حرکت کششی

آموزش چند حرکت کششی ساده برای جلوگیری از خستگی و آسیب‌دیدگی بدن در محل کار

مردم در مشاغل مختلف معمولاً نیمی از روز خود را به صندلی چسبیده‌اند و مشغول کار هستند. درحالی‌که نشستن طولانی‌مدت به بدن آسیب خواهد رساند. در افراد شاغل یا افراد عادی که نیمی از روز را می‌نشینند، باید زمانی را به ورزش یا حرکات کششی بپردازند. در این مطلب سعی داریم تا چند حرکت کششی ساده را در اختیارتان قرار دهیم تا در دفتر یا اتاق کارتان این حرکات ساده را به‌صورت روزانه انجام دهید و از بروز هرگونه آسیب جلوگیری نمایید.

آموزش چند حرکت کششی ساده مناسب برای محل کار

برای شروع از صندلی خود بلند شوید، دستتان را بر روی میز یا صندلی قرار دهید و زانوها را تا نیمه خم کرده و بلند شوید. درنهایت این حرکت را 10 بار به‌طور متوالی تکرار نمایید.

حرکت کششی1

سپس بر روی صندلی خود بنشینید و دست مخالف را بر روی زانوی مخالف قرار دهید. سپس کمر خود را به سمت دیگر بکشید و کمرتان را 30 ثانیه در آن وضعیت نگه‌دارید. این حرکت کششی را تا حدی انجام دهید که درد در ناحیه کمر و ستون فقرات حس نشود درنتیجه باید بسیار آرام آن را انجام دهید و برای دست و پای دیگر نیز این حرکت را تکرار نمایید.

حرکت کششی 2

می‌توانید از یک بطری استفاده نمایید و بازوهایتان را بازو و بسته کنید. این حرکت را برای دست دیگر خود نیز انجام دهید تا خستگی از ناحیه دست خارج شود.

حرکت کششی 3

حرکت کششی دیگری که برایتان بسیار مناسب خواهد بود این است که، پای جلوی خود را از زانو خم‌کنید و پای دیگرتان را به سمت عقب صاف بکشید، سپس دست مخالف را به سمت بالا ببرید. این حرکت کششی برای باز شدن عضلات پا و باسن بسیار مناسب است.

حرکت کششی 4

حرکت کششی جالب بعدی این است که درحالی‌که بر روی لبه‌ی صندلی نشسته‌اید و با تکیه به بازوها می‌توانید دو زانو را به‌صورت همزمان به سمت شکم جمع کنید و چند ثانیه در این حالت بایستید. این حرکت را چندین بار تکرار نماید تا عضلات قسمت‌های مختلف پا و شکم از حالت گرفتگی خارج شوند.

حرکت کششی 5

یک صندلی در پشت خود قرار دهید و در لبه‌ی صندلی حرکت بشین پاشو را به‌آرامی تکرار نمایید و دقت کنید زانوها بیش از زاویه‌ی 90 درجه در این حرکت خم نشوند تا به‌ زانوها فشار نیاید. البته این حرکت برای افرادی که از مشکلات زانو رنج می‌برد مناسب نخواهد بود اما حرکت مناسبی برای ماهیچه‌های باسن است.

حرکت کششی 6

به دیوار تکیه کنید و پاها را در زاویه‌ی نشستن قرار دهید. به مدت چند ثانیه تا قبل از لرزیدن پاها در این حالت باقی بمانید و چند بار دیگر این ورزش را تکرار کنید.

حرکت کششی 6

در پشت صندلی بایستید و دست راست خود را به سمت بالا و پای مخالف را به سمت پایین بکشید و درنهایت این حرکت را برای دست مخالف نیز تکرار کنید. باید هر بار 30 ثانیه این حرکت کششی را برای دست‌ها انجام دهید.

حرکت کششی 7

درحالی‌که نشسته‌اید دست‌هایتان را به طرفین بکشید و آن‌ها را به بالا و پایین حرکت دهید. سپس این حرکت را به‌صورت دایره‌ای تکرار کنید و با دست‌هایتان در طرفین دایره بکشید. این حرکات را 20 بار تکرار کنید و درنهایت این حرکت دست را در سمت جلو انجام دهید و در آخر دست‌ها را به سمت بالا بکشید.

حرکت کششی 8

در جلو میز قرار بگیرید و با کمک دست‌ها و تکیه به میز بر روی انگشتان پا به مدت 15 ثانیه بایستید و این کار را چندین بار تکرار نمایید.

حرکت کششی 9

تاثیر این چند حرکت کششی

همان‌طور که مشاهده کردید این حرکات بسیار ساده، باعث تنظیم افزایش ضربان قلب و گردش خون خواهند شد و عضلات مختلف بدن را باز می‌کنند. درواقع با انجام چند نرمش ساده می‌توانید از بیماری های عضلانی و استخوانی جلوگیری کنید و گرفتگی‌های بدن را برطرف نمایید. توصیه می‌کنیم که حتماً در دفتر کارتان‌ به مدت 5 دقیقه کار را کنار بگذارید و برای سلامتی جسمتان این حرکات ساده را به‌صورت روزمره انجام دهید.

امتیاز: 4.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.