کرونا

واکسن رایگان ارمنستان باعث افزایش سفر مردم ایران به این کشور شد!

همانطور که می‌دانید واکسیناسیون کرونا این روزها در تمامی کشورهای جهان در حال انجام است اما واکسیناسیون در ایران در همان مراحل اولیه متوقف شده و تاکنون فقط کادر درمان و برخی از افراد بالای ۶۵ سال موفق به دریافت دو دوز واکسن کرونا شده‌اند. این در حالی است که کشور ترکیه که واکسیناسیون خود را همزمان با ایران آغاز کرده بود، اکنون مشغول واکسیناسیون افراد ۱۸ ساله است. پس با توجه به بررسی عملکرد کشورهای مختلف در زمینه‌ی واکسیناسیون و واکسن رایگان ارمنستان می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد کشورمان در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان مانند کشورهای اروپایی یا برخی از ایالت‌های آمریکا، واکسیناسیون را به طور کامل انجام داده‌اند و پایان قرنطینه را جشن گرفتند. در برخی کشورها نیز مردم بدون استفاده از ماسک به زندگی عادی قبل از کرونا بازگشتند. در این میان در ایران هنوز بررسی‌هایی در راستای واکسن برکت در حال انجام است و این واکسن ایرانی تاکنون هزینه‌ی بالایی داشته است. در نتیجه اگر واکسن‌های نتیجه‌بخش خارجی وارد کشور می‌شد و واکسیناسیون صورت می‌گرفت، هم نتیجه‌ی بهتری را شاهد بودیم و هم هزینه‌ی کمتری داشت. این روزها استان‌های جنوبی به خصوص سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند و شیوع ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

واکسن رایگان ارمنستان

واکسن رایگان ارمنستان

در این میان در شرایطی که واکسن رایگان ارمنستان در اختیار مسافران و گردشگران نیز قرار می‌گیرد، بسیاری از مردم ایران با اتوبوس‌های دربست یا به روش‌های مختلف به ارمنستان سفر می‌کنند تا از واکسن رایگان این کشور بهره‌مند شوند. البته امکان ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک ارمنستان وجود ندارد و این اتوبوس‌ها فقط تا مرز، مسافران را منتقل خواهند کرد. در نهایت مسافران باید با اتوبوس‌های ارمنستان وارد این کشور شوند و واکسن بزنند.

در ارمنستان ۴ واکسن فایزر، اسپوتنیک، سینوفارم و آسترازانکا در اختیار گردشگران قرار گرفته که می‌توانند از میان این واکسن‌ها انتخاب کنند. هزینه‌ی اتوبوس از تهران تا ارمنستان حدوداً نفری ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است در نتیجه بسیاری از افراد به راحتی می‌توانند راهی این سفر شوند و از واکسن کرونا بهره ببرند. سفر به ارمنستان برای دریافت واکسن، هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به واکسن موجود در بازار سیاه ایران دارد.

بیشتر بخوانید: نداشتن تعاملات اجتماعی کافی در دوران کرونا چه تاثیر بر سلامت ما می‌گذارد؟
بیشتر بخوانید: خطرناک‌ترین و جهش‌یافته‌ترین نوع ویروس کرونا در هند در حال شیوع است!
بیشتر بخوانید: واکسن کرونا در این در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه تعداد از مردم واکسینه شده‌اند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar سعید گفت:

    تصور کنید یک ماه دیگه که ماهی بیش از ده میلیون واکسن ایرانی وارد بازار بشه و مسئولین ما هم تصمیم بگیرند به خاطر بازگشت سرمایه گذاری های انجام شده روی تحقیقات و تولید واکسن، درصدی از اون رو صادر کنند، یا مثل ارمنستان، اعلام کنند مردم کشورهای همسایه می تونن بیان ایران و یک هفته اقامت کنند و پول خرج کنند، و واکسن مجانی هم دریافت کنند … وااااویلاااا اونوقت همین آقای”نگرانم هموطن” عزیز، چه قشقرقی به پا خواهد کرد !!!

