اولین ماهواره اینترنتی آمازون

اولین ماهواره اینترنتی آمازون در اواخر سال 2022 پرتاب خواهد شد

پروژه کویپر (Kuiper) برنامه آمازون برای ایجاد شبکه‌ای متشکل از 3236 ماهواره در مدار پایین زمین برای ارائه اینترنت پرسرعت به تمام نقاط جهان است. برای اجرای این پروژه نیز اولین ماهواره اینترنتی آمازون در اواخر سال 2022 پرتاب خواهد شد. در ادامه با جزییات بیشتر همراه دینو باشید.

اولین ماهواره اینترنتی آمازون

اولین ماهواره اینترنتی آمازون

شرکت آمازون روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد اولین ماهواره اینترنتی از پروژه کویپر خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 به فضا پرتاب کند. این غول فناوری درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال برای پرتاب و راه اندازی دو نمونه اولیه از ماهواره‌های خود به نام‌های KuiperSat-1 و KuiperSat-2 ارسال کرد. آمازون می‌گوید این ماهواره‌ها با سیستم پرتاب ABL Space در موشک RS1 خود پرتاب خواهند شد. «راجیو بادیل» (Rajeev Badyal)، معاون رئیس آمازون در بیانیه‌ای درباره اولین ماهواره اینترنتی آمازون گفت

ما به زودی آماده خواهیم بود تا عملکرد ماهواره‌های خود را در فضا را ببینیم. هیچ جایگزینی برای آزمایش در مدار وجود ندارد و ما انتظار داریم با توجه به پیچیدگی و خطر عملیات در چنین محیط چالش برانگیزی، چیزهای زیادی یاد بگیریم.

FCC سال گذشته مجوز سیستم آمازون را صادر کرد که این شرکت می‌گوید قصد دارد بیش از 10 میلیارد دلار در کویپر سرمایه گذاری کند. خدمات اولیه از کویپر قرار است زمانی آغاز شود که آمازون 578 ماهواره در مدار داشته باشد. آمازون هفته گذشته اعلام کرد که با Verizon همکاری می‌کند تا با این غول مخابراتی در زمینه رقابتی فزاینده اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای همکاری کند.

کویپر آماده است تا با شبکه Starlink اسپیس ایکس که دورترین شبکه در آخرین نسل از سیستم‌های ماهواره‌ای پهنای باند است، وارد رقابت شود. شبکه‌های مختلف دیگری در مراحل مختلف توسعه هستند، از جمله شبکه‌های OneWeb متعلق به بریتانیا، پشتیبانی BlackRock از Astranis، مشارکت لاکهید مارتین با استارت‌آپ Omnispace و اپراتور ماهواره‌ای کانادایی Telesat’s Lightspeed. تیم Project Kuiper در آمازون که اکنون بیش از 750 نفر عضو دارد، انتظار می‌رود در سال آینده صدها نفر دیگر نیز برای پروژه خود استخدام کند.

نمونه اولیه ماهواره‌ها

راه اندازی و آزمایش KuiperSat-1 و KuiperSat-2 در یک سال آینده، یکی از نقاط عطف بزرگ بعدی در توسعه سیستم آمازون است. این جفت ماهواره برای آزمایش زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه آمازون در نظر گرفته شده‌اند و به ایستگاه‌های زمینی این شرکت مستقر در تگزاس، آمریکای جنوبی، آسیا و اقیانوسیه متصل می‌شوند. آمازون در گزارشی گفت:

KuiperSat-1 و KuiperSat-2 شامل بسیاری از فناوری‌ها و زیرسیستم‌هایی خواهند بود که نسخه تولیدی طراحی ماهواره‌ای ما را تامین می‌کنند. آرایه فازی و آنتن‌های سهموی، سیستم‌های نیرو و نیروی محرکه، مودم‌های طراحی شده سفارشی و موارد دیگر از جمله این فناوری‌های جدید هستند.

معامله دوم آمازون با سازندگان موشک

آمازون قصد دارد ماهواره‌ها را در پرتاب‌های جداگانه ABL ارسال کند که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند خواهند شد. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا و مجتمع فضایی اقیانوس آرام در آلاسکا عملیات پرتاب خود را اجرایی کند و کیپ کاناورال را به سومین مکان پرتاب برنامه ریزی شده خود تا به امروز تبدیل کند. ABL هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد از کدام مجموعه پرتاب در فلوریدا استفاده کند.

«هری اوهانلی» (Harry O’Hanley)، مدیرعامل ABL در بیانیه‌ای اعلام کرده که آمازون نقش محوری در نسل بعدی زیرساخت‌های فضایی خواهد داشت و آن‌ها مفتخر هستند که به عنوان شریک پروژه کویپر انتخاب شده‌اند. قرارداد با ABL دومین قراردادی است که آمازون با ارائه‌دهنده این خدمات امضا می‌کند. این شرکت در اوایل سال جاری با United Launch Alliance برای 9 پرتاب کویپر قرارداد بسته است.

نظر شما درباره اولین ماهواره اینترنتی آمازون و پرتاب آن به فضا چیست؟ آیا این برنامه موفقیت آمیز خواهد بود؟ مشکلات آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمندتان را با ما و همراهان خوب دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: NBC News

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.