مشکلات قلبی در بیماران کووید تا 12 ماه پس از عفونت افزایش می‌یابد

تجزیه و تحلیل گسترده سوابق پزشکی نشان داده است که مشکلات قلبی در بیماران بهبود یافته کووید تا یک سال پس از عفونت حاد افزایش می‌یابد. یافته‌های جدید که در Nature Medicine  منتشر شده‌است، نشان می‌دهد که در نجات یافتگان کووید-19، 55 درصد بیشتر احتمال دارد پس از بهبودی، یک رویداد قلبی عروقی را تجربه کنند.

زیاد العالی، نویسنده ارشد این مطالعه جدید از دانشگاه واشنگتن توضیح داد:

آنچه ما می‌بینیم خوب نیست. COVID-19 می‌تواند منجر به عوارض جدی قلبی عروقی و مرگ شود. قلب پس از آسیب قلبی به راحتی بازسازی یا ترمیم نمی‌شود. این‌ها بیماری‌هایی هستند که برای یک عمر افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
مشکلات قلبی در کووید

عوارض قلبی-عروقی کووید:

محققان سوابق پزشکی کهنه سربازان ایالات متحده را بررسی کردند و حدود 150000 مورد مثبت COVID-19 را تجزیه و تحلیل کردند و پیامدهای قلبی عروقی در 12 ماه پس از بیماری حاد در پنج میلیون بیمار مقایسه شد. در دوره‌ای که عفونت اولیه شروع می‌شود تا یک سال بعد، بیماران مبتلا به کووید 72 درصد بیشتر از بیمارانی که عفونت SARS-CoV-2 نداشتند، در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر بودند. آنها همچنین 52 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی و 63 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی بودند.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که بیماران COVID-19 در یک سال بعد از بیماری حاد خود، 55 درصد بیشترعوارض جانبی قلبی عروقی را تجربه کردند. این عوارض جانبی شامل اختلالات عروق مغزی مانند سکته مغزی، بیماری قلبی ایسکمیک و غیر ایسکمیک، پریکاردیت، میوکاردیت و نارسایی قلبی بود.

همچنین خطر مشکلات قلبی عروقی در افرادی که از قبل بیماری قلبی داشتند و افرادی که با کووید شدیدتری درگیر بودند، بیشتر بود. این مطالعه همچنین نشان داد که کووید خطر ابتلا به مشکلات قلبی را در همه گروه‌های سنی افزایش می‌دهد.

نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید:

افرادی که هرگز هیچ مشک قلبی نداشته‌اند، پس از کووید-19 دچار مشکلات قلبی می‌شوند. افراد جوان و مسن; زن و مرد; سیاه پوستان، سفیدپوستان و همه نژادها; افراد چاق و لاغر; افراد مبتلا به دیابت و افراد بدون دیابت؛ افراد مبتلا به بیماری قلبی و بدون بیماری قلبی; افراد مبتلا به عفونت خفیف کووید و آنهایی که مبتلا به کووید شدیدتر هستند، همه در معرض خطر مشکلات قلبی قرار دارند.

اینکه چرا عفونت SARS-CoV-2 خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد افزایش می‌دهد، هنوز مشخص نیست.

او می‌گوید: “احتمالاً واکسیناسیون خطرات قلبی عروقی مرتبط با COVID-19 را کاهش می‌دهد. اما، درک اینکه واکسن‌ها دقیقاً چه میزان از ما در برابر این پیامد‌ها محافظت می‌کنند، زمان بیشتری می‌طلبد. همچنین این یافته‌ها اهمیت توزیع واکسن در کشورهای کم‌درآمد به‌عنوان راهی برای کاهش تأثیرات عوارض پس از COVID-19 را نشان می‌دهد.”

دولت‌ها و سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان باید برای مقابله با اثرات همه‌گیری کووید-19 در افزایش بار بیماری‌های قلبی عروقی آماده باشند. به دلیل ماهیت مزمن این شرایط، این عوارض پیامدهای طولانی مدتی برای بیماران، سیستم‌های بهداشتی و امید به زندگی خواهد داشت.

نظرات خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.