اگر اصلاح موهای بدن را متوقف کنید چه اتفاقی برای پوستتان می‌افتد؟

اگر اصلاح موهای بدن با تیغ را متوقف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ دیدن افرادی با موهای اصلاح‌نشده بدن در شبکه‌های اجتماعی همیشه با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده‌است. در حالی که برخی فکر می‌کنند اصلاح نکردن موهای بدن نامناسب است، برخی دیگر معتقدند زمان شکستن استانداردهای زیبایی منسوخ فرا رسیده‌است و این که هر کسی تصمیم می‌گیرد با موهای بدن خود چه کاری انجام دهد، کاملاً انتخابی است، اما اگر اجازه دهید موهای بدن شما رشد کند در واقع مزایای سلامتی زیادی به همراه دارد.

فواید رشد موهای بدن و اصلاح نکردن آن:

استفاده نکردن از تیغ

1. در برابر عفونت‌های پوستی آسیب پذیری کمتری خواهید داشت

اگر به اصلاح عادت داشته باشید و آن را به صورت روزانه انجام دهید، تقریباً غیرممکن است دچار بریدگی‌های کوچکی که می‌توانند تحریک‌کننده باشند، نشوید. و اگر این بریدگی‌ها درمان نشود، می‌تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف شود. همچنین ظاهر بی‌گناه تیغ ممکن است در واقع نشانه بیماری پوستی شایع فولیکولیت باشد. وقتی فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند، ورود باکتری‌ها به داخل پوست و ایجاد عفونت آسان‌تر می‌شود.

2. ممکن است از برخی بیماری‌های پوستی جلوگیری کند

اگر بخواهید موهای بدن خود را دست نخورده رها کنید، دیگر بریدگی با تیغ و موهای زیر پوستی که رایج‌ترین و ناامیدکننده‌ترین عواقب اصلاح است را تجربه نخواهید کرد. آسیب‌های پوستی که هنگام اصلاح روی پوست شما ظاهر می‌شوند ممکن است منجر به سایر بیماری‌های آزاردهنده مانند تحریک پوست، جوش‌های زیر بغل و لک‌های پوستی شوند.

3. می‌تواند به بهبود سریعتر پوست شما کمک کند

اگر کبودی یا زخم روی بدن خود دارید، بهتر است برای مدتی تیغ را رها کنید زیرا موهای بدن واقعا می‌توانند روند بهبود را تسریع کنند. فولیکول‌های مو حاوی سلول‌های بنیادی هستند که به درمان سریع‌تر زخم‌ها و بریدگی‌های پوست شما کمک می‌کنند.

4. ممکن است سایش و قرمزی زیربغل شما را کاهش دهد

 اگر فعالیت بدنی زیادی انجام می‌دهید، احتمالاً با احساس ناخوشایند سایش و جوش‌های ناخواسته در زیر بغل آشنا هستید. این اتفاق زمانی می‌افتد که رطوبت همراه با اصطکاک و پارچه تحریک کننده لباس، باعث سوختگی پوست شما می‌شود. وقتی تصمیم گرفتید موهای زیر بغل خود را اصلاح نکنید، به کاهش احتمال تحریک بیشتر کمک می‌کنید.

5. تاثیر بیشتر محصولات پوستی در صورت اصلاح نکردن موهای بدن

تیغ با از بین بردن سلول‌های مرده هر بار که روی سطح پوست حرکت می‌کند، از پوست لایه برداری می‌کند. اگر اصلاح را متوقف کنید، لایه‌ای از پوست در بالای اپیدرم تجمع می‌یابد و باعث می‌شود محصولاتی مانند مرطوب‌کننده‌ها بیشتر نفوذ کنند و تاثیرگذار باشند.

امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar دکتر صالح درخشان گفت:

    این لعنتی مردم از خنده با این دیدگاهت

  2. Avatar مهمان گفت:

    چرا با تیغ بزنیم ؟
    می شود با ماشین اصلاح کوتاه کرد !
    البته بهترین راه استفاده از نوره یا واجبی است !

  3. Avatar علی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یعنی دیگه موهای زایدمونو نزنیم فقط با کش ببندیمشون؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.