ماجراجویی در غارهای یخی

از سوئیس تا سیبری: تجربه‌ای تکرارنشدنی با ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا

از سرمای کسل‌کننده زمستان خسته شده‌اید؟ ناسزا گفتن به هوای سرد و بی‌رحمانه این فصل بسیار راحت است. چرا از این فرصت برای ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا استفاده نمی‌کنید؟ از یک غار ساخته دست انسان در فرانسه گرفته تا آن‌هایی که کریستال‌های یخی بکر در سیبری دارند، همگی برای قدم گذاشتن در زمین‌های منجمد امپراطوری طبیعت، ارزشمندند. در ادامه با دینو در سفر به این امپراطوری‌ها همراه باشید.

ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا

برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده شوید. با هم به ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا می‌رویم:

1. پارک ملی Vatnajokull در Skaftafell ایسلند

ماجراجویی در غارهای یخی - 1. پارک ملی Vatnajokull در Skaftafell ایسلند

«واختنایوکوت» (Vatnajökull) بزرگ‌ترین کلاهک یخی در جنوب شرقی ایسلند، همچنین محل بزرگ‌ترین یخچال‌های طبیعی جهان به همراه غارهای یخی بی‌شماری است. به دلایل ایمنی، تنها راه بازدید از این منطقه، تورهای گروهی کوچکی هستند که از طریق اپراتورهای مستقل از قبل رزرو شده باشند. غارهای این منطقه همچنین به عنوان «غارهای کریستال» نیز شناخته می‌شوند.

ماجراجویی در غارهای یخی

ذوب شدن یخ در این منطقه می‌تواند شرایط خطرناکی را برای بازدیدکنندگان آن ایجاد کند. یک راهنمای تخصصی به همراه تجهیزات ایمنی مناسب از قبیل کلاه ایمنی، قلاب و یک تبر یخ، شما را به درون این غار می‌رساند. در داخل شما همان طور که لباس‌ها و چکمه‌هایتان را گرم می‌کنید، می‌توانید به تماشای نور طبیعی دیدنی محیط بنشینید و از آن لذت ببرید.

2. Eisriesenwelt در Werfen اتریش

ماجراجویی در غارهای یخی - 2. Eisriesenwelt در Werfen اتریش

در برنامه‌هایتان، ماه مه تا اکتبر خود را خالی کنید. آماده شوید تا حدود یک ساعت از وقتتان را در یکی از بزرگ‌ترین غارهای یخی پرپیچ و خم جهان و گذرگاه‌های یخی‌اش بگذرانید. از آن جایی که رسیدن به این غار، به طیف وسیعی از آمادگی جسمانی و تناسب اندام نیاز دارد، ماجراجویان حرفه‌ای می‌توانند با پیاده‌روی و سپس سوار شدن به یک تراموای برقی، به غار «آلپاین» (Alpine) برسند.

3. غار یخی Dobšinská در Dobšiná اسلواکی

ماجراجویی در غارهای یخی - 3. غار یخی Dobšinská در Dobšiná اسلواکی

این سایت از میراث جهانی یونسکو (بخشی از غارهای Aggtelek Karst و شبکه Slovak Karst) یک جاذبه گردشگری محبوب و بزرگ‌ترین غار یخی اسلواکی است. این غار فقط بخشی از سیستم بزرگ‌تری از غارها است که ده‌ها میلیون سال قدمت دارند. این غارهای بسیار قدیمی، در هر دو محیط گرمسیری و یخبندان تا به امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند. گفته می‌شود که بازدید از این غار یخی از دهه 1800 برای عموم آزاد بوده و می‌توان از ماه مه تا سپتامبر از آن بازدید کرد. به یاد داشته باشید که هنگام کاوش در تالار بزرگ و راهروهای آن، اشکال یخی  منحصر به فرد کشیده شده از کف تا سقف غار را در حافظه خود ذخیره کنید؛ مگر این که بخواهید برای عکاسی از آن‌ها هزینه بپردازید.

4. غرفه یخی Mittelallalin سوئیس

ماجراجویی در غارهای یخی - 4. غرفه یخی Mittelallalin سوئیس

انتهای یک تونل به همراه انعکاس فراوان نورها، در پایان به این شبکه از غارها ختم می‌شود که در ابعاد و اندازه، رقیب «آیزریسنولت» (Eisriesenwelt) در اتریش است. شاید حتی شگفت‌انگیزتر از سازه‌های یخی طبیعی در این جا، مجسمه‌های یخی باشند که در اطراف پراکنده‌اند. پس از بازدید خود می‌توانید در بالاترین رستوران چرخان جهان گرم شوید.

