بهترین فیلم‌های جنگی

بهترین فیلم‌های جنگی: معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ و تاثیر آن بر انسان

جنگ، یکی از موضوعات پرطرفدار در دنیای سینما است که همواره توجه بسیاری از دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها را جلب کرده است. اکنون که شاهد جنگ در کشورهای اطراف هستیم تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین فیلم‌ها در مورد جنگ و تاثیر آن بر انسان را در اختیارتان قرار دهیم. در واقع در این مقاله، به بررسی و معرفی بهترین فیلم‌های جنگی خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم‌های جنگی

فیلم Fury

فیلم Fury

فیلم  Fury یک فیلم جنگی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴ به نویسندگی و کارگردانی دیوید آیر است. برد پیت، شیا لابوف، لوگان لرمن، مایکل پنا و جان برنتال در نقش اعضای یک خدمه تانک آمریکایی در هفته‌های پایانی جنگ جهانی دوم در آلمان نازی می‌جنگند. این فیلم سکانس‌های نفس‌گیری از جنگ را به تصویر می‌کشد و در لحظاتی شما را غرق احساسات می‌کند. البته در این فیلم شاهد کشت و کشتارها و جنگ خونینی خواهید بود. از سوی دیگر برد پیت در این فیلم یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

فیلم All Quiet on the Western Front

در سال 1914 جنگ در آلمان آغاز شد. پل باومر و همکلاسی هایش به سرعت برای خدمت به میهن خود در ارتش نام نویسی می‌کنند. در واقع فیلم، داستان نوجوانانی به نام پل بومر و دوستانش آلبرت و مولر را دنبال می‌کند که داوطلبانه در ارتش آلمان ثبت نام می‌کنند و بر موجی از شور میهن پرستانه سوار می‌شوند اما به محض مواجهه با واقعیت‌های وحشیانه جنگ، به سرعت حس و حال میهن پرستیشان از بین می‌رود. از سوی دیگر در میان شمارش معکوس برای آتش بس، پل باید تا انتها به جنگ ادامه دهد، بدون هیچ هدفی جز ارضای میل مقامات ارشد برای پایان دادن به جنگ در حمله آلمان.

فیلم The Covanant

فیلم The Covanant

در طول جنگ آمریکا با طالبان در افغانستان، یک مترجم محلی جان خود را به خطر می‌اندازد تا یک گروهبان مجروح را در طول کیلومترها مسیر جنگلی و طاقت فرسا حمل کند. The Covenant اثر گای ریچی با بازی جیک جیلنهال و دار سلیم بوده و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های سال‌های اخیر به شمار می‌رود. فیلم سعی دارد تعهد را در جنگ به تصویر بکشد و روند تاثیر جنگ بر افراد نظامی را به نوعی دیگر نشان دهد.

فیلم Saving Private Ryan

این اثر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ یکی از برترین فیلم‌های جنگی در تاریخ سینما است. بازی برجسته تام هنکس و تصاویر واقعیت‌بخش جنگ جهانی دوم، این فیلم را به یک اپیک دراماتیک تبدیل کرده است. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های جنگی بوده و کسی نیست که این فیلم اسپیلبرگ را ندیده باشد.

فیلم Life is Beautiful

این فیلم به کارگردانی رابرتو بنینی داستان یک پدر و پسر یهودی در زمان جنگ جهانی دوم را به شکلی احساسی روایت می‌کند. در واقع یک پیشخدمت مهربان یهودی-ایتالیایی، گیدو اورفیس (روبرتو بنینی)، با دورا (نیکولتا براشی)، معلم زیبای مدرسه آشنا می‌شود و او را با جذابیت و شوخ طبعی خود جذب می‌کند. در نهایت آنها ازدواج می‌کنند و صاحب یک پسری به نام گیوسو (جورجو کانتارینی) می‌شوند. با این حال، زمانی که گیدو و گیوسو از دورا جدا می‌شوند و به اردوگاه کار اجباری برده می‌شوند، خوشحالی آنها ناگهان متوقف می‌شود. اما در تمام این مدت گیدو که مصمم است پسرش را از وحشت محیط اطرافش نجات دهد در نتیجه کل اتفاقات را به یک بازی بدل می‌کند.

فیلم The Pianist

بهترین فیلم‌های جنگی

پیانیست با بازی آدرین برودی یک شاهکار سینمایی است. ماجرا از این قرار است که ولادیسلاو شپیلمن (آدرین برودی)، پیانیست یهودی لهستانی ایستگاه رادیویی، در این اقتباس از زندگی‌نامه یک مرد در ورشو، شاهد تغییر تدریجی ورشو با شروع جنگ جهانی دوم است. در واقع این نوازنده یهودی لهستانی برای زنده ماندن از تخریب محله یهودی نشین ورشو در جنگ جهانی دوم تمام تلاش خود را می‌کند او از خانواده جدا می‌شود، آن‌ها را از دست می‌دهد، به اردوگاه اجباری فرستاده می‌شود و پس از آزادی از اردوگاه سعی می‌کند در خرابه‌های ورشو مخفی شود تا بتواند جان خود را از جنگ نجات دهد..

