احساس زیبایی

چرا هرچه بیشتر عمل زیبایی می‌کنیم احساس زیبایی کمتری داریم؟

از زمان‌های قدیم، انسان‌ها به دنبال بهبود ظاهر خود و افزایش جذابیت هستند. اما چرا همیشه احساس زیبایی کمتری داریم در حالی که بیشترین تلاش را برای زیبایی می‌کنیم؟ در این مقاله، به بررسی این پرسش می‌پردازیم.

چرا احساس زیبایی کمتری داریم؟

یکی از دلایلی که ممکن است باعث کاهش احساس زیبایی شود، تاثیر محیط اجتماعی است. در جوامع مدرن، فشارهای اجتماعی برای داشتن ظاهری بی‌نقص و زیبا بسیار بالاست. این فشارها ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب در افراد شوند و به تدریج احساس زیبایی کمتری در آنها ایجاد کنند. از سوی دیگر مقایسه خود با دیگران نیز ممکن است باعث کاهش احساس زیبایی شود. هنگامی که ما خودمان را با افراد دیگر مقایسه می‌کنیم و احساس می‌کنیم که نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم، احساس ناکامی و ناراحتی پدیدار می‌شود.

نکته‌ی جالب این است که این روزها همه درگیر زیباتر کردن ظاهر خود هستند، در این میان اگر ما با این جریان همراه نشویم احساس می‌کنیم از بقیه عقب مانده‌ایم و در رقابت زیبایی، نمی‌توانیم پیروز شویم. به همین دلیل مدام در تلاشیم تا اقدامی تازه برای تغییر ظاهر طبیعی خود انجام دهیم تا اولاً شبیه دیگران شویم و دوماً ظاهری بی‌نقص داشته باشیم. اما سوال اصلی این است که چرا باید بی‌نقص باشیم؟ چه کسی از ما خواسته که بی‌نقص باشیم؟ چرا احساس زیبایی کمتری داریم؟

ظاهر زیبا اهمیت دارد اما نباید همه‌ی دغدغه‌هایمان روی انتخاب پزشک جدید و عمل جدید برای زیبایی باشد. از سوی دیگر چیزی که همه را به سمت عمل‌های زیبایی می‌کشاند آن است این روزها مردم به راحتی از ظاهر یکدیگر انتقاد می‌کنند و پیگیر می‌شوند که چرا برای بهتر شدن ظاهرت فلان عمل زیبایی را انجام نمی‌دهی؟ در نتیجه اگر کمی علاقه‌مند به این کارها باشید یا اعتماد به نفس پایینی داشته باشید در اولین فرصت، عمل زیبایی پیشنهادی را انجام خواهید داد و در واقع روی آن عضو بدن که مورد انتقاد قرار گرفته حساس خواهید شد. پس می‌توان گفت که واکنش جامعه نسبت به ظاهر ما هم باعث نداشتن احساس زیبایی کافی شده است.

احساس زیبایی

در این میان هزینه‌ی پایین این نوع عمل‌های زیبایی و البته تبلیغات پزشکان و کلینیک‌ها و آرایشگاه‌ها برای داشتن ظاهری بی‌نقص بی‌تاثیر نیست. اما باید بگوییم که این چرخه‌ی زیبایی پایان ندارد و همیشه اقدام تازه‌ای وجود دارد تا ظاهر ما را بهتر از چیزی که هست کند. از سوی دیگر شما به ایجاد تغییرات بیشتر در ظاهر خود اعتیاد پیدا خواهید کرد و هرگز با ظاهر خود احساس زیبایی نخواهید داشت. در نتیجه هرچه بیشتر درگیر ماجرا شوید، در واقع از خودتان ناراضی‌تر خواهید شد و شاید بعد از عمل‌های زیبایی متعدد، باز هم نیاز به تغییرات بیشتر در ظاهرتان پیدا کنید.

به طور کلی زیبا بودن مهم است اما نیازی نیست همه‌ی انسان‌ها شبیه به هم باشند. نیازی نیست که همه‌ی دماغ‌ها کوچک باشند، همه‌ی ابروها پهن باشند و همه‌ی پوست‌ها بدون کک و مک باشند. هیچ یک از بخش‌های بدنتان نیازی نیست که شبیه فلان بازیگر یا فلان بلاگر باشد. البته مخالفتی برای انجام عمل‌های زیبایی وجود ندارد اما انجام آن بدون آگاهی، فقط برای رقابت با دیگری و شبیه شدن به دیگران یا اعتیاد به ایجاد تغییرات ظاهری، نگران‌ کننده است.

بیشتر بخوانید: چرا آمار عمل‌‌های زیبایی رو به افزایش است؟
بیشتر بخوانید: بهترین کشور ها برای عمل های زیبایی کدام هستند؟
بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کشورهای جهان برای انجام عمل بینی: ایران، پایتخت عمل بینی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.