کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413

کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 تک نفره با طراحی آینده گرایانه

طراحی مفهومی خودروی فراری (Ferrari F413) با هدف ارتقای افراطی جذابیت ظاهری، نمای یک وسیله نقلیه مستقل از آینده را به مخاطب القا می‌کند. در ادامه با همراهی دینو درباره کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 تک نفره با طراحی آینده گرایانه خود بیشتر بخوانید.

کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413

کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 تک نفره با طراحی آینده گرایانه

کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 توسط «شین بکسلی» (Shane Baxley) به عنوان یک تمرین برجسته با هدف ارتقای اغراق آمیز زیبایی شناسی ظاهری فراری طراحی شده است. این طرح رادیکال شبیه به ایده‌هایی از آینده و نمونه‌ای از خودروهای احتمالی سال 2051 بوده و با طراحی بدنه منحصر به فرد خود، دارای یک کابین خلبان تک نفره است. ظاهر فراری F413 به نوعی است که به نظر می‌رسد با چهار چرخ خود در هوا شناور باشد. بکسلی درباره طراحی خود می‌گوید که هدف اصلی او کاوش برای خلق فرم‌ها و تکه‌های چندگانه‌ای بود که با اتصال به یکدیگر، یک طرح واحد از خودرویی کامل را ارائه کنند. او برای رسیدن به هدف خود، یک زبان طراحی روان را انتخاب کرده تا فرم‌ها را به یکدیگر متصل کند و حجم نهایی، تشکیل یک مفهوم یکپارچه را بدهد.

در حالی که در نگاه اول این طراحی بسیار شبیه به مک لارن است؛ اما، F413 هنوز هم یک فراری اصیل است و تمام ویژگی‌های آن را حفظ کرده است. با این حال هیچ کس از آینده بشر اطلاعی ندارد و نمی‌تواند بگوید زبان طراحی این گاو خشمگین در سی سال آینده چگونه خواهد بود! در ادامه تصاویری از این طراحی خارق العاده را تماشا می‌کنید:

کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 - دید پرنده
نمای اصلی
نمای کناری
کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 - نمای پشتی
خودروی الکتریکی فراری F413
ظرافت فرمان و شاسی کنترل فراری F413
طراحی بی‌نظیر صندلی فراری F413
نمای داخلی فراری F413
نمایش طراحی جدید مفهومی فراری

جزییات طراحی فراری F413

در طراحی این کانسپت آینده گرایانه، پنل‌های متعددی از قسمت‌های مختلف خودرو در کنار هم قرار می‌گیرند و یک هایپرکار بزرگ را شکل می‌دهند. همه چیز روی یک شاسی فیبر کربنی پیاده می‌شود تا خودرو را سبک و چابک نگه دارد. کابین راننده تک نفره به عنوان یک بخش مستقل در ظاهر این خودرو خودنمایی می‌کند و در نگاه اول، این تصور را به شما می‌دهد که از بدنه اصلی اتومبیل جدا شده است. بکسلی اشاره می‌کند که این کابین حبابی شکل به نوعی طراحی شده که با چرخاندن خودرو به چپ یا راست، بچرخد و هنگام رانندگی در شما هیجان بیشتری ایجاد کند. همچنین بال‌های جانبی واقع در پشت کابین راننده به هدایت جریان هوا هنگام حرکت خودرو کمک می‌کند و گلگیرهای عقب نیز به صورت نیمه جداگانه روی بدنه اصلی سوار می‌شوند.

نکته جالب توجه این است که فضای داخلی این خودرو نیز به اندازه ویژگی‌های ظاهری برجسته آن، خیره کننده طراحی شده و شما ظرافت یک فراری بی‌نظیر را در آن مشاهده می‌کنید. پنل هدایت خودرو نه تنها به صورت همزمان عملکرد داشبور را دارد و سرعت، دور موتور و جزئیات موتور را نشان می‌دهد؛ بلکه، به شما امکان می‌دهد بین 3 حالت رانندگی Track ، Wet و Pazzo یکی را انتخاب کنید. طبیعی است که چنین کانسپت عجیبی دارای پیشرانه الکتریکی باشد چرا که برای آینده بشر و سازگار بار تکنولوژی‌های برجسته طراحی شده است. نظر شما درباره کانسپت هایپرکار الکتریکی فراری F413 تک نفره با طراحی آینده گرایانه خود چیست؟ آیا این ایده را برای طرح‌های بعدی فراری موفق می‌دانید؟ نظراتتان را برای ما بنویسید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.