  2. Avatar نگرانم هموطن گفت:

    اگر میدونستیم ارمنستان چه کشور فقیر و محدودیه و کل کشورش حتی اندازه ی یکی از سه استان بزرگ ما نیست اما با اینحال داره بهترین واکسن ها رو بصورت رایگان در اختیار مردم قرار میده حتی بیشتر از این خجالت میکشیدیم. ما حتی در تامین برقمون هم مشکل داریم و با سرعت زیادی داریم به شرایط ماقبل تمدن شهری برمیگردیم. پسرفت ایران در این نیم قرن اخیر یکی از شرم آور ترین مسایلی بوده که باهاش برخورد داشتیم. عده ای با شعار استقلال و آزادی تغییر ایجاد کردن اما حالا شدیم برده ی چین و بسیاری کشورهای دیگه که دارن مال و اموالمونو توی روز روشن میدزدن و مردم خودمون حتی توی پایتخت کشور هم مشکل تامین برق که یکی از پایه ای ترین نیازهای زندگیه مدرنه دارن،مردم مظلومی که آب آشامیدنی دارند هم که موضوع چندین و چند ساله س حالا گرمازدگی و بی برقی هم بهش اضافه شده حتی توی شهرای بزرگ.اینترنت و واکسن که دیگه جای خودشو داره. خجالت خجالت خجالت .

    • Avatar فتانه گفت:

      برداشت شما وارونه است شما حق نداری عوامفریبانه حرف بزنید درستش نیست هموطن نادان!مسولین از مریخ و امریکا و ژاپن نیامده و اصالت ایرانی دارند حتی نود و نه درصد فرماندارها هم ایرانی هستند و جزو مردم هستند شما بجا فرافکنی و حرف زدن احمدی نژادیدرست صحبت کن خجالت و مردم باید بکشن مردم ما باعث اینهمه بدبختی فقر تبعیض طبقاتی شدید و مسخره و گرانی هستند مردمی که حرام میخورند در فروش کالاها تقلب میکنند کم فروشی گرانفروشی احتکار میکنند بهم ربا میدهند نزول خور هستند شبیه قوم یهود و سر هم کلاه میگذارند به خانواده و حتی نزدیکان خودشان روزانه ده ها دروغ ریز درشت میگویند وای به حال غریبه ها!همه این اعمال زشت از مردم سر میزند و عده کمی که مسوول جایی و چیزی میشوند هم همین مردم هستند ولی فقط فرصت کوتاهی پیدا میکنند برای دزدی اختلاس و ارتشا بعدش هم این دوران مسولیت کوتاه مدیریت انها تمام میشود و دوباره یکی میشوند از همین مردم و دوباره نفرات جدید همین را تکرار میکنند مشکل مردم ما اینست دزدی ارتشا و اختلاس را از قدیم جزو صفات خوب میدانستند و اصطلاحا میگفتند فلانی زرنگ است و میتواند گلیم خودش را از اب بیرون بکشد مصیبت و خجالت اینجاست نمیخواهیم کار کنیم و مالیات بدهیم مانند کل اروپا و امریکا بلکه همه ارزوی مردم ما انست که ای کاش مانند کویت و قطر عربستان مفت میخوردیم و میخوابیدیم و دولت هم ماهیانه ده ملیون تومان یارانه میداد این را با جرات میگویم نود نه درصد ملت بدبخت ایران چنین ارزوی نکبت باری در دل دارند هر چند به زبان نگویند.ازادی استقلال مجانی بدون زحمت میخواستیم نتیجش همین هست که میبینی.اگر باور نداری از ایرانیان خارج رفته بپرس خارجی ها چگونه زندگی میکنند ببین چه میگویند.انها میگویند خارجی ها بدبخت و بیچاره اند و شبانه روز در حال کار هستند و زندگی نمیکنند بلکه اغلب کار میکنند و نصف حقوقشان مالیات میدهند و بیچاره اند و ما ملت ایران خوشبختیم که هم کار زیاد و چندانی نمیکنیم هم زندگیمان را میکنیم دیدگاه ملت و مردمی که چنین باشد انتظار پیشرفت و رفاه و اسایش داری؟مگر مغز …. خوردی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.