راهنمای محلی تفلیس

راهنمای محلی تفلیس: 4 فعالیت تفریحی به یاد ماندنی در سفر به گرجستان که باید تجربه کنید

تفلیس، گزینه بسیار خوبی برای تجربه‌های متفاوت گردشگری است. در این جا 4 فعالیت تفریحی به یاد ماندنی در سفر به گرجستان را معرفی خواهیم کرد. با راهنمای محلی تفلیس همراه دینو باشد.

راهنمای محلی تفلیس و جاذبه‌های آن

بخشی از جذابیت پایتخت کشور گرجستان، مناظر دیدنی تفلیس و قرارگیری آن در تقاطع بین اروپا و آسیا است. ترکیبی از هنر، آشپزی و ارائه خدمات سلامتی، این جا را به مکانی مناسب برای تفریحی به یاد ماندنی تبدیل می‌کند. تفلیس اولین جایی نیست که برای یک مقصد گردشگری به آن فکر کنید؛ اما، معماری افسانه‌ای پایتخت، حال و هوای هنری و موقعیت نمادین جغرافیایی، این شهر را به مکانی مناسب برای برقراری ارتباط و سیاحت با همراهانتان تبدیل می‌کند. شما می‌توانید با آگاهی از راهنمای محلی تفلیس، 4 فعالیت تفریحی به یاد ماندنی در سفر به گرجستان را تجربه کنید.

اقامت با راهنمای محلی تفلیس

تفلیس در قرن پنجم تاسیس شده و دارای جمعیت متنوع فرهنگی با حدود 1.5 میلیون نفر است. در این شهر شما می‌توانید ترکیبی خیره کننده از فرهنگ قرون وسطایی، بیزانس، نئوکلاسیک، هنرهای زیبا، آرت نوو، اتحاد جماهیر شوروی و معماری مدرن را پیدا کنید. هنگامی که در خیابان‌های آن با پای پیاده راه می‌روید یا از داخل یک تله کابین به پایین نگاه می‌کنید، شکوه تاریخی شهر به زیبایی مشخص می‌شود.

برای رزرو اقامت، هیچ جای دیگری جز کاخ Sheraton Grand Tbilisi Metechi را انتخاب نکنید. این هتل 5 ستاره با 220 اتاق شیک و تزئین شده، رستوران پشت بام، سالن بزرگ و سالن اجتماعات برای برگزاری جلسات تجاری یا ملاقات و سلام و احوالپرسی، ایده‌آل‌ترین گزینه می‌باشد. این جا همچنین مکان مناسبی برای استراحت و تجدید قوا فراهم می‌نماید.

راهنمای محلی تفلیس با 4 فعالیت تفریحی به یاد ماندنی در سفر به گرجستان

در ادامه این 4 فعالیت گروهی دوستانه برای تجربه کردن اتفاقات تفریحی به یاد ماندنی در شهر پررونق تاریخی تفلیس را با هم مرور می‌کنیم.

1. بیاموزید که چگونه خینکالی بخورید

راهنمای محلی تفلیس - خینکالی

خینکالی (Khinkali) به کوفته‌های سنتی گرجستان گفته می‌شود. غذای گرجستان یک غذای خوش طعم و دلچسب است و هیچ چیزی بیش‌تر از خینکالی، گرجی نیست. با یک گروه محلی شام بخورید و آداب و معاشرت خوردن این کوفته‌های قارچ شکل گرد پر از گوشت را یاد بگیرید. باید از دست خود استفاده کنید، نه ظروف! آن‌ها را توسط ساقه پیچ خورده بگیرید و وارونه کنید. سپس روی آن فلفل بپاشید و سر بالشی آن را گاز بزنید. توجه کنید که به غیر از ساقه خمیر سفت، بقیه مواد را بخورید.

مهارت‌های خوردن خینکالی خود را در سورمونی (Sormoni) پر جنب و جوش بالا ببرید. این رستوران برای گروه‌ها فوق‌العاده است. شما می‌توانید از مهمان نوازی سنتی گرجی، موسیقی زنده و یک باغ در فضای باز جذاب که دارای کباب و آواز دلنشین طوطی‌های کوچک دراز دم است، لذت ببرید. غذاهای دلپذیر دیگر، از جمله پنیر خانگی، نان پنیری به نام خاچاپوری (Khachapuri)، نان پر از لوبیا به نام لبیانی (Lobiani) و همچنین همه انواع سنتی و محلی را امتحان کنید.

