9 تاثیری که سفر با هواپیما بر روی بدن شما می‌گذارد و بهتر است بدانید

اگرچه سفر با هواپیما یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به کشوری دیگر است، اما ممکن است همیشه برای شما و بدنتان راحت نباشد و دلایل خاصی پشت آن وجود دارد. بنابراین چه در حال لذت بردن از مناظر بلند آسمان از پشت پنجره باشید یا در حال گوش دادن به لیست پخش موسیقی که برای پرواز آماده کرده‌اید، در طول سفر هوایی خود شنوایی شما ممکن است ضعیف شود یا ممکن است دندان درد ناگهانی را تجربه کنید.

سفر با هواپیما

9 تاثیر سفر با هواپیما :

1. پاهای شما ممکن است ورم کند

متأسفانه، عدم حرکت منجر به رکود خون در پاهای شما می‌شود و این ممکن است باعث تورم و حتی لخته شدن شود. تورم پا اگر فقط برای مدت کوتاهی طول بکشد مشکل جدی نیست، اما اگر می‌خواهید آن را تسکین دهید، هر یک ساعت یا بیشتر پیاده روی کوتاهی انجام دهید.

2. شنوایی شما ممکن است ضعیف شود

علاوه بر سرگیجه، گوش‌های شما تقریبا برای همیشه مسدود می‌شوند. اگر با سرماخوردگی یا سینوزیت سوار هواپیما شوید، علائم بدتر می‌شود، زیرا مخاط با افزایش فشار راکد می‌شود. بنابراین اگر بیمار هستید از پرواز طولانی خودداری کنید. پروازهای طولانی می‌تواند باعث درد شدید گوش، از دست دادن شنوایی و کاهش شنوایی شود. اگر سالم هستید، جویدن آدامس ممکن است کمک کننده باشد. حرکت ماهیچه‌های جویدن باعث کاهش بار و فشار شما می‌شود.

3. ممکن است باعث مشکلات پوستی شود

سفر با هواپیما نیز می‌تواند باعث عدم تعادل در پوست شما شود. اول از همه، رطوبت می‌تواند پوست شما را خشک کند و استرسی که در هنگام سوار شدن به هواپیما تجربه می‌کنید می‌تواند قرمزی و جوش‌های آکنه را افزایش دهد. علاوه بر این، نشستن بیش از حد ممکن است نه تنها باعث تورم پا، بلکه پف صورت نیز شود. پس سعی کنید هیدراته بمانید و مرطوب کننده همراه خود داشته باشید.

4. ممکن است دچار بوی بد دهان شوید

مشکل دیگری که ممکن است در طول پرواز داشته باشید بوی بد دهان است. سیستم‌های بدن ما، از جمله ترشح بزاق، کندتر کار می‌کنند و این به باکتری‌ها اجازه انتشار می‌دهد. تکه‌های غذایی که در دندان‌های شما باقی می‌مانند ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود. برای جلوگیری از این اتفاق مسواک و خمیر دندان همراه خود داشته باشید.

5. ممکن است دچار کم آبی شوید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است در پرواز با آن مواجه شوید، کم آبی بدن است. به همین دلیل است که بسیاری از مهمانداران معمولاً در طول پرواز راه می‌روند و به مسافران آب می‌دهند. در طول یک پرواز 3 ساعته، افراد معمولاً 1.5 لیتر آب از دست می‌دهند. محققان حتی می‌گویند کم آبی خفیف که ممکن است در یک پرواز مورد انتظار باشد نیز می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. بنابراین سعی کنید در پرواز آب بیشتری بنوشید.

6. ممکن است دچار سرگیجه شوید

در طول پرواز ممکن است احساس سبکی سر داشته باشید. نوسانات فشار در کابین می‌تواند باعث سرگیجه شما شود یا اصلا شما را آزار ندهد. همچنین ممکن است در طول پرواز دچار حالت تهوع یا حتی استفراغ شوید.

7. ذائقه شما در غذا ممکن است تغییر کند

احتمال اینکه در هواپیما غذا را خوشمزه توصیف کنید بسیار کم است و این به این دلیل نیست که غذای هواپیما بی‌مزه است _ رسیدن به ارتفاع و تغییر در فشار کابین حساسیت جوانه‌های چشایی را کاهش می‌دهد و توانایی شما برای چشیدن غذاهای شیرین و خوش طعم حدود 30 درصد کاهش می‌یابد. اما با این حال، می‌توان با هیدراتاسیون مناسب، از غذای خود در هواپیما لذت برد.

8. ممکن است دندان درد ناگهانی را احساس کنید

بسیاری از مسافران هوایی در طول پرواز متوجه درد دندان‌های خود می‌شوند. دلیل این امر تفاوت فشار است: هوا به سوراخ‌های کوچک وارد می‌شود و به دندان‌های شما از داخل فشار وارد می‌کند. درد دندان در هواپیما اغلب به دلیل حبس شدن هوا در پرکردگی‌ها ایجاد می‌شود. اگر دندانپزشک شما به طور کامل حفره دندان شما را پر نکرده باشد می تواند اتفاق بیفتد.

9. ممکن است استرس بگیرید یا عصبی شوید

حتی کسانی که از پرواز نمی‌ترسند ممکن است در هنگام سوار شدن به هواپیما، آشفته یا حتی عصبانی شوند. دلیل آن ساده است: ما کنترل ایمنی و امنیت خود را در دست‌ نداریم و این ما را مضطرب می‌کند. برای مقابله با اضطراب روی تنفس خود تمرکز کنید یا حواس خود را با یک فیلم یا کتاب پرت کنید یا عکس‌های خود را در تلفن یا لپتاپ خود سازماندهی کنید.

زمانی که با هواپیما سفر می‌کنید کدام یک از این موارد بیشتر شما را آزار می‌دهد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar mamad گفت:

    مرسی ولی از اتوبوس هم بزارین کم لطفی نشه ^^

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.