Young woman washing her face with cold water

وقتی شروع به شستن صورت خود فقط با آب می‌کنید چه اتفاقی برای پوستتان می‌افتد؟

شستن صورت فقط با آب چه چیزی را می‌تواند برای پوستمان رقم بزند؟ در پی داشتن پوستی درخشان، ممکن است در نهایت صدها محصول مراقبت از پوست بخریم. پاک کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها، ماسک‌ها، روغن‌ها – فرصت‌های زیادی برای جوان و شاداب به نظر رسیدن به ما می‌دهند. با این حال، وقتی کرمی که امید زیادی به آن بسته بودیم، پوست ما را کاملاً خراب می‌کند، بسیار ناامید می‌شویم. باور کنید یا نه، یک دوست قدیمی نادیده گرفته شده در تمام این مدت در دسترس ما بوده‌است – آب.

ما در دینو به شما می‌گوییم که چرا محصولات زیبایی بیشتر از همیشه منجر به درخشان شدن پوست نمی شوند.

فواید شستن صورت با آب:

1. پوستی شما صاف می‌شود

شوینده‌‌ها می‌توانند به معنای واقعی کلمه پوست شما را از روغن‌های طبیعی پاک کنند و پوست شما دچار خشکی و خارش می‌شود. اگر متوجه شدید که پوست شما سفت شده یا قرمز به نظر می‌رسد، می‌توانید پاک کننده خود را برای مدتی کنار بگذارید و فقط به آب بچسبید.

2. کمتر جوش می‌زنید

ممکن است فکر کنید پاک کننده‌ها به شما کمک می‌کنند چربی روی صورت خود را کم کنید، اما در واقع برعکس عمل می‌کنند. هنگامی که پوست شما کم آب می‌شود، به طور خودکار چربی بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه، پوست شما می‌شکند و منافذ شما بزرگ می‌شود. در مقابل، گفته می‌شود که آب سرد تولید سبوم (روغن) و التهاب را کاهش می‌دهد.

3. پوست شما جوان‌تر به نظر می‌رسد

شستن صورت با آب

آب سرد پوست شما را تقویت می‌کند و روند پیری آن را کند می‌کند. مطمئن شوید که از آب داغ استفاده نمی‌کنید زیرا می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و مشکلات بیشتری ایجاد کند. صابون‌ها و پاک کننده‌هایی که عموما قلیایی هستند (PH بین 9 تا 11) پوست شما را فرسایش می‌دهند و منجر به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شما می‌شوند در نهایت پوست شما دچار چین و چروک می‌شود.

4. دچار واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوید

آلرژی

پیدا کردن یک پاک کننده مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آلرژی ممکن است یک چالش واقعی باشد. برخی از پاک کننده‌ها می‌توانند باعث سوختگی شیمیایی و واکنش‌های آلرژیک شوند و ممکن است بلافاصله در پوست شما واکنشی ایجاد نکنند و در طول زمان این اتفاق بیفتد.

5. پوست شما دچار شکستگی می‌شود

آرایش و سایر محصولات زیبایی می‌تواند تاثیر منفی بر روی پوست شما داشته باشد و شرایط پوستی شما را تشدید کند. وقتی از ‌آب استفاده می‌کنید به پوست خود اجازه می‌دهید تا استراحت کند و بدون کمک از کرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها، کار خود را انجام دهد.

اگر صورت خود را نشویید چه اتفاقی می‌افتد؟

جوش زدن

نتیجه بستگی به نوع پوست شما دارد. اگر خشک باشد، متوجه خواهید شد که کدرتر می شود و اگر پوست شما چرب باشد، منافذ پوست شما مسدود می‌شود و به دلیل تجمع چربی، آکنه‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

بزرگترین اشتباهی که در زمینه مراقبت از پوست خود مرتکب شدید چه بوده‌است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.