بهترین فیلم های سال 2023

معرفی برخی از بهترین فیلم های سال 2023 که نباید از دست دهید!

سال گذشته شاهد فیلم‌های باکیفیت و خیره‌کننده‌ی زیادی بودیم و می‌توان گفت که فیلم‌های امسال حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین فیلم های سال 2023 را معرفی کنیم تا در وقت آزاد یا در ایام عید نوروز این فیلم‌ها در اولویت قرار دهید و تماشا کنید.

بهترین فیلم های سال 2023

فیلم آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

فیلم آناتومی یک سقوط

Anatomy of a Fall یک درام هوشمندانه و جذاب درباره زنی است که پس از مرگ غیرمنتظره شوهرش باید بی‌گناهی خود را به دادگاه و فرزندش ثابت کند. این درام دادگاهی سعی دارد تا ابعاد پیچیده‌ی یک زندگی مشترک و یک ازدواج را به تصویر بکشد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین فیلم‌های سال‌های اخیر بوده است. اگر می‌خواهید فیلمی رضایت‌بخش و عمیق تماشا کنید، فیلم آناتومی یک سقوط انتخاب خوبی خواهد بود.

فیلم همه ما غریبه‌ها (All of Us Strangers)

بهترین فیلم های سال 2023

فیلم همه ما غریبه‌ها (All of Us Strangers) یک فیلم فانتزی رمانتیک بریتانیایی محصول سال 2023 بوده که بر اساس رمانی به نام غریبه‌ها ساخته شده است. ماجرا از این قرار است که آدام (اندرو اسکات) یک شب در آپارتمان تقریباً خالی خود در لندن، با همسایه مرموزش هری (پل مسکال) برخورد می‌کند و ریتم زندگی روزمره‌اش به کلی تغییر می‌کند. با ایجاد رابطه بین آنها، آدام درگیر خاطرات گذشته می‌شود و به خانه‌ی دوران کودکی بازمی‌گردد. این فیلم با درون‌مایه‌ی درام، رازآلود و رمانتیک یکی از بهترین فیلم‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید.

فیلم سالن استراحت (The Teachers’ Lounge)

فیلم سالن استراحت (The Teachers’ Lounge)

در این فیلم معلمی را می‌بینیم که یکی از شاگردانش مظنون به دزدی شده و معلم، کارلا نواک تصمیم می‌گیرد تا شخصاً موضوع را پیگیری کند. اما تصمیمات و اقدامات او عواقبی دارد که سیستم مدرسه و عقایدش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این فیلم بسیار واقع‌گرایانه ساخته شده و به تاثیر انصاف دموکراتیک و آزادی بیان اشاره دارد. این فیلم شما را عمیقا به فکر فرو خواهد برد.

فیلم زندگی‌های گذشته (Past Lives)

بهترین فیلم های سال 2023

این فیلم دو دوست دوران کودکی را در طول 24 سال دنبال می‌کند؛ در حالی که آنها به ماهیت رابطه خود فکر می‌کنند، از هم جدا می‌شوند و زندگی‌های متفاوتی دارند. این فیلم کره‌ای یکی از رمانتیک‌های جذابی است که تصویری کامل از مهربانی و احترام در یک رابطه را نمایش می‌دهد. این فیلم را از دست ندهید اگر به درام رمانتیک علاقه‌مندید.

فیلم جاماندگان (The Holdovers)

The Holdovers

The Holdovers یک فیلم کمدی-درام آمریکایی محصول سال 2023 است. داستان این فیلم در زمستان 1970-1971 می‌گذرد و پل جیاماتی در نقش یک معلم کلاسیک سختگیر در یک مدرسه شبانه روزی در نیوانگلند، مجبور شده تا تعدادی دانش آموز را که جایی برای رفتن در تعطیلات کریسمس ندارند همراهی کند. در این تعطیلات کریسمس اتفاقات جذابی رخ می‌دهد و ارتباط افراد حاضر در مدرسه به یک خانواده تبدیل می‌شود و ما شاهد شکل گرفتن ارتباط عمیق افراد خواهیم بود.

فیلم سرزمین موعود (The Promised Land)

بهترین فیلم های سال 2023

سرزمین موعود (The Promised Land) یک فیلم درام تاریخی حماسی محصول 2023 است. فیلم مربوط به قرن هجدهم دانمارک بوده و کاپیتان لودویگ کالن (مدز میکلسن)، یک قهرمان جنگی مغرور، جاه‌طلب، اما فقیر، تصمیم می‌گیرد تا سرزمینی وسیع و غیرقابل سکونت را پرورش دهد در حالی که در این منطقه امکان کشاورزی و کشت گیاه وجود ندارد. او به دنبال شروع کشاورزی، ساخت یک مستعمره به نام پادشاه و کسب عنوان نجیب‌زاده برای خود است. این فیلم یکی از تلخ‌ترین فیلم‌های چند سال گذشته بوده و که واقعا ارزش دیدن دارد.

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

فیلم اوپنهایمر

فیلم اوپنهایمر در واقع فیلم زندگینامه و بیوگرافی فیزیکدان آمریکایی جی رابرت اوپنهایمر بوده که نقش کلیدی در ساخت بمب اتمی داشته است. این فیلم که توسط کریستوفر نولان ساخته شده یکی از شاهکارهای سینمایی یک سال گذشته شناخته شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. احتمالاً چیزهای زیادی در مورد این فیلم شنیده‌اید و اگر هنوز آن را تماشا نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم آن را در اولویت قرار دهید.

فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)

بهترین فیلم های سال 2023

فیلم قاتلان ماه کامل، یک فیلم درام، جنایی، حماسی، وسترن آمریکایی محصول سال 2023 بوده که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده است. داستان فیلم در اوکلاهاما دهه 1920 اتفاق می‌افتد و بر روی یک سری قتل‌های اعضای اوسیج و روابط در کشور اوسیج پس از کشف نفت در زمین‌های قبیله‌ای تمرکز می‌کند. ماجرای فیلم بسیار جذاب و خیره‌کننده است و دیکاپریو یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش را در این فیلم بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های جنگی: معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ و تاثیر آن بر انسان
بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان: از The Dark Knight تا Interstellar
بیشتر بخوانید: معرفی تاثیرگذارترین فیلم ها از جدایی و شکست روابط عاطفی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    تو این لیست جای Poor Things خالی بود ولی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.