2. نوشیدنی‌های سنتی گرجستان را امتحان کنید

راهنمای محلی تفلیس - نوشیدنی‌های سنتی گرجستان

گرجستان دارای انواع نوشیدنی‌های متنوع سنتی است. این نوشیدنی‌های سنتی گرجستان به اندازه انواع فرانسوی یا ایتالیایی خود شناخته شده نیستند؛ اما، قدمت آن‌ها به 8000 سال قبل باز می‌گردد. روایت‌های خوش طعم آن‌ها را در 8000 Vintages بشنوید. یک کافه نوشیدنی و فروشگاهی که دارای طعم‌های ویژه‌ای برای انتخاب است. این مکان مناسب دورهمی‌های گروهی و محل دلنشین گپ و معاشرت است.

نوشیدنی سفید گرجی به رنگ کهربایی تیره است و به طور سنتی در یک ظرف سفالی به نام کاووری (Kvevri) تهیه می‌شود. در حالی که انواع قرمز آن جسورانه و دراماتیک هستند. به حس ششم خود اعتماد کنید. حتی می‌توانید تمام آن‌ها را نیز امتحان نمایید؛ اما فراموش نکنید که باید بگویید: «Gaumarjos»!

3. با یک حمام گرم گرجی سرزنده شوید

راهنمای محلی تفلیس - حمام گرم گرجی

حمام‌های آب گرم گرجی، بخش بزرگی از فرهنگ این کشور هستند. بر اساس افسانه‌های محلی، تفلیس هنگامی تاسیس شد که پرنده شاهین شاه Vakhtang Gorgasali پس از شیرجه زدن در یکی از چشمه‌های آب گوگرد فراوان در منطقه، می‌میرد. از این رو حس می‌شود که فرهنگ حمام بخشی جدایی ناپذیر از زندگی گرجستان است. هنگامی که آماده استراحت بعد از خستگی یک روز پر ماجرا بودید، یک ماساژ حرفه‌ای ضروری است.

یکی از گزینه‌هایتان، بخش سلامتی و زیبایی P’Auza کاخ بزرگ Metechi شرایتون است. این مکان برای پدیکور، مانیکور، ماساژ، استخرهای بانگ چاله و اتاق‌های بخار در فضایی شاداب استفاده می‌‌شود. برای یک تجربه متفاوت‌تر در گرجستان، حمام‌های گوگردی در منطقه باستانی آبانوتوبانی تفلیس قدیم، بی‌تردید سنتی‌ترین و عجیب‌ترین نوع خود هستند.

4. در تفلیس باستانی سیاحت کنید

راهنمای محلی تفلیس - تفلیس باستانی

تفلیس قدیمی به دلیل داشتن حمام‌ها و خانه‌های چوبی با رنگ پاستیلی، بسیار مشهور است. انقلاب گل سرخ سال 2003، دوران پس از اتحاد جماهیر شوروی گرجستان را آغاز کرد. از آن زمان تا کنون تفلیس همواره نگاهی رو به آینده داشته است. با این وجود، یک تور پیاده روی در تفلیس قدیم، روشی عالی برای کشف گذشته این شهر است. کاوش در یک محله جدید – به ویژه هنگامی که زبان انگلیسی زبان اصلی نیست – راهی مناسب برای استفاده از تفکر انتقادی و همکاری با یکدیگر در تورهای گروهی می‌باشد. تیم شما، افسون کوچه‌های باریک و تفریحی قدیمی تفلیس، حیاط‌های سرسبز با شکوه و خانه‌های چوبی جذاب با رنگ پاستلی همراه با با بالکن‌های مشبک کاری خواهد شد. حمام‌های قدیمی تفلیس که شبیه به مساجد هستند و کافه‌های زیبا نیز به همین ترتیب فرصت‌های عکاسی تیمی مناسبی را برای ثبت خاطره فراهم می‌کنند.

با تجربه تراموای هوایی در پارک ریک (Rike) دقیقا در کنار رودخانه متکوری (Mtkvari) تفلیس قدیم، از تماشای این مسیر با شکوه لذت ببرید. برای رسیدن به این مناطق، خیابان بتلیمی (Betlemi) قدیمی تفلیس را مستقیما تا قلعه ناریکالا (Narikala) در کوه متاتسمیندا (Mtatsminda) دنبال کنید. ساحل را از طریق زیپ لاین به پایین برگردید. این خط، قلعه را به باغ‌‎های گیاه شناسی ملی 300 ساله گرجستان متصل می‌کند. همچنین مناظری عالی از تفلیس قدیم به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

برای گسترش راهنمای محلی تفلیس، شما چه فعالیت‌ها و تجربه‌های دیگری را با ما و خوانندگان دینو به اشتراک می‌گذارید؟

منبع: Businessinsider

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی هلسینکی: 10 نکته برتر سفر به فنلاند و جاذبه های طبیعی آن

بیشتر بخوانید: 10 نکته عکاسی در سفر که برای گرفتن عکس بهتر باید بدانید

امتیاز: 4.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.