اگر دوست دارید یک لباس عروسی الهام گرفته از سبک ویکتوریایی اما با استایلی مدرن بپوشید، می‌توانید یک دکلته بلند دنباله دار که بالا تنه آن توسط یک لایه تور زیبا و کار شده پوشیده شده، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته در انتخاب لباس عروس به سبک ویکتوریایی، بلند و پوشیده بودن آن است.

ایده تم عروسی ویکتوریایی - لباس عروس
ایده تم عروسی ویکتوریایی - لباس عروس مدرن

سفره آرایی و چیدمان میزها

یک نکته مهم دیگر در استایل ویکتوریایی، چیدمان میزها به سبکی مجلل است. توجه داشته باشید که برای ادا کردن حق مطلب باید از ظروف ویژه، بلورهای خاص و گل‌های ظریف در سفره آرایی خود استفاده کنید. انتخاب ظروف مخصوص این سبک برای القا کردن حس آن بسیار مهم است. همچنین نظم و دقت در چیدمان این میزها نیز اهمیت بسیار ویژه‌ای در پایبندی به این سبک دارد.

ایده تم عروسی ویکتوریایی - سفره آرایی و چیدمان میزها
ایده تم عروسی ویکتوریایی - سفره آرایی و چیدمان میزها با رنگ ارغوانی
ایده تم عروسی ویکتوریایی - چیدمان میزها
ایده تم عروسی ویکتوریایی - چیدمان مدرن ویکتوریایی

محل مراسم

از قدیم به طور معمول عروسی‌های ویکتوریایی در کلیساهایی با معماری و تزیینات باشکوه برگزار می‌شد که در بین مردم بسیار محبوب بود. با توجه به این که در فرهنگ ما چنین چیزی امکان پذیر نیست، شما می‌توانید مراسم خود را در محل‌هایی مانند باغ، حیاط، پارک، ساحل، تالار یا یک عمارت مجلل تاریخی تدارک ببینید. نکته اصلی این است که فضای بزرگ و وسیعی را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنید و برای فضاسازی تزیینات باشکوه را به محیط اضافه نمایید.

ایده تم عروسی ویکتوریایی - محل مراسم در فضای تالار
ایده تم عروسی ویکتوریایی - محل مراسم در محیطی نسبتا باشکوه
ایده تم عروسی ویکتوریایی - محل مراسم در کنار ساحل
ایده تم عروسی ویکتوریایی - محل مراسم در فضای آزاد

گل

گل نمادین سبک ویکتوریایی، گل رز سفید است. اما گل‌های دیگر مانند بنفشه، سنبل، لاله یا بنفشه نیز احساسات عاشقانه مشابهی را منتقل می‌کنند. هر از گاهی می‌توانید از توناژهای مختلف رنگ صورتی یا ارغوانی نیز در بین گل‌های خود استفاده کنید. دسته گل عروس شما باید به سبک ساده و یک دست که در آن زمان بیشترین محبوبیت را داشت، مرتب شده باشد و با استفاده از شکوفه‌های جوان نمادین، معنای باروری را برساند. مردم ویکتوریا به معانی خاص گل‌ها اعتقاد زیادی داشتند و بر این اساس چیدمان گل خود را انتخاب کردند. گل مروارید نشان دهنده پاکی است، در حالی که بنفشه شادی را در ازدواج تضمین می‌کند. ارکیده نماد عشق واقعی بوده و ثروت و فراوانی را تضمین می‌کند.

ایده تم عروسی ویکتوریایی
ایده تم عروسی ویکتوریایی
ایده تم عروسی ویکتوریایی
ایده تم عروسی ویکتوریایی

تزیینات

عروسی‌های ویکتوریایی دارای تزئینات مشابه عروسی‌های امروزی از لحاظ دقت به جزییات بودند البته در حد بسیار دقیق‌تر و منظم‌تری! شمع‌هایی بزرگ با شمعدان‌های تزئینی، چیدمان گل های مجلل در رنگ صورتی کم رنگ و سفید و تکه‌های توری و روبان‌های طرح‌دار جزو مهم‌ترین تزیینات این سبک هستند.

تزیینات
تزیینات سبک ویکتوریایی
تزیینات ویکتوریایی با شمع
تزیینات میز در سبک ویکتوریایی

کیک

یکی از سخت‌ترین مراحل تدارک مراسم عروسی، انتخاب کیک مناسب و دلخواه با وجود گزینه‌های بسیار متنوع است. در انتخاب کیک باید به این نکته توجه داشته باشید که سبک ویکتوریایی درباره شکوه و برجسته کردن تجملات بوده و در عین حال خواستار به اشتراک گذاشتن حس عاشقانه طبیعت زیبا به کمک گل‌ها، مرواریدها و توری‌های ظریف است.

کیک به سبک ویکتوریایی
تزیین کیک ویکتوریایی
ظرافت کیک به سبک ویکتوریایی
جزییات هنرمندانه کیک ویکتوریایی

نظر شما درباره ایده تم عروسی ویکتوریایی ما چیست؟ آیا شما هم این سبک مجلل را می‌پسندید؟ اگر پیشنهادی برای زیباتر کردن این تم دارید، با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.