با 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2023 آشنا شوید

فرودگاه چانگی سنگاپور، بهشتی پر نور و سبز است که جایگاه خود را در صدر رتبه‌بندی سالانه فرودگاه های برتر جهان توسط Skytrax به دست آورده است. Skytrax، یک سایت بررسی و رتبه‌بندی خطوط هوایی و فرودگاهی مستقر در بریتانیا، فهرست خود را با نظرسنجی از مسافران از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که کل تجربه فرودگاهی خود را، از ورود تا خروج و همه چیز، رتبه‌بندی کنند.

فرودگاه برتر جهان

فرودگاه چانگی سنگاپور قبلاً برای هشت سال متوالی در صدر فهرست Skytrax قرار داشت، اما در سال‌های 2021 و 2022 به دلیل کاهش تعداد مسافران در طول همه‌گیری، چند پله سقوط کرد و فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه قطر، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

پیتر میلر از Skytrax به CNN Travel گفت: “فرودگاه چانگی سنگاپور همیشه مورد علاقه مسافران بوده است که البته در طول کووید-19 رتبه آن سقوط کرد.”

برخی از جذابیت‌های چانگی عبارتند از آبشار سرپوشیده با ارتفاع 40 متری (حدود 130 فوت)، باغ پروانه‌ها، سینمای IMAX و بیش از 280 فروشگاه خرده‌فروشی و غذاخوری است که برای وقت گذراندن در زمان استراحت بسیار عالی هستند.

میلر می‌گوید: “سنگاپور چانگی در درجه اول یک فرودگاه ترانزیت است و از نظر مشتریان، فرودگاه عملکرد خوبی دارد زیرا طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی را برای همه انواع مشتریان ارائه می‌دهد.”

فرودگاه بین‌المللی حمد که امسال مقام دوم را در فهرست Skytrax به دست آورد، همچنین امکاناتی را برای مسافران ترانزیت طراحی کرده است، از جمله تورهای شهری برای کسانی که بیش از هشت ساعت در انتظار پروازشان هستند.

فرودگاه های برتر دنیا کدام هستند؟

امسال، فرودگاه بین‌المللی توکیو(شماره سوم)، فرودگاه بین‌المللی اینچئون (شماره چهار) و فرودگاه شارل دوگل پاریس (شماره پنج)، پنج رتبه برتر سال 2023 Skytrax را به خود اختصاص دادند. این فرودگاه‌ها می‌توانند تجربه فرودگاهی شما را از چیزی که باید تحمل کرد، به چیزی لذت‌بخش ارتقا دهند.

جوایز فرودگاه جهانی Skytrax در مارس 2023 در نمایشگاه ترمینال مسافری آمستردام برگزار شد و جوایز نه تنها بهترین فرودگاه جهان در سال 2023، بلکه 10 فرودگاه برتر جهان را نیز مشخص کردند. جوایز فرودگاه جهانی توسط مشتریان در بزرگترین نظرسنجی سالانه رای‌گیری می‌شود. بنابراین، می‌توانید مطمئن باشید که این فرودگاه‌ها یک تجربه ترانزیت لذت‌بخش را برای مسافران همه کلاس‌ها ارائه می‌دهند.

1. چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی

فرودگاه چانگی سنگاپور که به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین مراکز مسافربری در آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود، جاذبه‌های منحصربه‌فردی مانند آبشار سرپوشیده، باغ پروانه‌ها، باغ نیلوفرهای آبی و فروشگاه‌های خرده فروشی و غذاخوری بسیاری دارد.

2. دوحه حمد

فرودگاه بین‌المللی حمد به‌ خاطر بعضی از بهترین خریدهای فرودگاهی خود، پاپ‌آپ‌های لوکس و گزینه‌های غذاخوری مثال زدنی خود شهرت دارد. همچنین به عنوان یکی از مجلل‌ترین و از نظر معماری مهم ترین طرح‌های مجتمع فرودگاهی در جهان توصیف شده است.

3. توکیو هاندا

شاید این فرودگاه شلوغ‌ترین فرودگاه ژاپن باشد اما فرودگاه بین المللی هاندا توکیو در عین حال یکی از تمیزترین فرودگاه‌های جهان است و تنها 30 دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد.

4. سئول اینچئون

فرودگاه بین المللی اینچئون بزرگترین فرودگاه کره جنوبی است. این فرودگاه برای امکانات عالی، راحتی مشتری، تمیزی، غذا و خرید معروف است.

5. پاریس CDG

فرودگاه پاریس

فرودگاه شارل دوگل پاریس که به نام سیاستمدار شارل دوگل نامگذاری شده است، خدمات سرگرمی و خرید فوق العاده‌ای را برای مسافران محیا می‌کند.

6. استانبول

فرودگاه استانبول ممکن است فقط یک ترمینال داشته باشد اما دارای انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها، منطقه خرید و یک سالن استراحت عالی است.

7. مونیخ

فرودگاه مونیخ دومین فرودگاه شلوغ آلمان است و بیش از 150 فروشگاه خرده فروشی و بیش از 50 غرفه غذاخوری دارد.

8. زوریخ

فرودگاه زوریخ که فقط 12 کیلومتر از مرکز شهر زوریخ فاصله دارد، شلوغ‌ترین مرکز فرودگاهی سوئیس است و دارای 40 بار، رستوران و کافه، حدود 60 فروشگاه داخلی و سالن‌های زیبایی است.

9. توکیو ناریتا

اولین برنامه راهنمای فرودگاهی صوتی در جهان، NariCo را می‌توانید در فرودگاه ناریتا توکیو پیدا کنید. در کنار ۸۸ گزینه غذاخوری، فروشگاه پوکیمون و امکانات بی‌نظیر دیگر.

10. باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید دارای آپشن‌های بازی برای کودکان، امکانات نگهداری چمدان، داروخانه، وای فای رایگان است.

نظرات خود را در مورد این فرودگاه های برتر با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.