دانشمندان دریافتند که تعداد گام روزانه برای طول عمر بیشتر 10000 قدم نیست

بسیاری از ما بر این باور هستیم که یک زندگی طولانی و سالم با 10000 گام روازنه آغاز می‌شود و برای کسانی که سبک زندگی بی‌تحرک‌تری دارند، این هدفی است که حفظ آن نیازمند تلاش است. با تجزیه و تحلیل داده‌های ده‌ها هزار نفر در چهار قاره، تیمی از محققان اکنون به رقم کمتری دست یافته‌اند: بسته به سن شما، تعداد گام روزانه مناسب نزدیک‌ به 6000 قدم است.

تعداد گام روزانه

انسان‌ها اساساً برای حرکت ساخته شده‌اند. تکامل، فیزیولوژی ما را برای راه رفتن در مسافت‌های طولانی بهبود بخشیده‌است و تقریباً هر نوع قدم زدن در برنامه شلوغ زندگی، به ما کمک می‌کند زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتری داشته باشیم.

چرا 10000 قدم؟

نیم قرن پیش، شرکت ابزار و ساعت یاماسا در ژاپن با تولید گام شماری که آن را “Manpo-kei” می‌نامید – کلمه‌ای که به 10000 گام ترجمه می‌شود، به دنبال درآمدهایی از بازی‌های المپیک 1964 توکیو بود.

چرا 10000؟ در این بازاریابی قدیمی، این یک عدد خوب و گرد به نظر می‌رسد که برای رسیدن به هدف به اندازه کافی دشوار است، اما آنقدر قابل دستیابی است که ارزش تلاش را داشته باشد در عین حال  چیزی که در آن وجود ندارد پشتوانه علمی است!

تیمی تحقیقاتی بعد از بررسی بیش از 2000 فرد میانسال در سراسر ایالات متحده دریافتند که انجام حداقل 7000 قدم در روز شانس مرگ زودرس را 50 تا 70 درصد کاهش می‌دهد. آخرین متاآنالیز آنها شامل اطلاعات جمع آوری‌شده از تعداد گام روزانه 47471 بزرگسال از آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی بود. آنها دریافتند 25 درصد از بزرگسالانی که هر روز بیشترین قدم را برمی‌دارند، 40 تا 53 درصد احتمال مرگ کمتری دارند. برای بزرگسالان 60 ساله و بالاتر، این خطر کاهش یافته در حدود 6000 تا 8000 قدم در روز بود.

این مطالعه نشان داد آنهایی که جوان‌تر هستند بهتر می‌توانند راه بروند، اما شواهدی وجود نداشت که لزوماً با راه رفتن بیش از 8000 تا 10000 قدم در روز عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نیم ساعت فعالیت در روز می‌تواند برای ما که زیاد می‌نشینیم، بسیار مفید باشد و انجام برخی تمرینات قدرتی در سنین بالا می‌تواند کمک کند که مغز، قلب و استخوان‌های ما سالم و قوی بمانند. اما اگر فعالیت ورزشی ندارید، قرار دادن حداقل 6000 تا 8000 قدم در روتین روزانه قبل از خواب خود، می‌تواند گامی بسیار آسان‌تر به سمت زندگی طولانی‌تر باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.