پایان تمدن بشری با برخورد سیارک

هشدار انقراض: ناسا از پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری به زمین می‌گوید

ناسا در هشدار جدید خود از انقراض انسان‌ها می‌گوید. ردیاب‌ها حرکت قاتلی 4 کیلومتری را که به سیاره ما نزدیک می‌شود، تایید کرده‌اند. با دینو همراه باشید تا از پایان تمدن بشری با برخورد سیارک عظیم‌الجثه به زمین در ماه آینده بیشتر بدانید.

هشدار انقراض

این سیارک که رسما 52768 (OR2 1998) نامیده شده توسط سیستم‌های ردیابی خودکار ناسا در مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین در کالیفرنیای ایالات متحده مشاهده می‌شود. ردیاب‌های ناسا نزدیک شدن و رسیدن این شی عظیم‌الجثه آسمانی در ماه آوریل به زمین را تایید کرده‌اند. طول این جرم بزرگ 2.5 مایل (4.1 کیلومتر) تخمین زده شده که با سرعت حدود 8.7 کیلومتر در ثانیه یا 194646 مایل در ساعت (31320 کیلومتر در ساعت) به سمت ما در حرکت است. با چنین سرعتی، OR2 1998 در 29 آوریل به زمین خواهد رسید و احتمال برخورد آن وجود دارد. زمانی که این اتفاق بیفتد، ما شاهد پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری خواهیم بود. بر اساس گزارش انجمن سیارات، یک سیارک بزرگ‌تر از 0.6 مایل (1 کیلومتر) در طول، به اندازه کافی برای تهدید نابودی جهانی بزرگ است. سیارکی به این بزرگی به طور بالقوه می‌تواند به تمدن بشری پایان دهد.

پایان تمدن بشری با برخورد سیارک
پایان تمدن بشری با برخورد سیارک

پایان تمدن بشری با برخورد سیارک OR2 1998

ستاره شناسان تخمین می‌‌زنند که چنین اشیاء بزرگی هر 100 سال یک بار احتمال اصابت به زمین را دارند. دکتر «بروس بتز» (Bruce Betts) از گروه بین‌المللی اخترشناسان توضیح می‌دهد:

  • سیارک‌های کوچک – چند متر – غالبا مورد اصابت قرار می‌گیرند و در جو می‌سوزند و آسیب چندانی ندارند.
  • سیارک‌های اندازه «چلیابینسک» (Chelyabinsk) – در حدود 20 متر در سال 2013 – امواج شوک ایجاد می‌کنند که پنجره ها را خرد کرده و باعث صدمات جدی می‌شود.
  • اندازه «تونگوسکا» (Tunguska) – حدود 40 متر که در سال 1908 به سیبری برخورد کرد – می‌تواند یک شهر را کاملا نابود کرده یا یک سونامی عظیم ایجاد کند.
  • سیارک‌های بزرگ‌تر که به طور متوسط کمتر دیده می‌شوند، می‌توانند باعث تخریب منطقه شوند. ابعاد 4 کیلومتری حتی می‌توانند فاجعه‌ای جهانی ایجاد کنند.

پتانسیل‌های تخریب سنگ‌های فضایی به این بزرگی، در گزارش منتشر شده شورای ملی علوم و فناوری ایالات متحده در سال 2018 مشخص شده است. The National Near-Earth Object Preparedness Strategy می‌نویسد:

اشیای بزرگ‌تر از یک کیلومتر در نزدیکی زمین، می‌توانند در مقیاس جهانی آسیب ایجاد کنند. مواردی مانند: زمین‌لرزه، سونامی و سایر اثرات ثانویه‌ای که فراتر از منطقه برخورد به سرعت گسترش می‌یابند. سیارکی که گمان می‌رود دایناسورها را منقرض کرده، اندازه‌ای در حدود شش مایل (10 کیلومتر) داشته است. ناسا ابعاد سیارک OR2 1998 را به قطر 0.9 مایل و 2.54 مایل (1.5 کیلومتر و 4.1 کیلومتر) تخمین می‌زند. ستاره شناسان این سنگ آسمانی را به عنوان یک ماده «بالقوه خطرناک نزدیک به زمین» NEO طبقه‌بندی کرده‌اند.

لحظه ورود سیارک به جو زمین

احتمال پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری

این سنگ فضایی که در سال 1987 در اطراف خورشید مشاهده شد، قرار است به میزان 0.04205 واحد نجومی به سیاره ما نزدیک شود. یک واحد نجومی میانگین فاصله از سیاره ما تا خورشید است؛ چیزی در حدود 93 میلیون مایل (149.6 میلیون کیلومتر). فاصله سیارک OR2 به طور چشمگیری در 29 آوریل به تنها 3.9 میلیون مایل (6.29 میلیون کیلومتر) خواهد رسید. به عبارت دیگر، انتظار می‌رود این سنگ فضایی حدودا 16.36 برابر فاصله از زمین تا ماه به ما نزدیک‌تر شود. دکتر بتس احتمال پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری را در حال حاضر بسیار کم می‌داند و می‌گوید:

این تخمین‌ها همه بر اساس مشاهدات است؛ اما، باید بدانیم که در رفتار سیارک‌ها همیشه عدم قطعیت وجود دارد.

پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری به زمین
هشدار انقراض ناسا

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما هشدار ناسا درباره پایان تمدن بشری با برخورد سیارک 4 کیلومتری به زمین چقدر جدی است؟ آیا در آینده نزدیک شاهد برخورد یکی از این اجرام عظیم‌الجثه خواهیم بود؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Express

بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی، زلزله و سونامی؛ اتفاقاتی که در 24 ساعت اول انقراض دایناسورها رخ داد

بیشتر بخوانید: 4 اتفاقی که باعث نابودی زمین و انقراض بشریت خواهند شد را بشناسید!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.