فیلم 1917

فیلم در مورد این است که در حالی که یک گردان پیاده نظام برای جنگ در اعماق قلمرو دشمن گرد هم می‌آیند، دو سرباز مامور می‌شوند تا در زمان دقیق پیامی فوری و مهم را ارسال کنند و 1600 مرد را از رفتن مستقیم به یک تله مرگبار باز دارند. در این فرایند زمان بسیار مهم است و سفر مملو از خطر خواهد بود زیرا آن‌ها برای رساندن این پیام باید از قلمرو دشمن عبور کنند. فیلم بسیار نفس‌گیر و جذاب ساخته شده و از تماشای آن حیرت خواهید کرد.

فیلم Dunkirk

بهترین فیلم‌های جنگی

این فیلم ساخته‌ی کریستوفر نولان بوده و با بازی بی‌نظیر Cillian Murphy، Tom Hardy و Harry Styles ساخته شده است. ماجرا از این قرار است که در می 1940، آلمان به سمت فرانسه پیشروی کرد و نیروهای متفقین را در سواحل دانکرک به دام انداخت. در نهایت تحت پوشش هوایی و زمینی نیروهای بریتانیایی و فرانسوی، نیروها به آرامی و به روشی از ساحل با استفاده از هر شناور غیرنظامی و دریایی قابل استفاده‌ای که می‌توانست یافت شود، منتقل شدند. در پایان این ماموریت قهرمانانه، 330000 سرباز فرانسوی، انگلیسی، بلژیکی و هلندی به سلامت منتقل شدند.

فیلم Inglourious Basterds

این فیلم نمایش اولین سال اشغال آلمان توسط فرانسه است. افسر متفقین، ستوان آلدو رین (براد پیت) تیمی از سربازان یهودی را گرد هم می‌آورد تا اقدامات خشونت آمیز انتقام جویانه علیه نازی‌ها از جمله گرفتن پوست سر آنها را انجام دهند. او و افرادش با بریجت فون هامرزمارک، بازیگر و مامور مخفی آلمانی متحد می شوند تا رهبران رایش سوم را سرنگون کنند. برد پیت در این فیلم تارانتینو نقش متفاوتی را اجرا کرده است.

فیلم hacksaw ridge

این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و دزموند تی داس (اندرو گارفیلد) را در جنگ به تصویر می‌کشد که با وجود امتناع از حمل سلاح در طول جنگ جهانی دوم به دلایل مذهبی، مدال افتخار کنگره را به دست آورد. این فیلم بسیار تاثیرگذار ساخته شده و وجه‌ی جدیدی از جنگ را به نمایش می‌گذارد و در لحظاتی شما را غرق احساس خواهد کرد.

فیلم American Sniper

بهترین فیلم‌های جنگی

نیروی دریایی ایالات متحده، کریس کایل (بردلی کوپر)، برای محافظت از همرزمانش به یکی از کشنده‌ترین تک تیراندازان تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود. دقت دقیق او نه تنها جان بی شماری را نجات می‌دهد، بلکه او را به هدف اصلی دشمن تبدیل می‌کند. علیرغم خطرات شدید، کایل در چهار دوره خدمتی در عراق خدمت می‌کند. با این حال، وقتی سرانجام به خانه بازمی گردد، متوجه می‌شود که نمی‌تواند جنگ را پشت سر بگذارد.

فیلم Brothers

فیلم Brothers یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تاثیر جنگ بر زندگی عادی نیروهای نظامی را به نمایش می‌گذارد. فیلم ماجرای دو برادر را به تصویر می‌کشد. سم به عنوان تفنگدار نیروی دریایی به کشور خدمت می‌کند و از سوی دیگر تام به تازگی از زندان آزاد شده است. وقتی سم در افغانستان به مشغول جنگ بوده و گلوله می‌خورد، گمان می‌رود که مرده است، تامی قول می دهد که از همسر سم، گریس (ناتالی پورتمن) و فرزندانش مراقبت کند. تام و گریس به هم نزدیک می‌شوند و وقتی سم به طور غیرمنتظره‌ای به خانه برمی گردد، عواقب جنگ اساس کل خانواده را تهدید می‌کند.

فیلم Unbroken

این فیلم ماجرای زنده ماندن چند نیروی سرباز به مدت ۴۷ روز بدون آب و غذا را نشان می‌دهد. این فیلم با کارگردانی آنجلینا جولی براساس واقعیت ساخته شده است. ماجرا از این قرار است که زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود، لویی به خدمت سربازی می‌‌رود. پس از سقوط هواپیمای او در اقیانوس آرام، تا زمان دستگیری توسط نیروی دریایی ژاپن، ۴۷ روز باورنکردنی روی آب در یک قایق زنده می‌ماند. این فیلم بسیار جذاب ساخته و روایت متفاوتی از جنگ را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: بهترین نقش آفرینی‌ها و فیلم های برد پیت که باید تماشا کنید!
بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان: از The Dark Knight تا Interstellar
بیشتر بخوانید: باربی یا اپنهایمر؛ شما طرفدار کدام فیلم هستید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.