کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

نقاشی‌درمانی و کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان و تاثیرش بر روی افراد

چندی است کتاب رنگ آمیزی دیگر به کودکان اختصاص ندارد و مدتی است که طرفداران زیادی در میان بزرگسالان پیدا کرده‌ است. در حالی که محققان چند سالی است بر فواید این کتاب‌ها بر روی سلامت روح و روان افراد تاکید دارند و دیگر صرفا بعنوان سرگرمی به این موضوع نمی‌پردازند، بلکه از رنگ‌آمیزی بزرگسالان بعنوان نوعی مدیتیشن قلمداد کرده و آنها را به انجام این کار تشویق می‌کنند.

در سال 1925 نولان لوئـیس به عنوان یک تحـلـیل‌‌گر روان، استفاده از نقاشی آزاد را برای تحلیل رفتار بزرگسالان آغاز کرد و این شاخهٔ تازه تأسیس به‌سرعت به عنوان یک پارامتر اساسی جای مناسب خود را بدست آورد. هدف نقاشی‌درمانی فراهم آوردن فرصتی برای افراد بود تا از طریق رنگ‌ها و خطوط احساسات، عواطف، نیازها و حتی دانسته‌های خود را آزادانه و به نحوی که مایل‌اند بیان کنند. نقاشی و سایر هنرها مانند پلی میان دنیای درون و واقعیت‌‌های بیرونی قرار می‌گیرند و تصویر مانند یک میانجی در فاصله این دو عمل کرده و جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه، گذشته، حال و آیندهٔ فرد را بازگو می‌کند.

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

نخستین کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان در سال 2012 و 2013 میلادی وارد بازار شدند و استفاده از این کتاب‌ها به جهت آرام نمودن درگیری‌های ذهنی، تقویت خودآگاهی، مدیریت رفتاری، کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به‌نفس از سمت محققان توصیه می‌شود.

کتاب رنگ آمیزی با طرح‌های ماندالا و تاریخچه و کاربرد آن

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

در این کتاب‌ها بیشتر طرح‌های ماندالا به چشم میخورد که در ادامه به شرح کوتاهی در مورد این طرح و مبدا پیدایش آن خواهیم پرداخت:

ماندالا جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به‌کار می‌رود. اصل ماندالا از دین هندو است ولی در آیین بودا هم کاربرد زیادی پیدا کرده است. ماندالاها دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو در درون انسان هستند. مرکز دایره جدول ماندالا برای تمرکز در حین مراقبه دینی بکار می‌رود. اشکال متقارن هندسی ماندالا که نقش و نگار‌ها، ریزه‌کاری‌ها، نمادها و اشکال زیادی در آن جا گرفته است، همه در نهایت به سوی مرکز رفته و مرکز شکل اصولا محل تمرکز و تداخل اشکال است. البته گستره کاربرد ماندالا بسیار وسیع‌تر از آیین‌های یاد شده است. مثلاً در معماری فرهنگ‌های اسلامی و مسیحی هم طرح‌های ماندالا دیده می‌شود.

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

شما هم می‌توانید یکی از هزاران تصاویر ماندلا یا کتاب رنگ آمیزی بزگسالان را تهیه کرده و با چند عدد ماژیک، روانویس‌های نوک نمدی، مداد رنگی یا پاستیل رنگی شروع به رنگ‌آمیزی کنید تا متوجه جادوی نقاشی در آرامش بخشی و تمرکز شوید.

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar مهدی گفت:

    خیلی خوبه به ادم حس ارام میشه و به نظرم ارزش داره

  2. Avatar sarah گفت:

    عالیه من یکی از این کتابا دارم.خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.