جنگ روسیه اوکراین

اخبار جنگ روسیه اوکراین و حواشی متعدد این حمله

حمله روسیه به اوکراین علاوه بر خسارات شدیدی که به دو کشور وارد کرد، حواشی متعددی نیز داشت و جهان مدرن را به چالش کشید. در واقع این روزها شاهد بحث‌های متعددی از جنگ روسیه با اوکراین هستیم که در این مقاله جزییاتی از اخبار جنگ روسیه اوکراین و حواشی این جنگ را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

علت جنگ اوکراین و روسیه

حمله روسیه به اوکراین

همانطور که می‌دانیم اوکراین، روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر جزو شروی بودند تا اینکه از هم جدا شده و هر یک کشور مجزایی را تشکیل دادند. کشور اوکراین در طول این سال‌ها تحولات زیادی را پشت سر گذاشت و سعی کرد روز به روز و قدم به قدم پیشرفته‌تر شود. از سوی دیگر اوکراین در این سال‌ها سعی کرد تا عضو ناتو شود و این اتفاق بدی برای روسیه بود. در واقع اگر اوکراین عضویت ناتو را دریافت کند، ناتو به نزدیک‌ترین حالت ممکن با روسیه خواهد رسید در حالی که علیه روس‌ها فعالیت خواهد کرد. در واقع با عضویت اوکراین در ناتو، روسیه در مرز خود هیچ کشور دیگری را ندارد تا با آن متحد شود و تنها کشوری که باقی میماند بلاروس خواهد بود. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم روسیه می‌خواهد اوکراین را تحت کنترل داشته باشد در حالی که اوکراین ترجیح می‌دهد تا عضو اتحادیه اروپا و عضو ناتو باشد. به طور کلی باید بگوییم که روسیه یک کشور جنگ‌طلب بوده و در طول تاریخ حملات زیادی به کشورهای مختلف جهان به خصوص ایران داشته است.

اخبار جنگ روسیه اوکراین

نقشه حمله روسیه به اوکراین

ولادمیر پوتین

حواشی اخبار جنگ روسیه اوکراین

تا امروز حمله روسیه به اوکراین خسارت‌های زیادی به بار آورده، بسیاری از مردم این کشور به سمت مناطق شرقی و کشورهای اطراف از جمله لهستان و رومانی آواره شدند و بسیاری از مردم در موشک‌باران‌های روسیه کشته و زخمی شدند. تا این لحظه بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی برخی از کشورهای خاورمیانه مانند اسرائیل، عربستان، مصر، ترکیه یا امارات حمایت خود را از اوکراین اعلام کرده و حمله‌ی روسیه را محکوم کرده‌اند. در این میان کشورهایی مانند کره شمالی، سوریه و بلاروس رسماً از روسیه و جنگ به راه افتاده حمایت کردند. اگر می‌خواهید بدانید که واکنش ایران نسبت به این جنگ چه بود، باید بگوییم که ایران در کنار ۳۳ کشور دیگر در نظرسنجی ارائه شده شرکت نکرد اما از برخی زوایا حمایت خود را از روسیه بروز داد.

اخبار جنگ روسیه اوکراین
ساختمان‌های تخریب شده و مردم آسیب‌دیده در اوکراین

در میان اخبار جنگ اوکراین، جزییاتی از رئیس جمهور این کشور یعنی ولادمیر زلنسکی منتشر شده و باید بگوییم که به بالاترین محبوبیت در جهان دست یافته است. زلنسکی در این روزهای جنگ، کشور و مردم کشورش را ترک نکرده و در مقابل روس‌ها مقاومت کرده است. در همین راستا بسیاری از کاربران زلنسکی را با اشرف غنی مقایسه کردند که با حمله‌ی طالبان کشور را ترک کرد. زلنسکی همچنین از مردم خود خواسته تا در کشور بمانند، مقاومت کنند و کشور را از چنگ روس‌ها نجات دهند. او همچنین وعده داده که به افرادی که از کشورهای دیگر جهان برای دفاع از اوکراین وارد جنگ شوند، بدون ویزا اقامت خواهد داد و حمایت خواهد کرد.

ولادمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین، ولادمیر زلنسکی در اوکراین

یکی از برجسته‌ترین حواشی اخبار جنگ روسیه اوکراین، ماجرای نژادپرستی بوده که به خصوص برای مردم خاورمیانه کمی ناراحت‌کننده است. در میان گزارش‌های کشورهای مختلف، گزارشگران بارها اشاره می‌کردند که اوکراین مانند کشورهای خاورمیانه، افغانستان، سوریه یا یمن نیست و یک کشور مدرن با مردم امروزی است. با دیدن این گزارش‌ها این سوال در ذهن به وجود می‌آید که مگر فرقی می‌کند که یک جنگ در کجا رخ دهد؟ مردم تمام کشورهای جهان در جنگ‌ها بی‌گناهند و بیشترین آسیب را می‌بینند در نتیجه فرقی نمی‌کند که مردم افغانستان گرفتار جنگ باشند یا مردم اوکراین با موهای بور و چشم‌های آبی. البته نکته‌ی مثبت آن است که تمامی این گزارشگر‌ها پس از حواشی به وجود آمده در راستای نژادپرستی، عذرخواهی کردند و حرف‌های خود را پس گرفتند.

