16 غذای کم کالری که شما را سیر نگه می‌دارد

در واقع تعدادی غذا کم کالری وجود دارد که همه ویژگی‌های غذای خوب و سالم را در کنارهم دارند و خوشمزه، پر از مواد مغذی و سیر کننده هستند. شروع سفر سلامتی به این معنا نیست که باید غذای بی‌مزه بخورید و همیشه احساس گرسنگی کنید.

احساس سیری برای کاهش وزن و حفظ وزن مهم است، زیرا بر روی این که چقدر بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده غذا بخوریم و چقدر در وعده غذایی بعدی خواهیم خورد، تاثیر می‌گذارد.

غذا های سالم

نشانه‌های سیر شدن غذا

هنگامی که ما به دنبال غذاهای کم کالری هستیم تا احساس سیری کنیم، سه سوال کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیریم.

  • غذا حاوی چه مقدار آب است؟ آب فاقد کالری است و با نوشیدن آب یا مصرف مواد غذایی با محتوای آب بالا، بدون مصرف کالری اضافی احساس سیری می‌کنیم.
  • غذا حاوی چه مقدار فیبر است؟ فیبر حجم می‌دهد، فضا را اشغال می‌کند و روند هضم را کند می‌کند. پرخوری ما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنیم.
  • غذا حاوی چه مقدار پروتئین است؟ پروتئین با کاهش گرلین، هورمون گرسنگی، به ما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری با غذای کمتر احساس سیری کنیم.

وقتی بتوانید غذاهایی را با ترکیبی از فیبر، آب و پروتئین تشخیص دهید، در حالی که کالری کمی دارند، برنده خواهید شد.

16 غذای کم کالری که سیر‌کننده هستند

سیب

این میوه پر از فیبر در رتبه بالایی در شاخص سیری غذاهای رایج قرار می‌گیرد و در رتبه پایین تر از پرتقال قرار می‌گیرد. این میوه دارای فیبر و آب بسیاری است و به عنوان یک میان وعده عالی می‌توان از آن استفاده کرد.

اسفناج

اسفناج

شما می‌توانید مقدار زیادی اسفناج را به عنوان پایه یک سالاد خوشمزه بدون افزودن کالری زیاد میل کنید، زیرا این سبزی‌های قوی با تامین فیبر و آب باعث سیری شما می‌شوند.

لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر و پروتئین و کالری و چربی کم، راهی خوشمزه برای سیر ماندن است. لوبیا به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، روند هضم را کند می‌کند و به مدیریت سطح قند خون کمک می‌کند.

توت

انواع توت‌ها مانند تمشک، زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که به دنبال میوه‌های کم کالری و سیر کننده هستند. توت‌ها قند طبیعی کمتری نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر دارند.

کلم بروکلی

این سبزی سرشار از فیبر و کم کالری است و با داشتن ویتامین‌های A ، C، E، K، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم به عنوان یک غذای فوق العاده برای مبارزه با سرطان در نظر گرفته می‌شود.

خیار، کرفس و هویج

غذاهای سالم و کم کالری

این سبزیجات پر از آب و فیبر را می‌توان به صورت خام یا با کمی هوموس مصرف کرد. به علاوه، ویتامین‌های A‌، C، Kو پتاسیم دریافت خواهید کرد.

تخم مرغ

تخم مرغ با پروتئین بالا و کالری کم می‌تواند بهترین غذای صبحانه باشد. کسانی که صبحانه پروتئینی بیشتری می‌خورند در طول روز کمتر گرسنه می‌شوند و تولید هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، تخم مرغ منبع عالی ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های A، D، E و K است.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون منابع کم کالری عالی پروتئین هستند. علاوه بر این، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نشان داده شده‌است که با بیماری‌های التهابی مبارزه می‌کند و سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.

انگور

انگور منبع عالی ویتامین C و K و حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است. مانند انواع توت‌ها، آنتوسیانین‌ها (رنگدانه های تیره رنگ در پوست میوه) موجود در انگور خواص مبارزه با سرطان را نشان می‌دهند.

ماست یونانی

ماست یونانی با داشتن پروبیوتیک‌ها برای سلامت روده و پروتئین بیشتر نسبت به ماست معمولی، یکی از مواد اصلی یخچال است. با این حال، مراقب قندهای اضافه شده‌ای که ممکن است در ماست طعم دار وجود داشته باشد، باشید. سعی کنید ماست یونانی ساده را با عسل و انواع توت‌ها شیرین کنید.

پرتقال

پرتقال علاوه بر مقادیر زیادی ویتامین C ، منبع خوبی از پتاسیم است و با محتوای بالای آب و فیبر به سیری شما کمک می‌کند. در واقع، پرتقال بالاترین رتبه میوه را در شاخص سیری دارد و از بین 38 غذای مورد آزمایش در رتبه چهارم قرار دارد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده می‌تواند یک میان وعده پر کالری و کم کالری باشد. فرقی نمی‌کند پاپ کورن خود را درست می‌کنید یا پاپ کورن آماده می‌خرید، مراقب روغن، چربی، شکر و نمک اضافه شده باشید.

سیب زمینی

غذاهای کم کالری

سیب زمینی ساده ویتامین C ، پتاسیم و مقداری فیبر و پروتئین دارد. علاوه بر این، سیب زمینی آب پز در رتبه اول شاخص سیری قرار دارد و این نشاسته خوشمزه را به بهترین غذای کم کالری برای سیر نگه داشتن شما تبدیل می‌کند.

کینوا

کینوا علاوه بر اینکه سرشار از آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است، تنها غلات کاملی است که یک پروتئین کامل نیز محسوب می‌شود و آن را به گزینه‌ای عالی برای رژیم‌های غذایی گیاهی تبدیل می‌کند. نصف فنجان کینوا پخته شده کمتر از 100 کالری دارد.

جو دو سر

جو دوسر با فیبر، پروتئین، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بالا، هم کم کالری و هم بسیار سیرکننده است. جو حاوی نوعی فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که هضم را کند می‌کند، اشتها را سرکوب می‌کند و احساس سیری را افزایش می‌دهد.

غلات کامل

غلات کامل جزء اصلی بسیاری از برنامه‌های غذایی سالم هستند و دلیل خوبی هم دارد. آنها منبع عالی فیبر و پروتئین کم کالری هستند که به کند کردن روند گوارش کمک می‌کند و به ما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم.

وقتی به کالری غذاهایی که می‌خورید نگاه می‌کنید، حتما آب، فیبر و پروتئین را نیز بررسی کنید. با خوردن غذاهای سالم و خوشمزه که باعث می‌شود احساس سیری کنید، کالری خود را کاهش خواهید داد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محسن گفت:

    کوینوا به اشتباه توی تیتر خورده درست شود به کینوا ، سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.