جدایی جف بزوس و همسرش

چرا جدایی جف بزوس از همسرش او را به ثروتمندترین زن جهان تبدیل نمی‌کند؟

جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون و همسرش مکنزی بزوس، اعلام کرده‌اند که پس از 25 سال زندگی مشترک تصمیم به طلاق گرفته‌اند. اما چرا جدایی جف بزوس از مکنزی، او را به ثروتمندترین زن جهان تبدیل نمی‌کند؟

ماجرای جدایی جف بزوس و همسرش

جف بزوس پس از آنکه با مکنزی بزوس ازدواج کرد؛ شرکت آمازون را تأسیس کرد. براساس توافقی که این زوج طبق قوانین آمریکا یکدیگر داشته‎اند، همه دارایی‌هایی که آنها در طول زندگی زناشویی خود داشته‌اند، به‌صورت 50-50 تقسیم می‌شود. این بدان معناست که مکنزی بزوس حق این را دارد که نیمی از ثروتی که جف از آمازون کسب کرده است را به نام خود کند.

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان است که ارزش خالص دارایی او چیزی در حدود 150 میلیارد دلار برآورد شده است. این یعنی جدایی جف بزوس از همسرش، می‌تواند مکنزی بزوس را به ثروتمندترین زن جهان تبدیل کند. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

جدایی جف بزوس و همسرش

چرا مکنزی بزوس ثروتمندترین زن جهان نمی‌شود؟

مکنزی بزوس در روز 4 اپریل بیانیه‌ای در توئیتر منتشر کرد و در آن اعلام کرد که تمام دارایی‌هایی که از آن سهم می‌برد از جمله واشنگتن پست، Blue Origin و 75 درصد از سهام آمازون را به جف بخشیده است. او همچنین کنترل رأی بقیه سهم خود در آمازون را هم به همسر سابق داده است. ارزش سهام باقیمانده مکنزی در آمازون چیزی در حدود 35.7 میلیارد دلار خواهد شد.

بسته به اینکه مکنزی بزوس دقیقاً چقدر از ماجرای طلاق خود کسب کندف او می‎تواند به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل شود. اما اگر برای شما سوال است که چه کسانی در حال حاضر ثروتمندترین زنان جهان به حساب می‌آید، با استناد به نشریه فوربز 5 زن ثروتمند جهان، نفرات زیر می‌باشند.

  1. فرانسوار بتانکور می‌یر – 52.9 میلیارد دلار
  2. آلیس والتون – 45.4 میلیارد دلار
  3. ژاکلین مارس – 25.9 میلیارد دلار
  4. یانگ – هویان – 23.8 میلیارد دلار
  5. زوزانه کلاتن – 20.8 میلیارد دلار

نقش مکنزی بزوس در آمازون به ریشه‌های اصلی این شرکت بازمی‌گردد. او یکی از اولین کارکنان آمازون بوده است و با همراهی همسرش نقش پررنگی در شکوفایی این کمپانی داشته است.

امتیاز: 4.2 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.