یک ماجرای دیگری که کمی نگران‌کننده بوده آن است که ایران در راستای خروج دانشجویان خود از اوکراین اقدامات زیادی انجام نداد و جزو آخرین کشورهایی بود دستور خروج دانشجویان از اوکراین را داد. در حال حاضر نیز بسیاری از دانشجویان ایرانی در اوکراین یا در مرزهای اوکراین گرفتار هستند.

اعتراض مردم روسیه به جنگ و حمایت از مردم اوکراین

همانطور که اکثر کشورها مخالف جنگ روسیه با اوکراین هستند، مردم روس نیز برای اعلام مخالفت خود به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به این فاجعه اعلام کردند. البته ولادمیر پوتین تمامی مخالفان جنگ را سرکوب کرد. از سوی دیگر تاکنون تحریم‌های بسیار زیادی علیه روسیه اعمال شد که بسیاری از مردم به این تحریم‌ها نیز اعتراض کرده و اعلام کردند که این تحریم‌ها بیشتر به ضرر مردم روسیه است نه حکومت آن. در همین راستا شاهد تحریم‌های ورزشی بسیاری هم بودیم و کشور روسیه از بسیار از مسابقات حذف شد و شاهد منع حضور ورزشکاران روسیه در پارالمپیک زمستانه هستیم. از سوی دیگر ارزش پول روسیه به پایین‌ترین میزان خود در چند روز اخیر رسید و مردم در تلاش هستند تا حساب‌های بانکی خود را تخلیه کنند و گفته می‌شود که بسیاری از ثروتمندان روسیه پول خود را به بیت‌کوین تبدیل کرده و قصد دارند اموال خود را از روسیه خارج کنند که تمامی این اقدامات به ضرر پوتین و اقتصاد روسیه خواهد بود.

جنگ اوکراین و روسیه
ولادمیر پوتین و نقشه‌ی جنگ روسیه اوکراین

به طور کلی جنگ در هر نقطه از جهان چه در اروپا، چه در آفریقا و چه در خاورمیانه فاجعه است و خسارت‌ها و آسیب‌های زیادی به مردم هر منطقه وارد می‌کند. نظر شما در مورد حمله روسیه به اوکراین چیست؟ آیا این جنگ، جنگ جهانی سوم را رقم خواهد زد؟ شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید حواشی دیگر و جزییات دیگر این جنگ اوکراین و روسیه را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: وضعیت غم‌انگیز این روزهای افغانستان و مردم این کشور به روایت تصویر
بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که بیشترین سلاح هسته ای را در جهان دارند
بیشتر بخوانید: کشورهایی که بیشترین زیردریایی جهان را دارند و تعداد زیردریایی‌های ایران

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون، فقط یک توضیح در مورد قسمت: …که مگر فرقی می‌کند که یک جنگ در کجا رخ دهد؟… دقت کنید تو کشور ما یک منبع بزرگ این پروپاگاندای سیاه و خاکستری مشخصه! همچنین بدونید که این خود ملت ها هستن که تصمیم میگیرن چه تصویری از خودشون به جهان بازتاب بدن… این اطلاعات غلط هدفمند که برای مغزشویی منتشر میشه رو با دقت تحلیل کنید دوستان…

  2. Avatar lee گفت:

    این دیکتاتور شرور و بیشرم از اخرین بازماندگان حزب کمونیست و سازمان کا گ ب است که جز مرگ و ویرانی برای دنیا چیزی نداشته است کاش مثل صدام حسین روزی به دار مجازات اویخته شود وضعیت الان افغانستان حاصل حمله شوروی به این کشور بود جنگ در عراق و سوریه و افخانستان با این جنک فرق میکند در این کشورها جنگ داخلی است و دموکراسی جایگاه ضعیفی در بین مردم دارد به خصوص با دخالت های حکومت های مرتجع منطقه جنگ اوکراین جنگ دموکراسی با دیکتاتوری است پوتین هرگز نیمیتواند اوکراین را دو باره به خاک روسیه ملحق کند

  3. Avatar علی گفت:

    این مطلب جالبی بود ولی مطالب تاریخی هم بذارید از ایران و کشورای خاورمیانه

  4. Avatar امیر گفت:

    عالی بود بابت بیان واقعیت و نگاه بیطرفانه به حقایق سپاسگذار هستیم 👍👍👍👍👍👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.