5. پارک ملی Los Glaciares آرژانتین

ماجراجویی در غارهای یخی - 5. پارک ملی Los Glaciares آرژانتین

این مکان و به ویژه یخچال «پریتو مورنو» (Perito Moreno) به عنوان میراث جهانی یونسکو در آند، به دلیل سهولت دسترسی و گزینه‌های متنوع برای گشت و گذار در اطراف، از جاذبه‌های محبوب گردشگری به حساب می‌آیند. از آن جایی که این هتل فقط دو ساعت با اتوبوس از El Calafate فاصله دارد، بسیاری از شرکت‌های مسافرتی برای بازدید از یخچال‌های طبیعی منطقه، تورهای گردشگری به همراه راهنمای مجرب به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. با این حال برای سرک کشیدن به قسمت‌های بکرتر این غارهای یخی در دریا، باید از تورهایی که قایق دارند استفاده کنید.

6. دریاچه بایکال روسیه

6. دریاچه بایکال روسیه

قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان به دلیل موقعیت دورافتاده سیبری، در فصل زمستان گردشگران زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. با این وجود برخی از گروه‌ها، مانند شرکت مسافرتی ماجراجویی بایکال، تورهایی را برای این میراث جهانی یونسکو، به همراه کاوش در غار یخی جزیره «اولخون» (Olkhon) به عنوان بزرگ‌ترین جزیره دریاچه، ترتیب داده‌اند. رسیدن به غارها به خودی خود یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است؛ چرا که شامل یک سفر چند روزه با مسافت بیش از 200 مایل از شهر «ایرکوتسک» (Irkutsk) با نزدیک‌ترین فرودگاه و ایستگاه قطار و عبور از دریاچه بایکال یخ‌زده می‌باشد. همچنین فرصتی برای تجربه زندگی روستای سیبری با ماندن در کلبه‌های کنده‌ای، گرم شدن در سونا و غذا خوردن با خانواده‌های محلی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

7. دریای یخ Chamonix فرانسه

7. دریای یخ Chamonix فرانسه

یک مسیر نیم ساعته با قطار، تراموای برقی و 400 قدم رو به پایین، به این غار منتهی می‌شود. جایی که پر است از مجسمه‌های یخی، نورهای رنگی در حال تغییرو تصویری از زندگی کوهستانی قرن نوزدهم. بر خلاف سایر غارهای یخی موجود در لیست ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا، یک مورد از یخچال‌های طبیعی Mer De Glace در واقع ساخته شده توسط انسان است. این یخچال، در ابتدا در سال 1946 با ضربه زدن به یخ، حک شده است که به دلیل تغییر وضعیت آن باید مجددا بازسازی شود. خوشبختانه برای افراد علاقه‌مند، اکنون ماشین‌آلات مناسب برای بازآفرینی غار وجود دارد.

8. غارهای یخی کوه Erebus قطب جنوب

8. غارهای یخی کوه Erebus قطب جنوب

غارهای یخی به خودی خود خارق‌العاده هستند. آن چه که جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند، این است که با بخار ناشی از آتشفشان فعال کوه اربوس ایجاد شده‌اند. این گاز طبیعی دمای غارها را در 32 درجه حفظ می‌کند. نتیجه چنین شرایطی، یک زمین یخ‌زده رویایی است. هوای گرم به طور مداوم جریان دارد و مرتبا فرم یخ‌ها را تغییر می‌دهد. متاسفانه تنها راه بازدید از آن‌ها، این است که عضوی از یک تیم تحقیقاتی باشید. خوشبختانه برخی از خبرنگاران شجاع موفق شده‌اند تصاویر بی‌نظیری از این پدیده نادر ثبت کنند.

9. جزایر Apostle ویسکانسین

9. جزایر Apostle ویسکانسین

برای ماجراجویی در این منطقه، در صورت آرام بودن آب می‌توانید این غارهای یخی دریایی را در کنار دریاچه «سوپریور» (Superior) به وسیله کایاک کشف کنید. شما حتی می‌توانید در موارد نادر مانند پدیده گرداب قطبی زمستان گذشته که دریاچه منجمد می‌شود، روی آن قدم بزنید. توجه داشته باشید که قبل از این کار همیشه اول شرایط را از طریق سرویس ملی پارک‌ها بررسی کنید.

آیا شما نیز برای گذراندن زمستان، تجربه‌ای تکرارنشدنی با ماجراجویی در غارهای یخی باورنکردنی دنیا را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CN Traveler

بیشتر بخوانید: معرفی بلندترین کوه‌ها و مرتفع‌ترین نقاط روی زمین (لیست بلندترین کوه‌های جهان)

بیشتر بخوانید: وقوع عصر یخبندان کوچک تا 30 سال آینده و کاهش دما به زیر -50 درجه سانتیگراد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.