نکاتی برای از بین بردن و درمان جوش‌ های بعد اصلاح آقایان

جوش های بعد از اصلاح، موهای رشد کرده و زیرپوستی هستند که پس از اصلاح به وجود می‌آید. موهای رشد کرده زمانی به وجود می‌آید که موها به سمت داخل پوست رشد می‌کنند نه به سمت بالا و خارج پوست. پس از اصلاح، اپیلاسیون یا کندن مو، ممکن است موها فر شوند و به سمت داخل بچرخند و همانطور که سلول‌های جدید پوست روی مو رشد می‌کنند، این مو به دام افتاده و باعث ایجاد برآمدگی روی پوست می‌شود.

برای درمان این برآمدگی‌ها می‌توانید از یک روش جایگزین به جای تیغ استفاده کنید و استفاده موضعی از اسید سالیسیلیک، رتینوئیدها یا آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

نکاتی برای جوش های بعد از اصلاح:

جوش های بعد از اصلاح

اصلاح نکنید

تنها راه مطمئن برای جلوگیری از جوش های بعد از اصلاح، اصلاح نکردن است. می‌توانید به جای استفاده از تیغ از لیزر یا کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

از اسید سالیسیلیک استفاده کنید

اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی است که منافذ پوست را باز می‌کند، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و التهاب را درمان می‌کند.

اسید سالیسیلیک همچنین می‌تواند به درمان آکنه کمک کند، بنابراین ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که هم آکنه دارند و هم برآمدگی‌های بعد از اصلاح.

محصولات مختلفی حاوی اسید سالیسیلیک هستند مانند:

  • پاک کننده‌ها
  • تونرها
  • لوسیون‌ها

اسید گلیکولیک را امتحان کنید

مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک با از بین بردن سلول‌های قدیمی از سطح پوست، به لایه برداری پوست کمک می‌کند. اسید گلیکولیک باعث کاهش موهای زیرپوستی می‌شود. این کار روند لایه برداری طبیعی پوست را سرعت می‌بخشد و ظاهری صاف‌تر به پوست بدهد.

از اسکراب‌ها با احتیاط استفاده کنید

گاهی اوقات اسکراب می‌تواند سلول‌های مرده پوست را که منافذ را مسدود می‌کنند و موها را درون آن محبوس نگه می‌دارند، از بین ببرد. این نوع از اسکراب‌های مراقبت از پوست می‌تواند حاوی شکر، نمک، میوه یا دانه‌های ریز باشد. با این حال بعضی از اسکراب‌ها ممکن است پوست حساس را تحریک کنند.

از یک دستمال گرم استفاده کنید

استفاده از یک پارچه گرم و مرطوب روی پوست می‌تواند به نرم شدن پوست و بیرون کشیدن موهای زیرپوستی کمک کند مخصوصا اگر روی آن را به آرامی مسواک یا برس بکشید.

می‌توانید از درمان دارویی کمک بگیرید

پزشک یا داروساز ممکن است کرم، سرم و پاک کننده‌های بدون نسخه (OTC) حاوی استروئید یا آنتی بیوتیک را برای کاهش التهاب و عفونت توصیه کند.

نکاتی برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح آقایان:

  • فقط زمانی که پوست خیلی مرطوب است، مثلا در زمان حمام کردن یا بلافاصله بعد از حمام، اصلاح کنید. همچنین قبل از اصلاح یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 5 دقیقه روی ناحیه موردنظرتان قرار دهید.
  • از یک کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید و 1 تا 2 دقیقه قبل از اصلاح روی ناحیه موردنظرتان بمالید
  • از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد تحریک کننده که می‌تواند التهاب را بدتر کند، خودداری کنید
  • سعی کنید موهایتان را همیشه به اندازه 0.5 تا 3 میلی متر بگذارید و صفر نتراشید
  • به آرامی و در جهت رشد مو اصلاح کنید

نکات مراقبت از پوست پس از اصلاح:

  • باقی مانده کرم موبر را با آب گرم بشویید تا تحریک پوست را کم کنید
  • یک کمپرس خنک به مدت 5 دقیقه روی پوست قرار دهید
  • تیغ را تمیز و خشک کنید و در جای خشک نگهداری کنید
خلاصه

برآمدگی‌های بعد از اصلاح معمولاً مشکلات جدی برای پوستتان به وجود نمی‌آورد با این حال ظاهر آن می‌تواند آزاردهنده باشد و بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. اگر درمان‌های خانگی مؤثر نبودند حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.