خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت رقیبی قدرتمند برای سایبرتراک تسلا

«شورلت» (Chevrolet) غول خودروسازی جهان به تازگی از خودروی مفهومی جدید خود با نام «بیست» (Beast) و به معنای «جانور وحشی» رونمایی کرده است. با توجه به امکانات و طراحی بسیار قوی این مدل، خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت در حقیقت رقیبی قدرتمند برای «سایبرتراک تسلا» (Tesla Cybertruck) خواهد بود. در ادامه با جزییات بیشتر این طراحی دینو را همراهی نمایید.

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت با همان نگرش «سریع؛ اما خشن» تسلا که توسط سایبرتراک در سال 2019 مطرح شد، طراحی شده است. این اتومبیل قول می‌دهد هر زمین و سطح ناهمواری را به یک جاده هموار برای رانندگی تبدیل کند. این هیولا که چند روز گذشته در نمایشگاه SEMA لاس وگاس رونمایی شد، نزدیک‌ترین وسیله نقلیه به Halo Warthog است. «جیم کمپبل» (Jim Campbell) از «جنرال موتورز» (GM) ایالات متحده، معاون Performance و Motorsports درباره طراحی این ایده قدرتمند گفته است:

این هیولا به عنوان نگین تاج کامیون‌های Chevy طراحی شده و یک ماموت آماده برای صحرا است که با طراحی ویژه خود تصمیم دارد محبوبیت کامیون‌های آفرود با عملکرد بالا را به سطح بعدی برساند.

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت نمایی در افق

مطمئنا شما نمی‌توانید Beast را با Cybertruck مقایسه کنید چرا که هر دو این خودروها در دسته‌های کاملا متفاوتی از وسایل نقلیه قرار می‎گیرند. یکی استاد عبور از زمین‌های ناهموار است و دیگری به طور خاص طراحی شده تا یک وسیله نقلیه باری سنگین باشد. با این وجود، آن‌ها مخاطبان مشترکی دارند. آن‌ها افرادی هستند که فقط می‌خواهند یک خودروی بسیار قدرتمند با شاسی بزرگ داشته باشند.

عملکرد Beast

کانسپت Beast که از شاسی اصلاح شده Silverado الهام گرفته شده، برای تبدیل هر زمینی به آسفالت هموار ساخته شده است. زیر کاپوت آن یک موتور جعبه‌ای شورولت پرفورمنس LT4 قرار دارد. همچنین یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر با قدرت 650 اسب بخار، همراه با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک که گشتاور را مستقیما به جعبه انتقال دو سرعته می‌فرستد و آن را روی لاستیک‌های آفرود با ارتفاع 37 اینچ که روی چرخ‌های 20 اینچی مهره‌ای نصب شده‌اند، توزیع می‌کند.

خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت نمای روبرو
خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت نمای پشت سر
طراحی مفهومی بیست شورلت
نمایی از درون خودرو

طراحی

اگر چه این مدل کاملا برای عملکرد ویژه آن ساخته شده است؛ اما، همان طور که از نامش پیداست، نگاه کردن به ظاهر خشن آن نیز ترسناک است. خطوط زاویه‌دار تهاجمی و چراغ‌های باریک آن به کامیون ظاهری پرخشونت می‌دهد. درهای لوله‌ای و قسمت جلویی ساده از نوع تاشو، منعکس‌کننده عملکرد و زیبایی‌شناسی حضور در صحرا هستند. در حالی که قسمت عقب خودرو به طور عمدی تقریبا بدون برآمدگی طراحی شده تا زاویه برخورد در سطوح شیب‌دار و طراحی باز برای عبور گرد و غبار، به حداکثر برسد. طراحی منحصر به فرد این مدل علاوه بر موارد بالا، شامل توری پنجره سفارشی جلو، نمادهای پاپیون جلو و عقب و نورپردازی قدرتمند خارج از جاده از Baja Designs® است.

فضای داخلی

داخل کابین Beast دارای طراحی مینیمالیستی و کاربردی است که دارای چهار صندلی با مهارهای چهار نقطه‌ای و همچنین یک جفت صفحه نمایش ال سی دی مورب 7 اینچی است که بر عملکرد خودرو و داده‌های عملکردی، از جمله میزان پیچ و تاب و چرخش در سناریوهای رانندگی خارج از جاده نظارت می‌کند.

عملکرد

«جف تراش» (Jeff Trush)، مدیر برنامه Pace Car و Specialty Show Vehicles از جنرال موتورز کاملا معتقد است هیچ چیز دیگری مانند The Chevy Beast وجود ندارد. این مدل عملکرد و توانایی زیادی را ارائه می‌کند که آن را در فتح زمین‌های ناهموار ماهر می‌سازد. در حال حاضر واقعا نمی‌توانید Beast را بخرید، اگر چه این واقعیت که شورولت از چنین ماشینی در SEMA رونمایی کرد، قطعا نشان می‌دهد که شرکت به چه سمتی حرکت می‌کند.

خودروی قدرتمند شورلت
Chevy Beast شورلت

نظر شما درباره خودروی مفهومی Chevy Beast شورلت چیست؟ آیا بعد از این رونمایی هیجان انگیز همچنان طرفدار تسلا هستید؟ کدام یک از این دو خودروی آینده گرایانه می‌تواند برنده مسابقه باشد؟ دیدگاه‌های ارزشمند و دلیل انتخاب‌تان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.