خشایار الوند

خشایار الوند نویسنده مجموعه‌های طنز “قهوه تلخ”، “مرد هزار چهره” و “پایتخت” درگذشت

خشایار الوند یکی از نویسندگان و فیلمنامه‌نویس کشورمان که سابقه نویسندگی در مجوعه‌های طنز معروفی مانند “قهوه تلخ”، “مرد هزار چهره” و “پایتخت” را داشت، متاسفانه صبح امروز درگذشت.

سکته قلبی دلیل درگذشت خشایار الوند

صبح امروز برزو ارجمند یکی از بازیگران کشور خبر درگذشت خشایار الوند را حساب اینستاگرام خود اعلام کرد. گفته شده است که این نویسنده 51 ساله کشور صبحگاه و بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال پایتخت در واکنش به خبر فوت خشایار الوند به خبرگزاری تسنیم گفته است:

مراسم تشییع خشایار الوند را بعد از پایان مراحل پزشکی قانونی اعلام می‌کنیم. ولی می‌دانم بعید است فردا انجام شود؛ نمی‌دانم با این عزایی که برای پایتختی‌ها آغاز شد چگونه از چند روز آینده کار شب عید را کلید بزنیم. الوند فقط یک نویسنده عادی نبود او راهبر و طراح بزرگی برای ساخت موقعیت‌های طنز رئال و باورپذیر بود.

زندگی حرفه‌ای خشایار الوند

خشایار الوند متولد سال 1346 و برادر کوچکتر سیروس الوند کارگردان معروف سینمای ایران است. خشایار فعالیت خود در سینما را از سال 63 و با کارهایی مانند برنامه‌ریز و دستیار کارگردانی آغاز کرد و پس از آن در سال 1380 فیلمانه “مزاحم” به کارگردانی سیروس الوند را نگارش کرد. دو سال بعد “برگ برنده” را نوشت و توانست نامی برای خود دست‌وپا کند.

سال 82 آغاز همکاری خشایار الوند با مهران مدیری و شبکه 3 بود. او یکی از نویسندگان مجموعه “نقطه‌چین” شد و بعد از آن در سریال‌های طنز معروف دیگر مهران مدیری مانند شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره (یک و دو)، قهوه تلخ، ویلای من، در حاشیه و شوخی کردم به عنوان نویسنده در تیم نویسندگان حضور داشت.

البته او به عنوان نویسنده در مجموعه‎‌های طنز دیگری مانند کمربندها را ببندیم (به کارگردانی مهدی مظلومی)، مسافران (رامبد جوان) و ساخت ایران نیز حضور داشت. باوجود فعالیت زیاد او در تلویزیون و سینما، اما در چند سال اخیر او با مجموعه پایتخت محبوبیت زیادی در دل ببیندگان برنامه‌های تلویزیونی پیدا کردند. خشایار الوند یکی از نویسندگان مجموعه پایتخت بود که در 4 فصل از 5 فصل پخش شده آن بوده است.

قسمت ویژه پایتخت برای نوروز

هفته گذشته در خبرها اعلام شد که به مناسب نوروز قسمت ویژه‌ای از این سریال پخش خواهد شد. خشایار الوند چند روز پیش اعلام کرده بود که متن فیلمنامه این کار آمده است و در این قسمت موقعیت‌هایی درنظر گرفته شده که ببینندگان قهقهه خواهند زد. حالا مشخص نیست که با این اتفاق ناگوار، آیا تیم پایتخت می‌تواند با موفقیت کار ساخت این قسمت ویژه را به پایان ببرد یا خیر.

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar blah گفت:

    RIP, may Heaven teach us submission to its will

  2. Avatar علیرضا گفت:

    سکته قبلی نوشتی
    ولی کلا مرسی از نظرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.